پهپاد یمنی

طبق اعلام نیروهای مسلح یمن، مرکز فرماندهی نیروی هوایی این کشور با استفاده از چند پهپاد، اهداف سعودی در فرودگاه‌های جازان و أبها را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه از اجرای عملیات بزرگ هوایی علیه اهداف نظامی شامل پایگاه‌ها و آشیانه جنگنده‌های سعودی در «جازان» خبر داد.

سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن اعلام کرد این عملیات به‌وسیله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف کِی-۲» انجام شده که جنگنده‌ها و دیگر اهداف نظامی در فرودگاه جازان را هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید:

پایگاههای آمریکایی در تیررس متحدان ایران است

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین» وی تصریح کرد عملیات بزرگ مرکز فرماندهی نیروی هوایی یمن علیه فرودگاه جازان، با دقت اهداف سعودی را نابود کرده و منجر به اختلال در سیستم ناوبری هوایی شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد تا زمانی که حملات ظالمانه و بی‌دلیل ائتلاف سعودی به مردم یمن ادامه داشته باشد، آنها نیز به هدف قرار دادن سایت‌ها و تاسیسات دشمن از جمله فرودگاه‌های نظامی ادامه می‌دهند.

شبکه الجزیره نیز دقایقی بعد به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن  گزارش داد که فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب عربستان سعودی نیز با چند پهپاد هدف قرار داده شده است.

سرهنگ سریع در ادامه این بیانیه افزود: «ما قبلا هم تاکید کرده‌ایم که این عملیات‌ها تا زمان پایان تجاوزات و رفع محاصره، نه تنها متوقف نمی‌شوند بلکه گسترش هم می‌یابند».

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیر نظامی کشته و صدها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 0
    باید یمنی ها در زمین جنگ را به پایان ببندو تنها سلاح موثر تسلیحات ضد زره دوربرد و حملت شبانه و دوربین های دید در شب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس