کد خبر 970954
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مشاوره مالیاتی

امروز تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های مشاوره مالیاتی در سراسر ایران مشغول به ارائه خدماتی همچون مشاوره مالیاتی حضوری، مشاوره مالیاتی آنلاین و حتی مشاوره مالیاتی رایگان هستند.

این روزها، روزهای داغ مالیاتی است؛ صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده‌اند و در حال حاضر یا برگ مالیات قطعی خود را دریافت و پرداخت کرده‌اند و یا در حال سپری کردن پروسه دادرسی مالیاتی هستند. از سویی دیگر اشخاص حقوقی و شرکت‌ها فرصت اندکی برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود دارند و به‌شدت سرگرم جمع‌بندی اسناد و پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود هستند. با تمام این‌ها و باوجود حساسیت‌هایی که افراد در امور مالی خود به خرج می‌دهند، همیشه مشکلاتی در پروسه خوداظهاری مالیاتی به وجود می‌آید. راه‌حلی که برخی از صاحبان کسب‌وکار در این موارد به آن رجوع می‌کنند، استفاده از مشاوره مالیاتی است.

مشاوره مالیاتی چیست

آیا تابه‌حال قانون مالیات‌های مستقیم را مطالعه کرده‌اید؟ متن کامل قوانین مالیاتی ایران ازجمله قانون مالیات‌های مستقیم به‌اندازه یک کتاب است. این کتاب شامل بخش‌های متفاوت با ماده‌ها و تبصره‌های متعدد است. نکته جالب اینجاست که حتی همان مواد و تبصره‌ها نیز در بسیاری از موارد به مواد دیگری از قانون ارجاع داده و یا به اصلاحیه‌های خاصی اشاره می‌کنند. بنابراین حتی خواندن قوانین مالیاتی نیز تخصص می‌خواهد.

مشاور مالیاتی فردی است که تحصیلات حسابداری داشته و ضمن تسلط به چهارچوب‌های رسمی مالی کشور، آشنایی کاملی با زیروبم قوانین مالیاتی دارد. یک مشاور مالیاتی با تجربه‌ای که در امور مالیاتی دارد، به‌سادگی می‌تواند نواقص موجود در اسناد مالی یک شرکت را دیده و آن‌ها را برای ارائه به سازمان امور مالیاتی استانداردسازی کند. به خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می کند، مشاوره مالیاتی گفته می شود.

جایگاه وکیل مالیاتی در پروسه دادرسی مالیاتی

چیزی که تا به اینجا در مورد مشاور مالیاتی و استفاده از مشاوره مالیاتی گفته شد تنها مربوط به پروسه قبل از تسلیم اظهارنامه مالیاتی است. در بسیاری از موارد رقم خوداظهاری مورد تائید سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته و آن‌ها مالیات بالاتری را از مؤدی درخواست می‌کنند. در این مرحله، پروسه دادرسی مالیاتی یعنی اعتراض به رأی سازمان امور مالیاتی آغاز می‌شود. نحوه حضور در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی و دفاع از اظهارنامه مالیاتی در برابر نماینده کارکشته اداره مالیات تجربه بسیار بالایی می‌طلبد. مدیر مالی یک شرکت که در سال تنها یک بار درگیر پرونده‌های مالیاتی می‌شود، به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند به میزان لازم در این موارد تجربه کسب کند و کسب تجربه او به قیمت زیان مجموعه تمام می‌شود. استفاده از مشاوره مالیاتی تنها راه چاره این مشکل است.

وکیل مالیاتی یا همان مشاور مالیاتی با در دست گرفتن پرونده مالیاتی مؤدی، در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی حاضرشده و با تجربه فروانی که از پروسه دادرسی مالیاتی دارد، به بهترین شکل ممکن از اظهارنامه مالیاتی مؤدی دفاع کرده و مانع از افزایش مالیات قطعی مؤدی می‌شود.

از کجا مشاوره مالیاتی بگیریم

امروز تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های مشاوره مالیاتی در سراسر ایران مشغول به ارائه خدماتی همچون مشاوره مالیاتی حضوری، مشاوره مالیاتی آنلاین و حتی مشاوره مالیاتی رایگان هستند. ناگفته پیداست که سپردن امر خطیری همچون امور مالیاتی به یک مرکز مشاوره مالیاتی، نیازمند دقت بسیار زیاد و بررسی صلاحیت آن مرکز است. به این دلیل که ممکن است ناکارآمدی آن مرکز نه‌تنها باعث ضرر و زیان کسب‌وکار مؤدی شده، بلکه موجب فرصت سوزی در پروسه دادرسی مالیاتی شود.

موسسه مشاوره مالیاتی پرشین تکس به پشتوانه تیمی از وکلای مالیاتی کارکشته، باتجربه و تحصیل‌کرده، هم‌اکنون یکی از مورداعتمادترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز مشاوره مالیاتی در ایران محسوب می‌شود. این شرکت مشاوره مالیاتی با دارا بودن ۳ دفتر در شمال، غرب و جنوب تهران و همچنین دفاتری در مشهد و سایر نقاط ایران، قادر به رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در سراسر ایران است.

برای تماس با پرشین تکس می‌توانید به وب‌سایت این شرکت به آدرس persiantax.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۲۹۲۷۳۸۶ (دفتر مرکزی - میرداماد) و ۰۲۱۴۴۰۳۰۲۵۸ (شعبه مرزداران) تماس حاصل کنید.

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس