کد خبر 969993
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
خریداران خودروهای چینی به دردسر افتادند

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند.

به گزارش مشرق، با تشدید تحریم های بین المللی و رفتن رقبا بازار خرید و فروش خوبی را به دست آورده اند و از طرفی مشتری ایرانی هم به دنبال خودروهای جدید و پر آپشن است و چه بهتر که یک خودروی چینی ارزان قیمت بخرد. اما این رضایت مقطعی است و بعد از چندین کیلومتر ایرادات این خودروهای پر آپشن به طروق مختلف خود را نشان میدهد.

این روزها با کمبود قطعات یدکی در بازار خریداران خودروهای چینی رضایتی از خرید خود ندارند و مدام برای تعمیر خودروها به تعمیرگاها مراجعه می‌کنند. البته ایرادات خودروهای چینی چندین بار به مشتریان این خودروها گفته شده اما جذابیت این محصولات عاملی شده تا مشتری جذب آنها شده و مشقت نگهداری از آنها را به جان بخرد.

بیشتر بخوانید:

سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شوند

در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه اقتصادی ترجیح می‌دهند تا قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و به نوعی با فروش قطعات ارزان تر و فاقد کیفیت سود بیشتری را کسب کنند. همین موضوع عاملی می شود تا تعداد مراجعات خریداران این خودروها به تعمیرگاه ها افزایش بیشتری پیدا کند. البته جالب اینجاست برای داخلی سازی قطعات این خودروها در کشور هم مانع تراشی هایی از طرف چینی ها انجام می‌شود که همین امر باعث می شود تا خودشان تمام قد بازار قطعات یدکی محصولات را بدست گرفته و متناسب با اهداف خود عرضه قطعات را انجام می‌دهند.

امروز تعمیرگاه‌های خودرو عمده اشکلات خودروهای چینی را ایرادات کلاج، لنت و فرمان و جلوبندی خودروها می‌دانند. البته در موارد دیگر خودروها برای تعمیر نیازمند قطعات هستند که در بازار با درجه بندی های مختلف، مشتری ترجیح می‌دهد قطعه ارزان تر را خریداری کند در حالی که با نصب آن باید چند ماه بعد برای خرابی همان قطعه مجدداً به تعمیرگاه مراجعه کند.

علاوه بر این مشکلات واردات قطعه هم باعث شده تا برخی از خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 1
    مدتی صبر کنن تا تست محصولات چینی در ایران تموم بشه خودروها با کیفیت تر میشن
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    1 0
    سلام مدت 2 ماه است ماشین x60 من بابت مشکل گیربکس در پارکینگ کرمان موتور می باشد،وهیچ جوابی جهت کی تحویل می دهند را نگرفته ام با احترام
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      0 0
      شما ماشینت رو تحویل بگیر ببر بیرون با نهایتاً حالت حداکثری با 5میلیون تومان درست میشه
  • محسن GB ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 0
    امریکا هیچ غلطی نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس