کد خبر 969433
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
زاینده رود همچنان جاری می ماند

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که زاینده‌رود ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب داشته باشد تا بتواند اهداف کشت تابستانه و پاییزه و گردشگری در استان اصفهان را محقق کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود در وزارت نیرو، گفت: این نشست پس از سفر هفته گذشته وزیر نیرو به استان اصفهان و دستور وی به منظور بررسی آخرین وضعیت حوضه برای تخصیص آب کشت تابستانه برگزار شده است.

ببینید:

وی با اشاره به دستور مساعد وزیر نیرو در این جلسه برای تخصیص آب برای کشت تابستانه کشاورزان اصفهانی، افزود: با توجه به اینکه بایستی حداقل ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب در پایان سال آبی جاری به منظور کشت پاییزه در سد زاینده‌رود باقی بماند، از این رو مقرر شده است تا ضمن رعایت تخصیص‌های مربوط به بخش شرب، صنعت و... بخشی از آن نیز برای کشت صیفی در تابستان برای کشاورزان در نظر شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون مترمکعب برای کشت تابستانه اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: زمان و نحوه رهاسازی آب مورد نیاز برای کشت یاد شده پس از تشکیل جلسه کمیته ۱۵ نفره متشکل از نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، صنف کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تصمیم‌گیری و به زودی اعلام خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که با مسئولیت استان تمهیدات لازم برای مصرف بهینه اتخاذ و با رعایت خط قرمز حجم آب و نگهداشت کشت پاییزه نیز برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این کمیته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در تابستان نیز همچنان آب در زاینده رود جاری بماند تا موجب نشاط شهروندان و گردشگران نیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    13 1
    حداقل 10 برابر این آب توسط کارون به خلیج فارس میریزه. حیف.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    5 0
    برنامه ریزی نداره. برف خیلی اومده. اگه خروجی باز نمونه، سد سرریز میکنه.
  • ali AE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    1 0
    بله کوه های کوهرنگ هنوز از برف سفید پوشه نگرانی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس