کد خبر 970097
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
پیدا شدن نوزاد آمریکایی در کیسه زباله/ در چه صورت رها کردن نوزاد جرم نیست؟

پلیس ایالت جورجیای آمریکا فیلمی از لحظه پیدا شدن کودک تازه متولد شده‌ای منتشر کرد که در کیسه‌ زباله در یک جنگل رها شده بود.

به گزارش مشرق، گریه‌های شدید این نوزاد توجه خانواده‌ای که در نزدیکی محل پیدا شدن او زندگی می‌کردند به خود جلب کرد.

در ویدئوی کوتاهی که پلیس محلی جورجیا روز سه شنبه و تقریباً سه هفته پس از وقوع این اتفاق منتشر کرده و روی وبسایت «پیپل» منتشر شده، کودکی را در کیسه‌ای پلاستیکی نشان می دهد که مشخصاً بند ناف او به تازگی بریده شده بود.

بیشتر بخوانید:

در حالی که پلیس مشغول بررسی آسیب دیدگی احتمالی روی بدن نوزاد است، لکه های خون او روی این پلاستیک دیده می شود.

پلیس کودک تازه پیدا شده را ایندیا نام نهاده و هدف از انتشار ویدئوی یافتن او را بدست آوردن اطلاعاتی در مورد هویت او اعلام کرده است.

آیا نخواستن نوزاد جرم است؟

بنا بر گزارش رسانه‌ها، در این ایالت آمریکا رها کردن یا نخواستن کودک می‌تواند جرم نباشد.

بنا بر گزارش این سایت، مشخص نیست که در صورت پیدا شدن مادر ایندیا، وی با اتهامی قضایی مواجه خواهد شد یا نه، چرا که طبق قوانین ایالتی جورجیا، مادران امکانی تحت عنوان «پناهگاه امن» دارند که به آنها اجازه می دهد در صورت عدم توانایی در نگهداری کودک زیر ۷ روزه خود، او را در اختیار یکی از کارکنان مراکز پزشکی قرار بدهند.

این در حالی است که آمریکا از جمله کشورهایی است که از نظر وضعیت نهاد خانواده و ارتباط والدین و فرزندان یا نرخ کودکانی که به صورت نامشروع به دنیا می‌آیند، سرآمد دنیا است.

مرکز مطالعات خانواده (IFS) و مرکز روندهای اجتماعی (STI) دو مرکز بین‌المللی و رسمی هستند که ذیل مراکز مربوط به سازمان ملل، به صورت مشترک با مراکز آکادمیکی همچون مرکز بروکدل اسرائیل، مرکز نوآوری اجتماعی ایتالیا، مرکز دانشگاهی پرو، مرکز جوانان هلند، دانشگاه لس‌آندلس شیلی، دانشگاه بین‌المللی سئول و… هر ساله گزارشی درخصوص روند و وضعیت نهاد خانواده و مسائل حول آن در قالب نقشه جهانی خانواده (world family map) منتشر می‌کنند. بخشی از این گزارش سالانه، اختصاص به آمارهای رسمی درباره میزان تولدهای کودکان و افراد نامشروع یا به قولی تولدهای خارج از تاهل ( birth outside marriage) دارد.

در گزارش سال ۲۰۱۵ این مرکز درخصوص آمار رسمی میزان تولد کودکان و افراد نامشروع که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ را بررسی کرده، آمریکا با ۴۱ درصد افراد متولد شده نامشروع رتبه یک را در دنیا داراست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مدیر-مدیره IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 2
    بزرگشه میشه ترامپ
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 2
    ببینید 2030 را اجرا نکردند به این روز افتادند!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    1 1
    بابا ترامپ بجای وراجی برو بچه ات رو جمع کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس