عرب مازار

در مدیریت میانی کشور بخش زیادی از فتنه‌گران محکوم سال ۸۸، هنوز جای مهر دادگاه فتنه کمرنگ نشده، به صورت چراغ‌خاموش وارد مناصب اجرایی شده‌اند و حقوق‌های نجومی هم دریافت می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق- در مناظره علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا با مصطفی تاجزاده، از فعالان رادیکال جریان اصلاحات (۲۵ دی ۹۷) در موضوع فتنه سال ۷۸ و فتنه ۸۸، زاکانی جمله‌ای طلایی به این مضمون گفت که «پشت هر فتنه، یک غارت بزرگ نهفته است».

هر چه که از عمر دولت اعتدال، که عملاً دولت اصلاح طلبان است، می‌گذرد، مظاهر و جلوه‌های بیشتری از معنای این جمله زاکانی آشکار می‌شود. جدای از اینکه به قول زاکانی در همان مناظره، کابینه دولت اعتدال، عملاً همان کابینه میرحسین موسوی بود که تنها ۴ سال دیرتر تشکیل شد و همه «ژنرال» های دولت از قبیل زنگنه و آخوندی و نعمت‌زاده و ربیعی و یونسی و جهانگیری و…در سال ۸۸ در ستاد میرحسین موسوی بودند، در سطح خردتر و مدیریت میانی کشور، اوضاع به مراتب وخیم‌تر است و عملاً بخش زیادی از فتنه‌گران محکوم شده در سال ۸۸، هنوز جای مهر دادگاه فتنه کمرنگ نشده، به صورت خزنده و چراغ‌خاموش وارد مناصب اجرایی شده‌اند.

اخیراً فهرست‌هایی که از لیست حقوق و مزایای برخی مسؤولان دولتی در فضای مجازی منتشر می‌شود، تعاریف حقوق‌های نجومی را زیر و رو کرده است. در آشفته‌بازاری که بر دستگاه‌های دولتی از لحاظ نظارت و کنترل حاکم شده، وضعیت صندوق‌های بازنشستگی به شدت وخیم است و ظاهراً فضا در این مؤسسات که از یک سو، پول‌های کلانی در آنجا به جا می‌شود و از سوی دیگر عمدتاً به واسطه سوء‌مدیریت‌های عجیب، در معرض ورشکستگی هستند، کاملاً رهاست و معلوم نیست که مدیران این مؤسسات، بابت کدام عملکرد حقوق‌های آن‌چنانی دریافت می‌کنند.

در چنین فضایی، ناگهان نمایندگان مجلس درمی یابند که دولت در اقدامی کاملاً خلاف قانون، فرمول مصوب شده مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت را کاملاً وارونه کرده‌اند و کسانی که حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون دریافت می‌کنند، حداکثر درصد افزایش حقوق را دریافت می‌کنند!

در روزهای اخیر، تصویری از فهرست حقوق مدیران «صندوق بازنشستگی کشوری» در سال ۹۷ منتشر شده است که فارغ از حقوق‌های نجومی عجیب و غریب، یک نکته در آن به شدت جلب توجه می‌کند. فردی به نام «علی اکبر عرب مازار» بر مبنای این لیست حقوق، در این صندوق حدود ۱۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. وقتی به لیست هیأت مدیره در سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه می‌کنیم، تنها یک «عرب مازار» در فهرست هیأت مدیره وجود دارد که اسم و عکس او منطبق بر یک چهره سیاسی است: علی عرب مازار

علی عرب مازار

علی عرب مازار در سال ۸۸، در کنار قربان بهزادیان‌نژاد و ابوالفضل فاتح، از گردانندگان اصلی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود. او در جریان فتنه سال ۸۸، به واسطه اقدامات ضدامنیتی به همراه قربان بهزادیان‌نژاد دستگیر شد و بعد از محاکمه به ۵ سال زندان محکوم شد. او مشاور اقتصادی میرحسین موسوی و از نزدیک‌ترین مشاوران و دوستان موسوی بود و در گمانه‌زنی‌هایی که قبل از انتخابات ۸۸ از سوی اصلاح طلبان صورت می‌گرفت، او را جزو نامزدهای اصلی وزارت اقتصاد و دارایی یا ریاست سازمان برنامه و بودجه در کابینه فرضی موسوی می‌دانستند.

طبق فهرست منتشرشده از دریافتی هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، عرب مازار بیش از ۱۶ میلیون تومان حقوق ماهانه از این صندوق دریافت می‌کند.

فرد دیگر هیأت مدیره، علیرضا سیاسی‌راد، است که دریافتی ماهانه او از صندوق بیش از ۱۷ میلیون تومان است. سیاسی راد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و از طرف این حزب، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم هست.

فرد دیگر هیأت مدیره با دریافتی ماهانه بیش از ۱۸ میلیون تومان، کمال الدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب و لیست امیدی اردبیل در مجلس است. پیرموذن مسؤول ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در اردبیل بود و در سال ۹۲ در نطقی در مجلس گفت که آن‌ها که برای موسوی کار می‌کردند، برای «نخست وزیر امام» کار می‌کردند.

اما بیشترین میزان حقوق دریافتی در هیأت مدیره صندوق در سال ۹۷، به مبلغ حدود ۵۴ میلیون تومان، متعلق به ولی آذروش، نماینده اصلاح‌طلب اردبیل در مجلس ششم و هفتم، و نامزد مورد حمایت اصلاحات و حزب «اعتدال و توسعه» برای مجلس هشتم بود که به مجلس راه نیافت. طبق گزارش‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار در مرداد ماه سال ۹۶ در نامه‌ای رسمی نسبت به عدم احراز حداقل امتیاز علمی ولی آذروش برای تصدی سمت مدیریت عاملی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا هشدار داده و خواستار آن شده بود تا به جای وی، فرد واجد شرایطی به منظور بررسی صلاحیت حرفه‌ای او معرفی شود. [۱] لازم به ذکر است که هلدینگ اقتصادی «آتیه صبا»، بزرگ‌ترین هلدینگ فعال در حوزه صنعت و معدن و گردشگری و بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی است. آذروش مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی بود که وقتی سیدمیعاد صالحی به ریاست صندوق برگزیده شد، جزو اولین تصمیمات خود، آذروش را به واسطه دریافت حقوق نامتعارف ۴۰ میلیونی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸ از هیأت مدیره صندوق برکنار کرد.

باز دیگر عضو هیأت مدیره که نایب رئیس هم هست، محمدمهدی انتشاری نام دارد. او عضو شورای مرکزی تشکل اصلاح‌طلب «حزب اسلامی کار» و از نزدیکان علیرضا محجوب، مدیرعامل مادام‌العمر تشکل اصلاح‌طلب خانه کارگر و نماینده کنونی تهران در مجلس و علی ربیعی، وزیر پیشین کار و سخنگوی کنونی دولت است. [۲] دریافتی انتشاری از صندوق ۱۸ میلیون تومان است.

محمدمهدی انتشاری

نعمت‌الله ایزدی، رئیس کنونی هیأت مدیره صندوق، از دیپلمات‌های سابق وزارت خارجه و از نزدیکان به حسن روحانی و اعتدالیون است که ماهانه بیش از ۱۹ میلیون تومان حقوق از صندوق دریافت می‌کند.

 

[۱] http://90eghtesadi.ir/Content/Detail/2119696

[2] https://www.mehrnews.com/news/4172373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    58 1
    حق مستضفین را میخورند
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      31 1
      فتنه 88 کودتای باند ثروت و قدرت بود که دست شون از پست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    48 1
    بدبخت و بیچاره بازنشستگان که نان خوردن ندارند اما از صندوق متعلق به آنها فتنه گران زالو صفت حقوق نجومی می گیرند
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    44 1
    گلاسکو بیهوده دکترا نمیده
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    39 1
    بخور بخور سر بیت المال فقط اینجا جای مردم بدبخت خالیه.
  • علی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    39 2
    اصلاحطلبان(فتنه گران)=فساد(اقتصادی + فرهنگی ...) در کشور خلاصه وضعیت کشور
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    37 1
    سفره انقلاب برای اینها پهن شده و سهم مردم از این سفره فقط شهادت و راهپیمایی و رای دادن و گوشت ۱۲۰ هزار تومانی و پراید ۵۰ میلیون تومانی است . فعلا که چشممان به در منزل خشک شد که پول نفت رو بیارن بهمون بدن
  • حمید IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    19 1
    اگر این حقوق ها نجومی محسوب میشوند، سری به سازمان آب و برق خوزستان بزنید. همه مدیران اعم از مدیران رده بالا، رده میانی و حتی مدیران رده پایین که تعدادشان بیشتر از سیصد نفر برآورد میشود، نجومی بگیر هستند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    28 1
    من از ته دل اه میکشم و ابدا راضی نیستم اگر حقی به گردنشون دارم قیامتیم هس
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    5 30
    مشرق خودتی . به زودی افسوس می خوری تا ابد که این مدلی زندگی می کردی
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    35 1
    لجنزار سرطانی زامبی های اصلاحات
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    31 1
    مگر آخوندی رییس ستاد میرحسین موسوی نبود ؟ بعد از فتنه و روی کار آمدن اصلاح طلبان 5 سال شد وزیر ، بخش مسکن رو اساسی نابود کرد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    6 1
    در تامین اجتماعی که طی 6 سال گذشته هزاران میلیارد تومان بدهی سو مدیریتی به آن تحمیل نمودند امثال این جماعت ببشتر از این رقمها دریافت کرده و می نمایند این ارقام از محل بدهکار نمودن سازمان تامین می شود..کافیست دریافتی آقایان مشخص شود..
  • ع IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 8
    شما 18 ميليون تومان را حقوق نجومي مي دانيد! آبروي نجوم را هم برديد. يك مدير ارشد كار بلد 18 ميليون كف حقوق است.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      12 1
      داریم می بینیم مدیرارشدهای کاربلدت با این دریافتهای سرسام آور از بیت المال چه گند و کثافتی به هیکل اقتصاد زدن . شما برو به کنسرتت برس
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      2 0
      مدیر ارشد کاربلد!! جووون بابا. فردوسی میگه: به یزدان که گر ما خرد داشتیم فلان فلان، فلان فلان!
  • علیرضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    5 1
    علابرکت الله
  • ناشناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    8 1
    گناه همه این غارت و چپاولها از بیت المال بر ذمه کسی است که از رای مردم سواستفاده کرد و حالا بخور بخور راه افتاده است و هرکس به اندازه توان خیانتش چپاول می کند .
  • حبیب IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    9 1
    خداوند لعنت کند هر آنکس که اصلاح طلب و دزد و خائن به نظام و کشور است
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    8 0
    مگه برای استخدام شدن در هر اداره دولتی نباید گواهی عدم سوء پیشینه از نهادهای نظارتی اورد ؟
    • AE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      1 0
      سلام برای یک کارمند ساده پدر آدم رو درمیارن ولی برای پستهای بالا نه. از رئیس جمهور روحانی گرفته تا مدیران شرکتها و نهادهای دولتی و نیمه دولتی
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    8 1
    قابل توجه وزیر محترمی که مسوول تایید صلاحیت این افراد است. شما در جرم اینها شریکی.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    7 0
    بی اعتنایی به آخرت و میل شدید به دنیا
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    وای بر انها
  • GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    9 0
    ریاست محترم قوه قضائیه مردم از شما انتظار دارند در یک اقدام انقلابی ریشه این مفسدان ریاکار و دشمن نظام و ملت را بکنید. جناب رئیسی دست به افشاگری برعلیه این مفسدان بزنید و انان را در طول 72 ساعت محاکمه و معدوم کنید. پشت سر شما ملت و رهبری هستند. پس اقدام کنید که دیر می شود.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    18 0
    جالبه من با مدرک معتبر دانشگاهی که حامی انقلاب هستم بی کارم بعد این فتنه گران و اوباش 88 که به کشور خیانت کردند مجددا مسئولیت می گیرند و حقوق نجومی هم برایشان منظور می شود! دست مریزاد به قوه قضائیه
  • شهروند IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    8 0
    متاسفانه مردم، چشماشون دید گوششون شنید ولی باز هم بهشون رای دادن. از ماست که بر ماست... ولی، ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغییرو ما بانفسهم انشا الله مردم هوشیار شدن و ...
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    افسادلات
  • من LU ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    11 0
    داستان سریال هیولا ، اثر مهران مدیری دقیقا وضع اینگونه صندوقها و بطور کلی وضع این دولت باصطلاح اعتدال و اصلاح طلبان فعلی است . حتما ببینید . علی برکت الله
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      0 0
      همان مدیری هم مثل رامبد میلیارده هست
  • امیر IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    5 0
    الان اگه اینا حقوقه این 2 تومن ماهیانه من اسمش چیه؟ ارشد برق دانشگاه دولتی / احتمالا علم اینا از ما بیشتره. بخورید راحت باشد :/
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 0
    بله ؛ عدالت یعنی این که خائنین بر بیت المال چنبره بزنند ، و مردمی که همه چیزشون از فرزند و سلامتی و اموااشون رو پای انقلاب فدا کردند ، دنبال گوشت و تخم مرغ دولتی توی صفها سرگردان باشند!
  • رضا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 0
    مضمون آیات ذیل در مورداسفاک طلبان فتنه گر و امید وتدبر اندیشان کدخدا دوست است: لِیجْعَلَ ما یلْقِی الشَّیطانُ فِتْنَةً لِلَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ[حج/53]؛ تا این ‌که خداوند القای شیطان را آزمونی برای آنها که در قلبشان بیماریست، قرار دهد. وَ حَسِبُوا أَلّا تَكُونَ فِتْنَةٌ فَعَمُوا وَ صَمُّوا [مائده/71]؛ با این حال آنان گمان می ‌کردند که بلا و مجازاتی دامن شان را نخواهد گرفت، لذا (از دیدن حقایق و شنیدن سخنان حق) نابینا وکرشدند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 0
    متاسفم . قمار بر سر تقوی ، ارزش دارد . بزودی مرگ فرا میرسد و آنوقت هست که چهره ها درهم شود ، هشدار به همه. . تقوی فراموش نشه . یعنی قبل از فکر و نوشتن خدا را در نظر داشته و از عاقبت بر حذر با شیم
  • رئیسعلی دلواری IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    فقط با پول حروم میشه ضد نظام اسلامی فتنه به پا کرد.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    3 0
    خدایا به آه وسوز دل مادران شهداء وقد خمیده پدران واشگ چشم یتیمان شهدا وحرامخواران بیت المال وخائنان به آرمانها ی انقلاب اسلامی ورهبری ومردم همه فتنه گران وغارتگران را نیست ونابود واز صحنه روزگار برانداز!
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 0
    خدایاتمام نجومی بگیران فتنه گررابه سرطان ودردهای لاعلاج وزجرآورمبتلا کن تاروزی هزاربارآرزوی مرگ کنندونمیرندتادردفقراروبچشندااایییی خدااا
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    چرا علت یابی نمی شود که چگونه این.مفسدین ونجومی بگیر ان وارد حکومت شده. وبیت المال را چپاول میکنند.. قوه قضایه بایست به موضوع ورود کند ودست این رانت. خواران. از خزانه ملت. کوتاه کند ...
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    یک ریش بزی گذاشتند و به نام اعتدال و اصلاحات، کشور را غارت کردتد
  • کوروش IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    3 0
    فتنه گران در خودرو سازی پنهان شده اند خواسته اول مردم فقیر و بیگناه ایرانی پراید 20ملیون است برگشت قیمت خودرو امروز از نان شب هم واجب تر است چون پراید امروز سقف خانه خیلی از ایرانی ها است
  • کوروش IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    3 0
    فتنه گران در خودرو سازی پنهان شده اند خواسته اول مردم فقیر و بیگناه ایرانی پراید 20ملیون است برگشت قیمت خودرو امروز از نان شب هم واجب تر است چون پراید امروز سقف خانه خیلی از ایرانی ها است
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    3 0
    گرگ همیشه به دنبال هوای مه آلود است همه مفسدان ،پشت حوادث فتنه ،پنهان شدند لذا بهترین گزینه حمایت از فتنه و فتنه گری برای ایشان بود
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    در طول تاریخ هیچ فرقه و گروهی به اندازه این اعتدال و اصلاحاتچی ها کشور ما را چپاول نکرد
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    2 0
    آقای کورش.... فتنه گران روی بیت المال.مردم چمبره زده اند.ودارند. اون چپاول می کنند.وکسی.هم جلودار آنها نیست.‌..معلوم نی قوه.ی قضایه کی می خواهد از خواب گران بیدار بشهع
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 6
    مشرق دیگه از شدت زردی داری به قهوه ای میزنی!!
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 0
    روزی می رسد که فتنه گران به دستور آمریکا دست به اسلحه ببرند. روز مرگشان خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس