رئیسی  نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: کمیته‌ای تشکیل خواهد شد تا موضوع فساد را مجدانه دنبال کنند و مردم هم مطمئن باشند که در برخورد با فساد داخل قوه قضاییه هیچ رحمی نخواهیم داشت.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته قوه قضاییه، شاخص‌ترین برنامه این هفته را دیدار مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی با مقام معظم رهبری دانست و با بیان اینکه تاکیدات حکیمانه رهبر معظم انقلاب باید در همه بخش‌ها و زوایای قوه قضاییه اجرایی شود، تصریح کرد: اولین گام در ارتباط با تحول دستگاه قضایی، مساله شناخت قوه قضاییه و بررسی دقیق کاستی‌ها و نواقص است که این بررسی میدانی در بخشهای قضایی، نظارتی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، در حال انجام است. گام دوم، عبارت است از اجرای برنامه تحول در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که به حمدالله بخش‌های کوتاه مدت و میان مدت این برنامه تحولی با برگزاری جلسات فشرده ابلاغ شده است.

ببینید:

رئیس قوه قضاییه، برنامه بلند مدت تحول را نیازمند کار و پیگیری بیشتر دانست و افزود: ستاد اجرای تحول در دستگاه قضایی زیر نظر معاون اول قوه قضاییه و با دبیری معاون راهبردی جهت پایش روند اجرای برنامه ها و رفع موانع اجرایی فعال خواهد شد تا هم مردم و هم مسئولان، دست‌اندرکاران و اجزای خود دستگاه قضایی این تحولات را کاملاً لمس کنند و از نتایج آن بهره‌مند شوند.

رئیسی، محور دوم تاکیدات رهبر معظم انقلاب را که دغدغه همه مسئولان قضایی است، مساله فساد در قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: فساد درون قوه قضاییه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و اولین مدعی فساد نیز خود قضات شریف و مسئولان قضایی هستند. قاضی، وکیل، کارشناس، ضابط و همه افراد درگیر در پرونده‌های قضایی مشمول امر خطیر مبارزه با فساد هستند. در این راستا با همکاری همه بخش‌های نظارتی داخل قوه قضاییه نظیر مرکز حفاظت اطلاعات و دادسرای انتظامی قضات و همچنین بخش‌های بیرونی از جمله نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی و … کمیته ای فعال خواهد شد که البته جلسات ابتدایی آن برگزار شده است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در این مسیر، باید شاهد همکاری فعال همه بخش‌های مرتبط با پرونده‌ها از جمله کانون وکلا، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز مشاوران قوه قضاییه و سایر بخش‌ها باشیم. می‌خواهیم واقعاً همه حس مبارزه با فساد را داشته باشند و هیچکس در این میدان، غایب نباشد. کمیته مذکور با حضور همه بخش‌ها تشکیل خواهد شد تا موضوع فساد را مجدانه دنبال کنند و مردم هم مطمئن باشند که در برخورد با فساد داخل قوه قضاییه هیچ رحمی نخواهیم داشت.

رئیسی با اشاره به موضوع رفع اطاله دادرسی، اظهار کرد: عموم پرونده‌ها با مشکل اطاله دادرسی مواجه نیستند اما بعضی پرونده‌ها در برخی استان‌های خاص به دلیل کثرت ورودی و کمبود نیروی انسانی به این مشکل دچار هستند و ما معتقدیم این نگرانی دغدغه‌مندان دادرسی عادلانه، باید با انجام کار جدی کارشناسی و مطالعات دقیق، هر چه زودتر رفع شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قوه قضاییه علاوه بر صبغه سلبی و برخوردی، واجد چهره‌ای ایجابی در بخش دفاع از عدالت و آزادی های مشروع است، بر لزوم فراهم ساختن ساز و کارهای لازم برای این امر تاکید کرد و یادآور شد: از معاونت حقوقی می‌خواهم که ساز و کار این بند مهم از اصل ۱۵۶ قانون اساسی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، فراهم کنند تا گسترش عدل و دفاع از آزادی‌های مشروع به شکلی قاعده‌مند و مشخص به مرحله اجرا درآید.

رئیسی با تاکید بر عزم جدی همه اجزای قوه قضاییه برای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز اولویت اول کشور، مقاومت و ایستادگی، رونق تولید، معیشت مردم و صیانت از ارزش پول ملی است. بر این اساس از همه به ویژه مسئولان دستگاه های مختلف می‌خواهم که ضمن پرداختن به این اولویت‌ها، از هرگونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند. طرح برخی مسائل در سطح افکار عمومی هیچ مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه صرفاً موجب نگرانی بی جهت مردم می‌شود. بر همین اساس باید اگر مساله‌ای هم وجود دارد، بین مسئولان قوا و دستگاه‌ها در دیدارها و جلسات مطرح شود تا راه حل ها نیز به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به عدم انجام تعهدات برجامی از سوی اروپایی‌ها گفت: اروپا همچنان متعهد است مشکلاتی را که به ناحق برای ملت ایران ایجاد شده است، برطرف کند. ایجاد یک خط اعتباری نظیر اینستکس، بی‌فایده نیست اما به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند و کسی نباید به این قبیل اقدامات جزئی دلخوش باشد. بر همین اساس امیدواریم کشورهای اروپایی با حفظ استقلال خود در برابر زیاده‌خواهی‌های ایالات متحده آمریکا، به آنچه که در برجام متعهد شده اند عمل کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • Kardarblash IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    5 0
    از مسئولان محترم سایت مشرق تقاضا دارم استغاثه بنده را به گوش ریاست محترم قوه قضائیه برسانید سرور ارجمند، حضرت آیت‌الله رئیسی، زید عزه؛ رئیس محترم قوه قضائیه؛ با سلام و تحیت؛ موضوع: درخواست صدور دستور بازرسی و برخورد قاطع با رئیس حوزه قضایی بخش صفادشت و رئیس دادگستری شهرستان ملارد ضمن تقدیم ادب و احترام به استحضار می‌رساند اینجانب علی اصغر کاردار بلاش به شماره ملی 0930806492 بیش از سه سال است جهت احقاق حق و تظلم‌خواهی علیه کلاهبرداری و فساد اقتصادی به مبلغ 4 میلیارد تومان گرفتار مراجعات مکرر به دادگستری‌ یکی از شهرستان های استان تهران هستم، اما متأسفانه تعدادی از مقامات ....عامداً حدود سه سال است اموال و عرض و حیثیت بنده و همسرم را آماج انتقام‌جویی قرار داده و به تاراج برده‌اند. بنده عین این شکایت‌ها را خطاب به رئیس کل محترم دادگستری استان تهران و نیز خطاب به معاون اول دادستان تهران و نیز معاون امور شهرستان‌های دادستان تهران و نیز سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرده و تظلم‌خواهی کرده‌ام اما متأسفانه هیچ‌کس پاسخگو نیست و متأسفانه رئیس حوزه قضایی بخش صفادشت و رئیس دادگستری شهرستان ملارد همچنان دارند ....تحمیل می‌کنند.
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    4 1
    کاش دولت هم دست شما بود تا به این اوضاع دچار نمیشدیم
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      3 1
      بدانید اگر روزی 100 مفسد هم اعدام شود تا اقتصاد لیبرال سرمایه داری که اخوندی و نیلی و و........بر این کشور حاکم کردند از بیخ و بن بر کنده نشود اوضاع بهبود نخواهد یافت همان نظامی که فرانسه را به اتش کشیده و در ایران دره های عظیم طبقاتی بین شمال شهر و پایین شهر و پایتخت و دیگر نقاط ایجاد کرده
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    7 5
    خاک تو سر مردم که بهت رای ندادن
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 3
      خاک بر سر خودت.
  • US ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    7 0
    رانت خوران رو اعدام کن تا ایران جون دوباره بگیره
  • US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 0
    مفسدین باید در ملا عام محاکمه بشن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 0
    درود خدا بر شما سید عزیز بزرگوار که مایه شرف و آبروی خون شهدا ، مردم و نظام هستید. ما منتظر تحول فسادستیز بدون ملاحظه این و آن مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی نه تنها در درون قوه قضاییه بلکه در تمامی ارکان حاکمیت توسط قوه قضاییه هستیم تا این آلودگی فساد از بستر نظام و جامعه رخت بسته و دوباره مردم ارزشی و انقلابی بتوانند سرشان را در میان جامعه بلند کرده و به ارزش ها و باورهایشان در کشور و در جهان افتخار کنند.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 0
    صلاح طلبان ازت یاد بگیرن که به خاطر مال دنیا این کار را نمیکنند همیشه در جا میزنند
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    2 0
    برون قوه را هم لطفا همينطور
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    5 0
    لطفا به دادگستری اردبیل هم سری بزنید
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 0
    به عمل کار برآید نه به سخن راندن. از زمان مرحوم شتهرودی این حرفا زده شدن تا الان در عمل اتفاقی نیافتاده
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 0
    دادگاه سراب اذربایجانشرقی سری بزنید بازرس بیاد ببینه با پرسدن دو سوال رئیسش چنان سر ادم داد میزنه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    2 0
    جناب آقای رئیسی عزیز،دادگستری هشتگردفراموش نشودچون نیازبه نظارت بیشتردارد!زمین خواری درآن منطقه زیاداست!وزمینخوار پول زیادخرج میکند!
  • ناصر IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    4 0
    ضمن تشکر از ایده مبارزه با فساد در دادگاه ها و اطاله دادرسی که عمدتا در راستای فساد قضات می باشد استدعا داریم به حوزه قضایی رودهن اکیپ ویژه اعزام شود تا مردم از دست فساد راحت شوند
  • امیر IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام فساد رو به کجا اعلام کنیم من که اعلام کردم هیچ هیچ هیچ پیگیری نشد...؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس