رقص مختلط تئاتر

اسطوره آرش کمانگیر را تبدیل به یک مضحکه جنسی کرده است که تلاش می‌کند مخاطب را با ترفندهای غیر اخلاقی با خود همراه کند.

به گزارش مشرق، در پردیس تئاتر تهران از سالن های بسیار مجهز و تازه تاسیس که بودجه ی بسیار کلانی از بیت المال صرف ساخت و تجهیز آن شده است، نمایشی در حال آماده شدن و به روی صحنه رفتن است که نام یکی از مفاخر ایران زمین را به دوش می کشد: آرش کمانگیر. اما آنچه که در نمایش اتفاق می‌افتد هیچ گونه سازگاری و همخوانی با ارزش های اصیل ایرانی اسلامی ندارد.

بیشتر بخوانید:

آیا تئاتر جدید حسین پارسایی روی صحنه می‌رود؟

نویسنده و کارگردان این نمایش آقای نیما خسروی با دخل و تصرف بسیار در اسطوره آرش کمانگیر نمایشی را طراحی کرده است که سراسر رقص و آواز است و در آن اختلاط بی حد و مرز میان زنان و مردان رقصنده مخاطب را بیش از پیش از اسطوره ی آرش کانگیر دور می کند و او را به فضای تئاتر های موزیکال غربی که بسیار از شئونات ایرانی و اسلامی به دور است دعوت می نماید. موسیقی کار نیز بر مبنای یک ترانه قدیمی قبل از انقلاب است که توسط یکی از ضد انقلاب ترین خوانندگان پیش از انقلاب خوانده شده است.در این کار اسطوره ی آرش یک زن ترسیم می شود که به دور از شئونات اسلامی لباس رزم بر تن می کند و با حرکات موزون بدنی تلاش می کند تا اسطوره ی آرش را هیبتی زنانه ببخشد.

این دخل و تصرف غیر کارشناسی تنها باعث بالا رفتن جذابیت های جنسی کار شده است و اسطوره آرش کمانگیر را تبدیل به یک مضحکه جنسی کرده است که تلاش می‌کند مخاطب را با ترفند های غیر اخلاقی با خود همراه کند.نمایش آرش کمانگیر بدون آنکه کوچکترین قدمی درجهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نسبت به تاریخ و اسطوره ی های ایرانی که سمبل مقاومت و سازش ناپذیری در برابر بیگانگان هستند بردارد در مسیر معکوس قدم گذاشته است و با ترویج اصول غیر اخلاقی مخاطب را با جهان از بی‌بند و باری آشنا می کند.

البته این تمام ماجرا نیست نمایش آرش کمانگیر با بیش از صد و بیست بازیگر زن و مرد که همگی رقصنده هستند در شرایط بسیار غیر اخلاقی و به دور از تمامی حد و مرزهایی اسلامی تمرینات خود را در سالن بسیار مجهز پردیس تئاتر تهران پی گرفته است حال آنکه بسیاری از جوانان متعهد و انقلابی هرگز امکان اجرا آثار ارزشی خود را در سالن های مطرح پیدا نمی کنند و برای پیدا کردن مکانی برای تمرین مجبورند ماه ها در صف انتظار پلاتوهای تمرین دولتی بمانند و یا به طور شخصی هزینه کنند.

سوال این است که چه طور مدیریت تئاتر در ایران راضی می شوند رقم های بسیار کلانی را صرف این قبیل کارها بکنند که نه تنها با ارزش های فرهنگی ایرانی اسلامی سازگار نیست که عامدانه در تلاشند تا فرهنگ کهن ایران را نیز با برداشت های غلط و به دور از شناخت خود تحت تاثیر قرار دهند و با بازخوانی غیر کارشناسی خود از اسطوره های کهن آثاری را با بودجه ی فرهنگی دولتی تولید کنند که در نهایت منجر به ترویج فرهنگ غربی و اصول غیر اخلاقی می شود.

آیا وقت آن نرسیده است که مسئولین و مدیران فرهنگی پیش از آنکه دیر شود جلوی آن جریانات انحرافی را بگیرند و سکان کشتی فرهنگ را به نیروهای جوان و متعهد انقلابی بسپارند تا هر چه بیشتر در جهت تحکیم و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تلاش کنند و بتوانند آثاری در خور شان مخاطبان فهیم ایرانی تولید کنند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 1
    رئیس چرا این تاتر رومیگی سری به تاترهای پردیس شهرزاد بزن
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    12 3
    آیا وقت آن نرسیده صلاحیت مسئولان صادر کننده مجوز این هرزه گری ها مجددا و بصورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    17 2
    وقتی پدر گلشیفته فراهانی که بدن لختش رو به دنیا عرضه کرد از مدیران تئاتر این کشوره و از بیحجابی بازیگرها حمایت میکنه چه انتظاری میشه داشت.وزارت فرهنگ و ارشاد غیر اسلامی باید مواخذه بشه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    6 1
    میدونی چرا بیحیایی و بی عفتی زیاد شده آخه اونایی که پونز می چسبوندن و شلاق میزدن حالا خودشون شدن متولی و دارن بهتون میگن اگه زور دارین بیاین جلوی مارو بگیرین. انقلابیون ما هم که در هر شرایطی منفعل هستن چه اون زمان و چه این زمان
  • سید رضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    8 0
    والله شرم آوره که اسم این وزارتخانه ؛ پسوند اسلامی داشته باشه ! اینها فرهنگ رو ، به لجن دارن می کشن ! هیچ دلسوزی نیست ، که کاری بکنه ؟؟!!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    6 0
    بابا یه دیسکو واسه اینا بسازین، وسط کویر لوت، برن خودشونو خالی کنن خو :)))) تهران م از شرشون خلاص میشه :|
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      2 0
      یا ی جزیره...یا ی موشک ماهواره بر با زاویه به فضا پرتاب بشن...تو کعبه ی آمالشون امریکا فرود بیان...!!
  • AE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    6 0
    به خاطر یک مشت دلار
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      3 1
      بخاطر دقایقی لش بازی و گناه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    4 0
    جشن شیراز ؟ آشور بانی پالش کیه ، وزیر فرهنگ ! و ارشاد !
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 1
    جلوشونو بگیرید
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 0
    خیالشان از همه چیز راحت است!
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 2
    کجا بلیطش رو میفروشن بریم بخریم اتش بزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس