داورزنی و اسبقیان - معاونان وزیر ورزش

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: اجرای طرح برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها به صورت الکترونیکی هنوز قطعی نشده است.

به گزارش مشرق، محمد شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش وجوانان، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری به صورت الکترونیکی برگزار شود، گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، بحثی است که سال گذشته بنده در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها به آن اشاره کردم. داورزنی هم این موضوع را عنوان کرده بود.

وی افزود: بحثی که امروزه در دنیا مطرح است و در کشور ما به آن توجه خاصی شده، بحث دولت الکترونیک است. اکنون فدراسیون‌ها و وزارتخانه به اتوماسیون وصل هستند و این اتفاق باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در وقت شده است.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب دیگر از سوی وزارت ورزش / این قسمت؛ برگزاری انتخابات وزنه‌برداری به صورت الکترونیکی

 

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: آکادمی ملی المپیک که انتخابات را در آنجا برگزار می‌کنیم، با توجهات ویژه صالحی‌امیری به یک سالن شیک مبدل شده که با استانداردهای جهانی هم مطابقت می‌کند. برای انتخابات نرم‌افزاری در نظر گرفته شده است که اگر تا روز انتخابات این نرم‌افزار کاملاً آماده شود، با انجام بررسی‌های کارشناسی، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و در صورتی که شرایط لازم را نداشت، همان شیوه قبل را پیش خواهیم گرفت.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که ضرورت اجرای چنین طرحی چیست؟ گفت: بنده در انتخابات فدراسیون جهانی ژیمناستیک در توکیو حضور داشتم و شیوه برگزاری انتخابات پست‌های مختلف به همین صورت بود. اجرای این طرح فعلاً از سوی مقام مسئولی در وزارت ورزش به صورت رسمی اعلام نشده است. برای خودم هم سوال است که این خبر از کجا انتشار پیدا کرده است.

وی در واکنش به این حرف که ما نمی‌توانیم اتفاقات داخل ایران را با ژاپن مقایسه کنیم و همچنین نرم‌افزار الکترونیکی که تعریف می‌شود، باید به اثبات برسد که حافظ رأی تمام افراد است، عنوان کرد: بله، باید کار کارشناسی صورت بگیرد و اطمینان حاصل شود. این بررسی هنوز از سوی ما انجام نشده است. امروز کار در حوزه معاونت قهرمانی بسیار شفاف است. اگر مطمئن شدیم که هیچ مشکلی وجود ندارد، قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. باید ابتدا این راستی آزمایی اتفاق بیفتد و دقیقاً بررسی شود و عجله‌ای هم در اجرای آن نیست.

اسبقیان در پایان گفت: حافظ آرای مخفی هستیم و حتماً رأی‌گیری به صورت پنهانی خواهد بود. مسئول امور مجامع از سالن و نرم‌افزار بازدیدی داشته و تأکید می‌کند که شرایط کاملاً مخفی است و هیچ‌کس از رأی دیگری خبردار نخواهد شد. ما وظیفه داریم شفاف‌سازی کنیم. باز هم تاکید می‌کنم تا به اطمینان کامل از رأی مخفی نرسیم، انتخابات به همان شکل قبلی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس