کد خبر 969954
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
جهانگیری نمایه

قهر و آشتی مکرر رئیس‌جمهور و معاون اولش، فقط در دولت روحانی امکان‌پذیر است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت تابناک با انتشار این تحلیل و درباره خبر مشاجره اخیر روحانی و جهانگیری نوشت: خبر اینگونه روایت شده بود که در پی بروز مباحثه‌ای در جلسه‌ای در روز شنبه، روحانی خطاب به جهانگیری می‌گوید که شما و اصلاح‌طلبان به دنبال سرنگونی دولت هستید. معاون اول، اما در واکنش به این سخنان رئیس‌جمهور، اظهارات تندی بر زبان نمی‌آورد، اما تصمیم به ترک جلسه را می‌گیرد، ولی لاریجانی از او می‌خواهد جلسه را ترک نکند. هرچند حضور او در جلسه به معنای پایان این ماجرا نبوده است.

بیشتر بخوانید:

آرمان قهر جهانگیری از کابینه را تأیید کرد

تکذیب شایعه قهر جهانگیری از دولت


آن‌طور که در خبرهای مربوط به این جدال لفظی بین رئیس دولت و نفر اول بعد از او آمده است، «اسحاق جهانگیری» پس از پایان جلسه، راهی منزل شده و در محل کار خود حاضر نمی‌شود. پس از عدم حضور معاون اول رئیس‌جمهور از قرار معلوم چندین تن از وزیران کابینه، با جهانگیری تماس گرفته و خواستار بازگشت معاون اول به سر کارش شده‌اند.


پس از طرح این موضوع در رسانه‌ها، مشاور معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به برخی اخبار درباره درگیری لفظی روحانی و جهانگیری، گفت: معاون اول رئیس‌جمهور هم‌اکنون در جلسه هیئت دولت حضور دارد.


همچنین خروجی تلاش تیم اطلاع‌رسانی و خبری دولت هم برای رد موضوع جدال لفظی بین رئیس‌جمهور و معاون اولش انتشار یک عکس از جلسه دولت بود که در آن روحانی، جهانگیری و وزیر اطلاعات در جلسه دولت در حالی که می‌گویند و می‌خندند، بود.


از سال ۹۶ که دولت دوازدهم کار خود را آغاز کرده خبرهای زیادی درباره اختلاف‌نظر «اسحاق جهانگیری» با رئیس‌جمهور و بخش‌هایی از دولت و همچنین انتقاداتی که او نسبت به مسائل جاری قوه مجریه دارد، منتشر شده و می‌شود و هر از گاهی هم خبرهایی یا از جانب اصلاح‌طلبان و از دیگر بخش‌ها منتشر می‌شود که مثلاً «جهانگیری اختیاراتش کم شده»، «بهتر است او از دولت جدا شود»، «معاون اول از دولت رفتنی است»، «او با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اختلاف‌نظر جدی دارد» و اخباری امثال آن. در مدت زمان ۲ ساله‌ای که از عمر دولت دوازدهم گذشته، اگرچه مشکلات اقتصادی و اجرایی زیادی در دولت وجود داشته اما حواشی هم به همان اندازه زیاد بوده تا جایی‌که بسیاری از اقدامات و عملکردها از این ناحیه تحت‌تاثیر قرار گرفته و در برخی اوقات حتی حاشیه‌ها بر متن دولت غلبه کرده است.


در حقیقت هم خطاب به رئیس‌جمهور و هم خطاب به معاون اول او و سایر دولتمردان باید یادآوری کرد که در شرایط سخت اقتصادی که مردم منتظر حل مشکلات هستند، وقت دعوا و آشتی‌های این‌چنینی نیست. یک‌بار برای همیشه تکلیف این خبرها و شایعات را مشخص کنید.


در همین حال سایت انتخاب از سایت‌های حامی دولت، ضمن انتقاد از اختلافات دامنه‌دار جهانگیری و روحانی نوشت: وقتی اقتصاد به یک اشاره سیاست بند است، چرا اتفاقاتی از جنس این مشاجره باید رخ دهد؟ دود این اختلافات به چشم مردم می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس