سامانه سوم خرداد

طبیعی است که اولین گمانه بر این گزاره استوار شود که حمله با هدف از کاراندازی قدرت دفاعی ایران برای فرآهم شدن پاسخ نظامی آمریکا باشد.

به گزارش مشرق، واشنگتن پست، نیویورک تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شدند ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه جنگ الکترونیک را بر علیه سامانه تسلیحاتی ایران انجام داده است. بر اساس این ادعا، هدف اصلی این حمله جنگال، تسلیحات نظامی ایران بوده است. تسلیحاتی که به گفته آمریکا در سرنگونی پهپاد ایالات متحده و حمله به نفت‌کش‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده است.

گرچه این حملات و ادعاها تاکنون توسط منابع مسئول ایران تایید نشده اما این طیف از حملات به تجهیزات و تسلیحات نظامی ایران امر بی سابقه‌ای نبوده و همواره تکرار شده است.

بیشتر بخوانید:

جنگ با ایران ممکن است چه شکلی باشد؟ دشوارتر از آنچه فکر می‌کنید!

سوال اساسی این است که هدف این اخلال اخیر چه بوده؟ پاسخ این سوال در ظاهر مشخص است و آن اینکه هدف ایجاد اخلال در تسلیحات موشکی و دفاعی ایران بوده است. اما سوال اساسی‌تر این است که این اخلال به چه منظور بوده است؟!

هدف اول این است که حملات در ظاهر قرار بوده که ضربه سنگینی و مدت داری به بخش نرم افزاری تسلیحات پیشرفته موشکی و دفاعی ایران وارد کند و این تجهیزات را با آسیب‌های عمیق روبه رو کند. اما هدف دوم را شاید بتوان با استفاده از مطلب نیویورک تایمز بیشتر رمزگشایی کرد! نیویورک تایمز نوشته که قرار بوده این حمله برای مدت زمان مشخصی سیستم تسلیحاتی ایران را از کار بیاندازد. این "زمان معین" بر چه اساس و با چه هدفی بوده است؟!

طبیعی است که اولین گمانه بر این گزاره استوار شود که " حمله جنگال با هدف از کاراندازی قدرت دفاعی ایران برای فرآهم شدن پاسخ نظامی آمریکا باشد". همچنانکه نشریه واشنگتن پست مدعی شده که این حمله موجب از کار افتادن سیستم‌های کامپیوتری کنترل تجهیزات شلیک موشک و راکت شده است.

بنابراین در صورتی که بپذیریم، این خبرها صحیح است، می توان گفت بعد از سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته، اینبار آمریکا در یک جنگ الکترونیک پیچیده نیز شکست خورده است. زیرا حتی اگر مطالب هدفمند این سه رسانه آمریکایی را درست هم پنداریم حداقل با یک گزاره قطعی روبه رو می شویم و آن اینکه حمله آمریکا به تجهیزات دفاعی ایران با شکست قطعی روبه رو شده و عملاً نتوانسته مدت زمان مطلوب و مدنظر ارتش آمریکا برای ضربه و از کاراندازی سیستم‌های کامپیوتری حوزه دفاعی و موشکی ایران را محقق کند. ضمن اینکه ثابت می کند سامانه‌های دفاعی بومی ایران نه تنها در تهاجم قابلیت فوق العاده ای دارند بلکه از یک حصار حفاظتی فوق پیشرفته ای نیز بهرمند هستند و آسیب پذیری شان به راحتی ممکن نیست.

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    89 9
    اینها همه حکم پماد سوختگی برای تندروهای آمریکایی رو داره. فعلاً از اینکه 200 میلیون دلارشون با موشک های فوتوشاپی خاکستر شده بدجور سوختند دارن انواع و اقسام داستان سرایی ها رو برای تسکین دردشون سر هم می کنند.
  • حسین PL ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    61 6
    آمریکا دروغ میگه که شکست تکنولوژیک خودشو یه جورایی ماله بکشه، تجهیزات دفاعی ما به شبکه قابل دسترس متصل نیستند به همین دلیل اصلا راهی نیست از راه دور به اونها حمله سیبری کرد.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    51 7
    ما از سرنگونی پهباد امریکایی خوشحالیم و آمریکایی ها ناراحت . اما از یک طرف دیگر هم میشود به این موضوع نگاه کرد . اگر آمریکایی ها به این توانایی ما پی نمی بردند دچار خسارت بیشتری می شدند و امروز آنها خودشان را برای نبردی به مراتب سخت تر از قبل باید محیا کنند و ایران هم نباید به این موضوع اکتفا کند و بداند که آمرییکایی ها احساس خطر بیشتری خواهند کرد و شدیدتر و جدیدتر حمله خواهند نمود . لذا نباید در باد این پیروزی بخوابیم که این موجب تکبر و تبختر میشود و خسارات بیشتری گریبان گیر ما خواهد بود. .........................پس به هوش و آماده تر از گذشته به دشمن نگاه کنیم
    • علی راشدی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
      5 2
      این تکنولوژی تاپ ما نیست و فناوریهای بالاتری دست یافته ایم.
    • امیر IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
      5 1
      بله از جهاتی حرف شما درست است ،اما به خاطر داشته باشید سامانه ای که پهپاد رو مورد اصابت قرار داد ،در سال 93 رونمایی شده بود و آنچه که روشن است این که؛ این سامانه پیشرفته ترین و به روز ترین سامانه پدافندی ما نبوده که بیم آن برود دشمن خود را برای رویارویی با آن آماده کند ،و اما در مقابل،پهپاد ساقط شده گویا حضورش در منطقه به ماه نرسیده و نسخه ارتقا یافته این نوع پهپاد میباشد ،یعنی پهپاد ساقط شده، نسخه جدید و به روز شده همین نوع پهپادی بود که در جنگ عراق حضور موفق و تاثیر گذار داشت و فقط با 5% مشارکت در کل عملیات های شناسایی ،55% کل اطلاعات لازم جهت عملیات نیروهای نظامی تروریستی آمریکا را فراهم کرد. یعنی آخرین محصول آنها در مقابل سامانه ای که ما 4 سال پیش رونمایی کردیم این نوع رویارویی که عزیزان سپاهی آن را مهندسی کردند، قطعا حامل پیامی است برای فرمانده هان نیروهای نظامی تروریستی آمریکا ، بااین تفاسیر درصورت حماقت مجدد ،قطعا آنمقدار خسارتی که مدنظر شما هست ، به لطف پروردگار برای متجاوزین عینیت پیدا خواهد کرد ...یا علی
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    50 3
    گر چه ساقط کردن پهپاد متجاوز امریکایی عالی بود اما مهمتر از آن. این اقتدار جمهوری اسلامی. است که دست دشمن. متجاوز رابسته ودشمن به مهملات بافی انداخته است.چه کشوری به جز ایران. قادر به این کار است
  • رضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    3 1
    ای کاش خودروسازیمونم همزمان باموشک سازی پیشرفت کنه وازصفربشه یک
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    2 0
    در بازی شطرنج هیچگاه نباید حریف را دست کم شمرد، حتی اگر هزار بار باخته باشد.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    8 4
    یاد جنگ ناوچه های ایرانی با نیروی دریایی آمریکا افتادم. زمانی که درگیری شروع شد، سیستم هدایت و شلیک ناوچه ها، همگی از کار افتادند. چه لحظه وحشتناکی بوده.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    17 4
    هیچ وقت دشمن را دست کم نگیریم و هیچ امکانی را شوخی نپنداریم.بهتر است اسن ادعا پیگیری شود تا اگر صحت داشت چاره ای اندیشیده شود.دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست.کلا مشرق همان نادان دوست است که روزی همفکران جوگیر شما کاری دست ایرانمان میدهند.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    5 4
    این حمله سایبری بعد از سقوط پهپاد امریکایی و به تلافی صورت گرفته و از کجا بر شما معلوم شده که امریکا شکست خورده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس