کد خبر 969938
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نشست ملی مقابله با معامله قرن و نشست بحرین، تأکید بر گزینه مقاومت را تنها راه مقابله با توطئه‌های ضد فلسطینی دانست.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که نشست ضد فلسطینی بحرین محکوم به شکست است.

به گزارش شبکه المیادین، هنیه سه شنبه (چهارم تیر) طی سخنرانی خود در «نشست ملی مقابله با معامله قرن و نشست بحرین» گفت که «انتفاضه یکپارچه ملت فلسطین» این نشست را بی‌اثر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از طرح ۲۰ میلیاردی معامله قرن

پیام رئیس رژیم صهیونیستی برای حزب‌الله

طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» که برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها از سوی دونالد ترامپ طراحی شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

آمریکا اعلام کرده است که نشست بحرین که از امروز در منامه برگزار شده و فردا نیز ادامه خواهد داشت، گام نخست اجرای این معامله است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این همایش که همزمان با نشست ضد فلسطینی منامه در غزه برگزار شد، تأکید کرد که ملت فلسطین به هیچ احدی اختیار این را نداده است که به نیابت از آن‌ها سخن بگوید و با نام آن‌ها تجارت کند.

او با بیان اینکه «قدس و فلسطین از آن ماست و همه سرزمین‌های [اشغالی] برای ماست»، در مورد چرایی برگزاری این نشست ضد فلسطینی به میزبانی بحرین گفت: «نشست بحرین سیاسی و با پوشش اقتصادی و مالی است و هدف معامله [قرن] از بین بردن آرمان فلسطین است».

هنیه تأکید کرد که معامله قرن آمریکا و نشست بحرین به دنبال قانونی کردن اشغال‌گری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این سخنرانی خود بار دیگر تأکید کرد که معامله قرن و نشست بحرین «مرده به دنیا آمده‌اند».

محور مقاومت، آمریکا را به چالش می‌کشد

او به توانایی محور مقاومت به ویژه ایران در مقابله با آمریکا، سردمدار استکبار جهانی اشاره کرد و گفت که «امروز نیروها و کشورهای مقاومت هواپیماهای آمریکا را سرنگون می‌کنند و آن‌ها را در آب‌های ما و خلیج [فارس] ما به چالش می‌کشند».

هنیه گفت که ملت فلسطین چه در داخل و چه در خارج امروز در یک خندق ایستاده و در برابر معامله‌ها و نشست‌ها متحد است.

رئیس دفتر سیاسی حماس به زمان برگزاری نشست ضد فلسطین منامه نیز اشاره کرد و گفت که این نشست در روزی برگزار می‌شود که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس «گیلعاد شلیط»، سرباز اسرائیلی را به اسارت درآورد.

اسماعیل هنیه مشارکت کنندگان در نشست بحرین را خطاب قرار داد و گفت: «نشست شما و خودتان به سوی زوال است».

او با بیان اینکه فلسطینی‌ها به معامله قرن، واگذاری خاک خود و اسکان صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین و وطن جایگزین و گسترش محدوده غزه و کرانه باختری، «نه» می‌گویند، از آمادگی جنبش حماس برای دیدار و گفت‌وگو با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران جنبش فتح در هرجایی که بخواهند، خبر داد.

هنیه از رهبران فتح خواست «دردها» را فراموش کنند و به دنبال ایجاد راهبرد ملی جامع باشند؛ چرا که نبرد با دشمن صهیونیستی «سخت» است.

او تأکید کرد که غزه نه به سمت مصر بلکه به سمت اراضی اشغالی فلسطین توسعه خواهد یافت. یکی از موارد طرح صلح ادعایی آمریکا برای فلسطین این است که مصر بخشی از شبه جزیره سینا را به غزه الحاق کند.

هنیه تأکید کرد که فلسطینی‌ها اجازه نخواهند داد خون شهدای فلسطین از «یاسر عرفات»، نخستین رئیس تشکیلات خودگردان، شهید «شیخ احمد یاسین»، بنیان‌گذار جنبش حماس و شهید «فتحی ابراهیم الشقاقی»، مؤسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین و همه شهدای این کشور پایمال شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس