کد خبر 969434
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کلاهبرداری ارزی ۳۰۰ میلیاردی یک صراف از ۵۰ تاجر و کارخانه‌دار

به دنبال شکایت ۵۰ بازرگان و کارخانه تولیدی از یکی از صرافی‌های اهواز مبنی بر کلاهبرداری در جریان خرید ارز از سامانه نیما، صرافی مذکور پلمب شد.

به گزارش مشرق، با حکم مقام قضایی در اهواز، یک صرافی که به گفته شکات، در لیست صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قرار داشت و تحت عنوان تامین ارز واردات در قالب سامانه نیما، به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان، از ۵۰ کارخانه و واردکننده‌، کلاه برداری کرده بود پلمب شد.

بیشتر بخوانید:

همچنین بازپرس پرونده مذکور در اهواز در حکم صادره، از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خواسته تا با مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت، نسبت به حذف نام این صرافی از سامانه نیما اقدام کند.

این کارخانجات مدعی هستند که مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان را برای تامین مواد اولیه خود از طریق سامانه جامع تجارت و ثبت از طریق صرافی، به حساب صرافی مذکور واریز کرده‌اند و این مبلغ نیز به گفته صراف، به حساب فرد دیگری که مورد تایید سامانه سنا بوده، به صورت قانونی منتقل شده است.

شکات این پرونده در مکاتبات جداگانه‌ای با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت و معاونان این وزارتخانه، خواستار پیگیری موضوع و جلوگیری از تعطیلی این واحدهای تولیدی شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس