پهپاد آمریکایی - نمایه

یک ژنرال آمریکایی می‌گوید: مسیر را در باره ایران اشتباه رفتیم و ترامپ باید بپذیرد که استراتژی بردن‌ ایران به گوشه رینگ، رفتار این کشور را تهاجمی‌تر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مایکل اسمیت، دریادار بازنشسته آمریکا که بیش از ۲۰ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده و هم‌اکنون رئیس یک کالج آمریکایی است در یادداشتی در وب‌سایت تحلیلی لوبلاگ، با انتقاد از سیاست ترامپ در مقابل ایران، پیامدهای سقوط پهپاد آمریکایی به دست نظامیان ایران را مورد بررسی قرار داد و نوشت که زمان آن فرا رسیده تا راهکاری جدی برای کاهش تنش با ایران بیابد.

بیشتر بخوانید:

فرمول برجام یا فرمول پهپاد مسئله این است

گزارش «سی‌ان‌ان» ازپشت پرده تغییر تصمیم ترامپ در قبال ایران

قانونگذار آمریکائی: پهپاد ما در حریم هوایی ایران چکار داشت؟


به گزارش خبر آن‌لاین، این ژنرال آمریکایی می‌نویسد: دولت ترامپ همچنان ناتوان از ترسیم یک استراتژی مناسب در راستای منافع ملی آمریکا در مقابل ایران است و این مسئله به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سرشکستگی بزرگ به دلیل سستی و اهمال در انجام وظایف است. این در حالی است که بسیاری از دیپلمات‌ها و متخصصان نظامی از ماه‌ها قبل بر این مسئله تاکید کرده بودند. اعمال «سیاست کورکورانه فشار حداکثری بر ایران» که فاقد نتایج واقع‌بینانه است آرام‌آرام منطقه را به لبه یک درگیری جدید در خاورمیانه سوق می‌دهد. افزایش فشار، بیانیه‌های جنگ‌طلبانه و در نهایت سیاست انزوای دیپلماتیک، رفتار ایران را به میل آمریکا تغییر نداده است.


حمله اخیر به دو تانکر دقیقاً اوج تنش میان ایران و آمریکا را نشان داد و حالا در اتفاقی جدید نیروی دریایی آمریکایی می‌گوید که ایران یک پهپاد آمریکایی که در آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده را ساقط کرده و ایران می‌گوید که پهپاد مذکور مرز هوایی را نقض کرده بود.


ایران و آمریکا می‌توانند هر کدام ادعاهای خود را در این باره مطرح کنند، اما آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد این است که کاخ سفید در این بازی باخت و حتی نمی‌تواند توجیه متقاعدکننده‌ای برای سیاست فشار حداکثری علیه ایران ارائه کند. آمریکا در وضعیتی نیست که بتواند همان سیاست اشتباهی که کشور را به سمت جنگ عراق سوق داد، تکرار کند و این انتظار را داشته باشد که درخواست‌ها و ادعاهایش از سوی جامعه بین‌المللی پذیرفته شود.


برخلاف همه مشاوره‌هایی که ارائه می‌شود، راهکار مقابله با ایران، ارسال تجهیزات و یا نیروی نظامی به منطقه نیست. هر اقدامی در این مسیر باید متمرکز بر راهکار و راه‌حلی باشد که ایران را به میز مذاکره نزدیک‌تر کند.


کاخ سفید تصور می‌کند که افول اقتصاد ایران و کاهش صادرات نفت، تهران را به زانو درآورده و پای میز مذاکره برای خواسته‌های آمریکا می‌آورد. این تصور کاملاً اشتباه است. در واقع تهران، به سیاست چماق واشنگتن واکنش نشان داد، و نه به سیاست هویج، و متعاقباً نه تسلیم شد و نه امتیازی داد. آمریکا باید بپذیرد که در سیاستش در مقابل ایران شکست خورده است و اذعان کند که استراتژی بردن ایران به گوشه رینگ، رفتارهای این کشور را تهاجمی‌تر خواهد کرد و این مسئله می‌تواند بر جریان عبور و مرور جهانی نفت تاثیر بگذارد.


دولت ترامپ باید انتظار تسلیم شدن ایران را فراموش کند، چرا که این انتظار با بسته شدن حساب‌های آنها و یا ارسال نیروها و تجهیزات نظامی به خلیج فارس برآورده نخواهد شد. پرزیدنت ترامپ باید رفتار دگماتیسم خود در مقابل ایران را به پراگماتیسم تغییر دهد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کهنه رفیق IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    6 0
    به نظر من زنگی بزنید به اون شماره امریکایی های ترسو و توی گوشی فوت بکنید و قطع کنید!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    7 8
    نگران نباش. اونقدر وطن فروش در ایران هست که در حوزه جنگ نرم آمریکا برنده است
  • علی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    5 0
    دودودو رو ..ما بازهم پیروز شویم .. ما همیشه پیروریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس