اصلاح طلبان نمایه

اصلاح‌طلبان که شریک دولت هستند و به طور تمام قد از روحانی حمایت کردند بعد از اینکه سعی می‌کردند باوجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی خط خود را از دولت جدا کنند،به مرحله اعتراف نسبت به اشتباه خود رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش جهان‌نیوز البته به نظر می‌رسد این اعترافات نه از سر این باشد که این جریان از عملکرد خود پشیمان شده‌اند بلکه بسیار در خصوص انتخابات آینده مجلس احساس خطر می‌کنند و فعالان این جریان سعی می‌کنند تا با هشدارهای مختلف این جریان را به تاکتیک جدیدی برای ورود به کارزار انتخابات آینده مجلس بکشاند و آماده سازد.

بیشتر بخوانید:

بی‌اعتنایی شورای‌نگهبان به شرط‌گذاری برخی برای انتخابات

پاسکاری اصلاح‌طلبان درباره پارلمان اصلاحات

گرای اصلاح‌طلبان تندرو به دشمن

چرا لیست امید دلواپسِ «اعاده اموال نامشروع مسئولان» شده‌اند؟

اصلاح‌طلبان باید نسبت به عملکرد آقای روحانی پاسخگو باشند


در همین رابطه، اخیراً «عباس عبدی» درباره عملکرد این جریان در چند سال گذشته گفت: «اگر امروز قرار باشد انتخابات برگزار شود، بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند. اصلاح‌طلبان به دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیان حاضر به حمایت نیستند پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.»


«علیرضا رجایی»، فعال اصلاح‌طلب هم در گفت‌وگویی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو می‌گوید: «به نظر می‌رسد ناامیدی مردم، به‌ویژه طبقه متوسط، زمینه انتخابات آتی را بیشتر به سود جناح مقابل رقم خواهد زد. خود اصلاح‌طلبان هم اذعان دارند که وضع موجود به نفع آنها نیست.»


«عبدالله ناصری»، مشاور رئیس دولت اصلاحات در روزنامه «آفتاب یزد» نوشت: «اوج گرفتن اختلافات میان دو حزب اتحاد ملت و کارگزاران در مورد مسئله نجفی و رسانه‌ای شدن این موضوع منجر می‌شود اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۸ لیست‌های جداگانه انتخاباتی بدهند. اختلافات میان اصلاح‌طلبان وارد فاز تازه‌ای شده است واین بدان معناست که اصلاح‌طلبان این بار نه تنها با اصولگرایان میانه قرار نیست ائتلاف کنند بلکه در میان احزاب خودشان هم به ائتلاف نخواهند رسید.»


همچنین، «صادق خرازی»، فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی گفت: «در حال حاضر برگ برنده‌ای برای اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند ماه وجود ندارد. من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می‌دانم. در جامعه سیاسی ایران تئوری مشارکت مشروط اصلاح‌طلبان جواب نمی‌دهد چون حاکمیت کشور مبتنی بر رای توده‌های مردم است. این سناریو حتی اقبال عمومی اصلاح‌طلبان را هم ندارد. خردمندان اصلاحات نیروهای مسئله‌دار اصلاح‌طلب را حذف کنند. دولت روحانی دولت ضعیفی است.»


اگر چه اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند که ضعف عملکردی این جناح سیاسی را توجیه کنند و آن را به گردن دولت و یا حتی جناح مقابل بیندازند اما موضوع اصلی این است که اصلاحات به هیچ عنوان نمی‌تواند پای خود را از اوضاع و احوال اقتصادی و سیاسی را به وجود آورده از این ماجرا بیرون بکشد. اصلاحات با هر توجیهی در این زمینه از سوی افکار عمومی به عنوان عامل اصلی وضعیت موجود شناخته می‌شود. جریان اصلاح‌طلب بود که شاکله تصمیمات دولت را شکل داد. اصلاح‌طلبان به خوبی نشان دادند که چند مرده حلاج هستند و ضعف عملکردیشان را در این دو حوزه حساس نمی‌توانند به گردن دیگری بیندازند. اگر اصلاح‌طلبان هم این موضوع را کتمان کنند قطعاً افکار عمومی این مسئله را نمی‌پذیرد و عملکرد چند ساله و ضعف برخی از نهادها مانند دولت، مجلس و شورای شهر به پای اصلاح‌طلبان نوشته و در کارنامه‌شان ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 1
    هرجا رفتین گند زدین اصلاح صدرحمت به اصول گراها نهسالدیگه هم شرکت کنید تااوزاع ازاین کههست بتر کنین
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 1
    کثیفترین موجودات هستند اصلاح طلبان
  • عری IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    اصلاح طلب و عیر اصلاح طلب یعنی چه مردم از دعوای جناحز دیگه خسته شدن ارزوی ما ملت اینه که خدایی وجدانی حق گو عدالت خواه واقعی و خدا ترس باشه یکی بیاد که اینگونه باشه یعنی پیدا میشه کسی که الوده نباشه تمام زنان ایران رو ناموس خودش بدونه تمام بیکاران رو برادر واقعی خود و و والی اخر
  • عری IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    اصلاح طلب و عیر اصلاح طلب یعنی چه مردم از دعوای جناحز دیگه خسته شدن ارزوی ما ملت اینه که خدایی وجدانی حق گو عدالت خواه واقعی و خدا ترس باشه یکی بیاد که اینگونه باشه یعنی پیدا میشه کسی که الوده نباشه تمام زنان ایران رو ناموس خودش بدونه تمام بیکاران رو برادر واقعی خود و و والی اخر
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 1
    نگران نباشید اصولگرایان کافیه باز یک تندرو رو کنن
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    اقا یعنی اصول گراها پاک پاک هستند اصلا گور پدر جناح ها اما بیایید بررسی کنید ببینید اصول گراهای مدعی بعضی هایشان چه کاری مانده که خودشان یا خانواده هایشان نکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس