کد خبر 969652
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
پهپادهایی که شکار شدند؛ از «آر کیو ۱۷۰» و «ام کیو ۹» تا «گلوبال هاوک»

آمریکایی‌ها یک پررویی به خرج دادند و گفتند در صنایع موشکی ایران قطعات معیوب فرستاده‌اند.ما این کار را کردیم که به آن‌ها بگوییم نه تنها نتوانستید به اهداف خود برسید بلکه ما به سیستم‌های شما نفوذ کردیم.

به گزارش مشرق، ژنرال‌ها و نظامیان تروریست آمریکایی به داشتن پهپادهای خود بسیار می‌نازند و طیف کثیری از عملیات و فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی خود را در نقاط مختلف دنیا بویژه در منطقه غرب آسیا، به وسیله این پرنده‌های بدون سرنشین هدایت‌پذیر از دور (پهپاد) انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

رمول برجام یا فرمول پهپاد مسئله این است

اما این پهپادهای فوق‌پیشرفته و گرانقیمت آمریکایی تاکنون چندین بار توسط متخصصان نظامی ایران اسلامی، شکار یا هک و یا به غنیمت گرفته شده‌اند.

شکار «آر کیو ۱۷۰»

اواسط آذرماه ۱۳۹۰، فرماندهی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به آمریکا از نوع لاکهید مارتین آر کیو ۱۷۰ سنتینل را در شرق ایران با کمترین خسارت ممکن سرنگون کرده و اکنون آن را در اختیار دارد.

/

آر کیو ۱۷۰ که بر مبنای گزارش‌هایی قصد جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای کشورمان را داشت، رادارگریز بود و با چشم غیرمسلح قابل رویت نبود؛ این پهپاد آمریکایی، ۲۲۵ کیلومتر به حریم هوایی کشورمان تجاوز کرده بود که متخصصان ایرانی موفق شدند با در اختیار گرفتن کنترل این پهپاد، بدون کمترین نقصی آن را به زمین بنشانند و اطلاعات آن را استخراج کنند.

کنترل «ام کیو ۹»

سردمداران رژیم آمریکا در زمستان ۹۷ مدعی شدند در سیستم موشکی و ماهواره‌بری ایران نفوذ و خرابکاری کرده‌اند! این ادعای آمریکایی‌ها با پاسخ مقامات نظامی کشورمان مواجه شد و آن‌ها هرگونه نفوذ آمریکا در سیستم موشکی کشور را تکذیب کردند.

اما فرماندهان نظامی کشور تنها به تکذیب ادعای مضحک و لاف‌زنی آمریکایی‌ها اکتفاء نکردند بلکه سند و برگ برنده‌ای را رو کردند که نشان می‌داد، اتفاقاً نه آمریکایی‌ها که غیورمردان سپاه ایران اسلامی به سیستم پهپادی آمریکا نفوذ کرده‌اند.

پهپاد «ام کیو ۹» در زمره مجهزترین هواپیماهای بدون سرنشین آمریکاست؛ این پهپاد قابلیت حمل حدود دو هزار کیلوگرم محموله را دارد و مجهز به بمب‌های سبک هدایت لیزری است. این پرنده الکترونیکی با ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان، ساخته شرکت «جنرال اتمیکز» آمریکا است.

اما همین پهپاد مدرن و گران‌قیمت که آمریکایی‌های متجاوز، بسیار به آن می‌نازند، تحت کنترل نیروهای سپاه پاسداران ایران اسلامی قرار گرفته است. در فیلمی که در زمستان ۹۷ از سوی نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد، مشخص است که سیستم راداری پهپاد «ام کیو ۹» آمریکا، در شرایطی که در آسمان عراق مشغول مشایعت تروریست‌هاست، توسط متخصصان ایرانی هک می‌شود.

تحقیر آمریکا / در حال تکمیل

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ در حاشیه چهارمین جشنواره علمی سلمان فارسی با اشاره به هک کردن پهپادهای آمریکایی در عراق گفت: اولاً فیلم‌های هک کردن این پهپاد برای سال‌ها قبل است. آمریکایی‌ها زمانی‌که به عراق آمدند گفتند این جنگ ۳۰ سال طول می‌کشد. همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت نیروی قدس موجب شد مدت زمان این جنگ به ۳ سال کاهش یابد. اگر ما امروز این موضوع را بیان می‌کنیم به آن دلیل است که آمریکایی‌ها یک پررویی به خرج دادند و گفتند در صنایع موشکی ما قطعات معیوب فرستاده‌اند. ما این کار را کردیم که به آن‌ها بگوییم نه تنها نتوانستید به اهداف خود برسید بلکه ما به سیستم‌های شما نفوذ هم کرده‌ایم و این جواب آن پررویی آمریکایی‌ها بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسدارن روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ نیز در یادواره شهدای لشگر انصارالحسین (ع) همدان گفت: ما با نفوذ به هواپیماهای جاسوسی آمریکا اطلاعات دست اول درباره داعش و امکانات تروریست‌ها را به دست آوریم و این اطلاعات را تبدیل به نقشه کرده و در اختیار گروه‌هایی مانند حشد الشعبی (بسیج مردمی) گذاشتیم؛ به همین دلیل نیز آن‌ها توانستند برخی شهرهای بزرگ عراق مانند فلوجه را با دادن کمترین شهید تصرف کنند.

انهدام «گلوبال هاوک»

ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» آمریکا در شرایطی که بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده بود، در نهایت پنهان کاری، از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به هوا برخاست و به حریم هوایی ایران اسلامی تجاوز کرد.

نگاهی به دو شکست آمریکا از ایران طی هفته گذشته/ از «اسقاط ناو ۲۰۰ میلیون دلاری» تا «انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی»

این پهپاد متجاوز آمریکایی در ساعت ۰۴:۰۵ در حوالی منطقه «کوه مبارک» واقع در شرق استان هرمزگان، در کرانه دریای عمان، هدف سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و منهدم شد.

بخش‌هایی از این پهپاد گرانقیمت آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران در جایی که هدف قرار گرفته بود، توسط متخصصان ایران بازیابی شد.

منهدم شدن «گلوبال هاوک» این پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سامنه پدافندی سوم خرداد ایران اسلامی، موجب حیرت متخصصان نظامی جهان شد؛ چرا که این پهپاد متجاوز آمریکایی رادار گریز بود و به عنوان دوربردترین پرنده عملیاتی جهان شناخته می‌شد؛ این پهپاد متجاوز، توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسورهای شناسایی را داشت و می‌توانست به مدت ۳۰ ساعت بدون نیاز به سوخت گیری تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند.

نگاهی به دو شکست آمریکا از ایران طی هفته گذشته/ از «اسقاط ناو ۲۰۰ میلیون دلاری» تا «انهدام بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی»

سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، طی توضیحات مشروحی با بیان اینکه در دو مرحله و چندین نوبت به این پهپاد متجاوز آمریکایی اخطار داده شد، عنوان کرد: این هواپیمای بدون سرنشین سیستم‌هایی دارد که موقع تماس، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ آن‌ها پاسخی ندادند. آخرین بار توسط قرارگاه پدافند در ساعت ۳:۵۵ اخطار داده شد و وقتی که از آب‌های سرزمینی ما دور نشدند، ساعت ۴:۰۵ آن را سرنگون کردیم.

نمونه‌های ذکر شده در بالا تنها بخشی از غلبه‌های نظامی - پهپادی فرزندان و متخصصان ایران اسلامی بر نیروهای تروریست آمریکایی است. به نظر می‌رسد با شکست‌های پی‌درپی پهپادی آمریکا از ایران، استراتژیست‌های نظامی آمریکا در کاربردهای پهپادی خود در منطقه غرب آسیا تجدیدنظر کنند، چرا که به وضوح دریافته‌اند قدرت پدافندی ایران اسلامی مانع یکه تازی پهپادی آنها است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    4 3
    3تا موشک ماهواره بر ما خود به خود افتادن؟
  • سیدعلی حسینی دره بیدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    1 1
    الله اکبر،جانم فدایه رهبر
  • خسروی IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای ترترامپ خداداندکه تا الان این موشکها که روان شمارابهم ریخته اند برای ما حکم تیروکمان بازیهای بچه هاست گوشه چشمی به این خاک لاله خیزبیاندازی تازه خواهی فهمید که اصل موشکهای ما چیست. گر که مردعمل هستی که نیستی بسم ا...سروجانم بفدای پنجه های طلایی بچه های هوافضا. درپایان آقاجون مرسی که هستی.یک بچه شیمیایی باافتخارجنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس