کد خبر 969829
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
مسی

تئوریسین هلندی مسی را یکی از دلایل ناکامی‌های بارسا در اروپا می‌داند.

به گزارش مشرق، لوئیس فن خال، سرمربی هلندی معتقد است لیونل مسی بازیکنی تیم محور نیست. او می‌گوید: به بارسلونا نگاه کنید. چند بار با بازیکنی که همه می‌گویند بهترین بازیکن دنیا است، قهرمان اروپا شده است؟ یا نیمار. او با پاری سن ژرمن چند لیگ قهرمانان فتح کرده است. نیمار و مسی را به صورت انفرادی دوست دارم نه بازیکنانی تیمی و تیم محور. بر این اعتقادم که چیزی مهم‌تر از تیم محور بودن برای یک بازیکن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مسی پس از صعود آرژانتین

بارسا از این قضیه ضربه می‌خورد. به نظرم مسی باید از خودش بپرسد که چطور ممکن است این همه سال قهرمان اروپا نشده باشد؟ من نه در رختکن بارسلونا هستم نه در جلسات تمرینی. بنابراین نمی‌توانم قضاوت کنم. مسی را به لحاظ انفرادی دوست دارم و می‌پسندم. او بهترین بازیکن فردی دنیا است؛ آمارش معرکه است. مسی را دوست دارم! اما چرا او ۵ سال است نتوانسته قهرمان اروپا شود؟ چرا؟ به عنوان کاپیتان باید از خودتان بپرسید چرا تیم نتوانسته در این مدت قهرمان اروپا شود؟ بارسا ترکیب بسیار خوبی در اختیار دارد.

نمی‌توانید بگویید راکیتیچ بازیکن بدی است یا کوتینیو خوب نیست یا ویدال یا آلبا یا تراشتگن … از نظر من مسی هم در این اتفاقاتی که برای بارسا در اروپا رخ می‌دهد، مقصر است. فقط مربی مقصر نیست. بخش عمده‌ای هم از مشکلات بر عهده بازیکنان است.

بازگشت نیمار به بارسلونا؟ در خاطرم هست او وقتی در بارسا بود، در خدمت مسی بازی می‌کرد. من مشکلی با نیمار ندارم. او بازیکن شگفت انگیزی است ولی در پاری سن ژرمن برای تیم بازی نمی‌کند اما اعتقاد من بر این است که همه بازیکنان باید برای تیم بازی کنند.

حتی مسی. بارسا مشکل ساختاری دارد؟ این طور به نظر می‌رسد. با این حال من نمی‌توانم قضاوت کنم. آنها ۳۰ بازیکن دارند و معتقدم مسی باید خودش را با تیم وفق بدهد نه بالعکس. در زمان گواردیولا، مسی به سود تیم و برای تیم بازی می‌کرد ولی چند مربی اخیر بارسا زیادی تیم را با مسی وفق داده‌اند. در حالی که باید از روحیه تیمی مراقبت می‌کردند. این مهم‌ترین نکته است.

اگر یک روحیه تیمی قوی در تیم وجود داشته باشد، غیرممکن است حتی در لیگ قهرمانان اروپا که بالاترین سطح فوتبال است، تیم شما ۴-۰ ببازد که بارسا به لیورپول باخت. چنین باختی برای بارسا با این بازیکنان قابل توجیه نیست. تاکتیک‌ها مهم‌تر از روحیه تیمی هستند ولی اگر روحیه تیمی نباشد، تاکتیک‌ها کامل اجرا نمی‌شود. طبعاً وقتی بازیکنی چون مسی را دارید می‌توانید از داشتن یک برگ برنده مطمئن باشید ولی در نهایت این بهترین تیم است که پیروز می‌شود. امسال دوباره این را دیدیم.

وقتی شما سرمربی تیم ملی هلند بودید، مسی یکی از مهم‌ترین بازی‌هایش با آرژانتین را در جام جهانی ۲۰۱۴ برد؟ البته ما در پنالتی باختیم و مسی را هم زیاد در طول بازی ندیدم. هلند تیم برتر میدان بود.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس