کد خبر 971433
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
غزه

روزنامه القدس العربی گزارش داد، علیرغم تلاش واسطه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مقامات صهیونیستی تهدید کرده‌اند که شاید دست به اقدام نظامی علیه غزه بزنند.

به گزارش مشرق، طبق گزارش روزنامه‌های عرب‌زبان، هیأت مصری به زودی برای تثبیت اوضاع در نوار غزه به این منطقه سفر خواهد کرد تا مذاکراتی را با جنبش حماس و سپس با رژیم صهیونیستی داشته باشد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، اما این تلاش‌ها در سایه پشت کردن قاهره به مردم غزه و تنها گذاشتن آن‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی در دوره‌های متعدد پیشین، به نظر نمی‌رسد نتیجه‌ای در بر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

شگردهای جذب جاسوس موساد در غزه

طبق این گزارش، سخنان مداوم صهیونیست‌ها در خصوص محاصره مجدد نوار غزه و ادامه پرواز بالن‌های آتش‌زا بر فراز شهرک‌های اسرائیلی و همچنین نبود اجماع در نوار غزه و ادامه یافتن تحریکات صهیونیست‌ها در کنار قدرت ناکافی واسطه‌هایی که بتوانند از تنش موجود بکاهند؛ موجب خواهد شد تا شرایط به حد انفجار برسد.

همچنین اوضاع در نوار غزه همسو با تهدیدات اسرائیلی‌ها نیز گاهی عادی و گاهی متشنج است. گروههای مقاومت فلسطینی اصرار دارند تا توافقات قبلی در خصوص شکسته شدن محاصره ۱۳ ساله و کاهش محدودیت‌ها بر صادرات و واردات به نوار غزه اجرا شود. در این شرایط حساس و شکننده یک اتفاق کافی است تا به آتش‌بس فعلی پایان داده و منطقه غزه را بار دیگر وارد جنگ جدیدی کند.

طبق گفته منابع صهیونیستی مشکل فعلی اسرائیل این است که میان سرنوشت نیروهای مفقود شده خود در غزه و ارائه تسهیلات به این منطقه بتواند نوعی ارتباط برقرار کند. موضوعی که جنبش حماس به هیچ وجه ربط دادن این دو موضوع را به یکدیگر نمی‌پذیرد و پرونده سربازان صهیونیست و روند تبادل را کاملاً جدای از موضوع محاصره غزه می‌داند.

اکنون تل آویو بار دیگر تهدید کرده است که در صورت عدم توقف اقدامات فلسطینی‌ها در نوار غزه، سوخت و برق وارداتی به غزه و همچنین مساحت ماهیگیری در سواحل این منطقه را کاهش خواهد داد.

تنها نیروگاه برق فعال در غزه

روز گذشته (یکشنبه) نیز نتانیاهو در جلسه کابینه امنیتی خود گفت: «اسرائیل اخیراً مجازات‌هایی علیه غزه تحمیل کرده که بارزترین آن توقف ورود سوخت است؛ در صورت لزوم در آینده اقدامات سخت‌تری نیز در پیش خواهیم گرفت و ممکن است در پایان امر ناچار به عملیات نظامی (علیه غزه) بشویم.»

در همین راستا، یک مقام دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گفت که در صورت عدم تداوم آرامش در مرز غزه و آغاز مجدد راهپیمایی‌های روز جمعه، گزینه نظامی اجرا می‌شود (جزئیات بیشتر).

این تهدیدها در حالی است که روز جمعه گذشته یک منبع بین‌المللی مدعی واسطه‌گری بین‌المللی و مصری برای بازگرداندن آرامش به غزه شده و گفته بود که طبق توافق صورت گرفته، از صبح روز جمعه نیروگاه تولید برق غزه می‌تواند با استفاده از سوخت وارد شده از قطر تولید برق را از سر گیرد و همچنین صیادهای فلسطینی می‌توانند تا مسافت ۱۵ مایل دریایی به صید بپردازند. همینطور توافق شده است تا ۶۰ تن از ماهیگیران غزه‌ای آزاد شوند.

بنا بر ادعای این منبع بین‌المللی، رژیم اسرائیل همچنین متعهد شده است که به سمت مشارکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت شلیک نکند و میزان محاصره در مرز غزه را کاهش داده و به سوی تظاهرات کنندگان به صورت مستقیم گاز اشک آوز شلیک نکند.

دولت رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه هفته گذشته ورود سوخت به تنها نیروگاه برق در غزه را متوقف کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 1
    نه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس