شروط شورای نگهبان برای الکترونیکی شدن انتخابات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان شروط این شورا برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده برای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای نگهبان در ادوار گذشته انتخابات، نظراتش درباره چگونگی و شرایط الکترونیکی شدن انتخابات مجلس را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مخالفتی با الکترونیکی شدن انتخابات در همه سطوح، ندارد، اظهار داشت: موضوع مهم در این رابطه این است که می‌بایست امنیت و نیز پاسداری از آرای مردم در روند الکترونیکی شدن انتخابات احراز شود که هنوز دوستان ما در وزارت کشور موفق به این امر نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: در صورتی که مسئله امنیت و نیز حفاظت از آرای رأی‌دهندگان در جریان الکترونیکی شدن انتخابات برای شورای نگهبان احراز شود، مشکلی از این حیث وجود ندارد، اما این شروط باید رعایت شود.

کدخدایی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس که در روز دوم اسفند امسال برگزار می‌شود، درباره الکترونیکی شدن این انتخابات، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست، البته جلسات برای این امر بین وزارت کشور و شورای نگهبان در حال برگزاری است.

وی افزود: اگر امنیت و حفاظت از آرای رأی‌دهندگان تأمین شود، ممکن است انتخابات دوم اسفند به صورت الکترونیکی برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان با بیان اینکه در شرایط فعلی نیز انتخابات در مرحله احراز هویت به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و از این جهت مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است بعضی از بخش‌ها نظیر سخت‌افزار و نرم‌افزار تغییر کرده باشد، ایرادات شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن انتخابات می‌بایست در هر دوره مجدد بررسی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    0 0
    بسیار درست میفرمایند هنوز حتی در آلمان این بستر امنیت الکترونیکی فراهم نشده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس