کد خبر 969665
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
زندانی

۲۰ ساله بودم که وارد زندان شدم، خواندن قرآن برایم مشکل بود، اما نگاه خداوند شامل حالم شد و امروز توانسته ام به لطف خدا و مسئولان زندان حافظ کل قرآن شوم.

به گزارش مشرق، ۲۰ ساله بودم که وارد زندان شدم، خواندن قرآن برایم مشکل بود، اما نگاه خداوند شامل حالم شد و امروز توانسته ام به لطف خدا و مسئولان زندان حافظ کل قرآن شوم. اطرافیانم، مرا به عنوان یک فرد امین و اصلاح شده می‌دانند و این رفتار آن‌ها را در برخورد با خودم احساس می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت‌وگو با زندانی حافظ قرآن در زندان سپیدار اهواز را می‌خوانید:

از زندگیت بگو؟
 
متولد ۶۰ هستم از ۲۰ سالگی به جرم سرقت مسلحانه، آدم ربائی، ایرادضرب عمدی، حمل و نگهداری سلاح جنگی، معاونت در قتل عمدی وارد زندان سپیدار اهواز شدم.

قرآن در زندگی ات چه تاثیری داشته است؟

زمانی که وارد زندان شدم یک شرور بودم که حال و روز خوبی نداشتم و اطلاعاتم در مورد قرآن بسیار کم بود و حتی خواندن قرآن برایم مشکل بود، اما نگاه خداوند شامل حالم شد و نور قرآن در دلم تابیدن گرفت و به لطف ارشادات مسوولین زندان توانستم حافظ کل قرآن شوم.

از اینکه حافظ قرآن هستی چه احساسی داری؟

بسم الله الرحمن الرحیم وَ مَنْ کانَ مَیْتآ فَأحْیَیْناهُ، احساس می‌کنم از نو متولد شدم و خداوند را شکرگزارم چرا که تغییرات زیادی در خود احساس می‌کنم همانند کسی که از تاریکی به روشنایی وارد شود و از خواب غفلت به بیداری ظاهری و باطنی رسیده است.

قرآن چه اثری در تحمل کیفرت داشته است؟

بسم الله الرحمن الرحیم رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِینَ مهمترین اثر قرآن، صبر بر مشکلات و امید به رحمت خداوند را در دلم افزایش داده است و هدف نهایی ام در زندگی این است که با خواندن قرآن بتوانم با روحی پاک و مطهر خداوند را ملاقات کنم.

چقدر زندان در بازسازی و اصلاح رفتار تاثیرگذار بوده است؟

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ تأثیر قرآن و تغییرات در رفتار را باید از دیگران اظهار نظر نمایید، اما با توکل به خداوند متعال و با هدایت نور قرآنی و رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) توانستم راه جدیدی در زندگی فردی و اجتماعی و مواصلات با خانواده، دوستان و نزدیکانم و افراد جامعه داشته باشم و آن را در وجود خودم به اسم راه امان نام گذاری کردم که قبل از آشنایی با قرآن کریم برایم مفهومی نداشت، اما در حال حاضر با کسب توفیق الهی خانواده و دوستانم و مددجویان در زندان و افرادی که در جامعه با آن‌ها ارتباط دارم، مرا به عنوان یک فرد امین و اصلاح شده می‌دانند و این رفتار آن‌ها را در برخورد با خودم احساس می‌کنم و تاثیر اصلی قرآن در وجودم آرامش جان و روان است که شاید انسان‌هایی که از نظر مادی در دنیای خارج از قرآن و زندان زندگی می‌کنند به دنبال این آرامش هستند، ولی بدون قرآن آن آرامش را کسب نمی‌کنند.

نگاه شما نسبت به قرآن چیست؟

زندگی کردن بدون قرآن مانند زندگی کردن بدون اکسیژن است نتیجه اینکه زندگی بدون اکسیژن یعنی مرگ جان و زندگی بدون قرآن یعنی مرگ روح و اگر انسان‌هایی هستند که بدون قرآن زندگی می‌کنند آنان مردگان متحرک هستند پس اگر می‌خواهید خوب زندگی کنید با آسایش و راحتی جان و روان قرآن بخوانید و به آن عمل کنید و مطمئن باشید تجارتی بدون خسارت خواهید داشت.

در پایان از معلمین خودم در زندان، مسئولین و مددجویانی که به من در این راه هدایت کمک کردند کمال تشکر و قدردانی و از خداوند منان تقاضای عفو و رحمت را استدعا دارم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    4 0
    خدا همه را هدایت کند.مخصوصا جونائی که به دلیل کوتاهی خانواده یا فقر و بیکاری مرتکب بزهکاری شده اند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    5 0
    عالی ست ....واقعا قران ایقدر شیرین و جذاب و آسان هست که وقتی شروع به خواندن کنی دیگر هیچوقت نمی تونی کنارش بزاری .
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    4 0
    اولش سخت بودچون روحش پراز گناه و خطا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس