در روز سوم جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد فیلمهای سینمایی «خرس»، «فیلادلفی» ،‌ «دوباره با هم» ، «بی خداحافظی»، «ضد گلوله» و «رویا سینما» برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

گروه فرهنگی مشرق- در روز سوم جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد فیلمهای سینمایی «خرس»، «فیلادلفی» ،‌ «دوباره با هم» ، «بی خداحافظی»، «ضد گلوله» و «رویا سینما» برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

خرس

نويسنده و کارگردان: خسرو معصومی

بازيگران: پرويز پرستويي، مريلا زارعي، فرهاد اصلاني، علي اوسيوند، ناصر آقايي، داود فتحعلي‌بيگي،‌ مائده طهماسبي،‌ ابوالفضل شاه‌كرم و اكبر معززي

خلاصه داستان فيلم:
نورالدین که احتمال شهادتش می رفته پس از 8 سال اسارت به خانه بر می گردد غافل از اینکه همسرش در غیاب او ازدواج می کند و ...

حاشيه نگاري از فيلم:
- اين بار هم خسرو معصومي مانند چند فيلم قبلي اش فيلمي در شمال كشور ساخته.
- ابتدا قرار بود پرويز پرستويي نقش يك روحاني را بازي كند اما با مخالفت اداره نظارت نقش او عوض شد.
- هر چند اين تغييرات هم مشكل فيلم را حل نكرد. خرس براي حضور در جشنواره با مشكلاتي روبرو شد و اصلاحيه هايي به آن وارد شد. نهايتا سجادپور گفت به خرس پروانه نمايش موقت داده خواهد شد تا بازخورد هاي نمايشش در جشنواره ديده شود.
- برخي سايت ها نوشتند كه مشكل اداره نظارت با كاركتر اصلي فيلم با بازي پرستويي پا برجاست این کاراکتر در فیلمنامه معصومی رزمنده دوران جنگ قلمداد شده. تلویحا از معصومی خواسته شده این کاراکتر را به یک آدم معمولی بدل کند.
- كساني كه فيلم را ديده اند از بازي هاي قوي فرهاد اصلاني و پرويز پرستويي خبر مي دهند.



*********

فیلادلفی

کارگردان:
سید مجتبی اسدی پور – اسماعیل رحیم زاده

بازيگران:
احمد نجفي، محمدرضا جامعي، هدا آهنگر، چنگيز وثوقي، علي اوسيوند، فلور نظري، محمد عمراني، فخرالدين صديق شريف، محمدصادق يزداني، شايان جلالي، آرمان فروغي، مريم شهبازپور و...

خلاصه داستان فيلم:

در 22 دسامبر 2008 چند نفر تصمیم می گیرند آذوقه و وسایل پزشکی به نوار غزه برسانند که به دلیل محاصره کامل نوار غزه توسط اسرائیل و بسته بودن گذرگاه رفح توسط مصر این سفر از طریق تونل زمینی انجام می گیرد که در طول مسیر اتفاقاتی برای آنان رخ می دهد.

حاشيه نگاري از فيلم:

- این فیلم سینمایی با ساخت موجودات زنده به شکلی کاملا طبیعی با جلوه های ویژه رایانه ای در داخل کشور تولید شده است

- 200 پلان از فیلم با جلوه های ویژه رایانه ای تولید و نهایی شده است.

- ظاهرا بخش هاي انيميشن فيلم از نقاط قوت آن است به گفته سازندگان اين بخش ها در حد انيميشن ها يروز دنياست.

- در فیلم فیلادلفی حدود 100 پلان وجود دارد که موشهای وحشی داخل تونلی در زیر زمین به انسانها حجوم می آورند تا آذوقه و داروهای همراه آنان را که در تلاشی انسان دوستانه برای سایرین حمل می کنند را از چنگشان به در آورند.



«اروی جمال» کارگردان فیلم لبنانی «رغیف فی‌ التموز» در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برای نخستین بار است که در جشنواره سینمایی ایران حضور یافته‌ام و از این که فیلم‌هایی با موضوع مقاومت و غزه در این جشنواره اکران می‌شود بسیار خوشحالم.

وی با بیان اینکه موفق شده است فیلم «فیلادلفی» را در جشنواره فیلم فجر مشاهده کند، گفت: هر چند هنگام تماشای این فیلم مترجم نداشتم اما توانستم تمام اهداف کارگردان در این فیلم را به خوبی متوجه شوم چرا که کارگردان با تبحر خاصی توانسته است تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه را به تصویر بکشد.

این کارگردان لبنانی تصریح کرد: هر چند در فیلم «فیلادلفی» بازیگران عربی حضور نداشتند اما ایرانیان توانستند به خوبی و با استفاده از لهجه و موسیقی عربی این فیلم را به خوبی بسازند.

اروی با اشاره به جدیدترین اثر سینمایی‌اش اظهار داشت: هم‌اکنون برای ساخت فیلم «المخلص فی‌الدیان السموی» در تلاش هستم تا بتوانم کلمه «اخلاص» را در ادیانی همچون اسلام، مسیحیت و یهودیت به تصویر بکشانم.





*********

دوباره باهم

کارگردان:
روزبه حیدری

بازيگران:
حمید فرخ‌نژاد، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، نسرین نکیسایی، مریم خدابنده‌لو و احمد کاظمی

خلاصه داستان فيلم:

زن و شوهری جوان بنام مریم وسعید با حداقل امکانات و درآمد هشت ماه اول زندگی را با سختی و بدون داشتن پشتوانه مالی می گذرانند قرار است سعید در شرکت معتبری استخدام شود در بدو ورود استخدام مشکلاتی برایش بوجود می آید و...

حاشيه نگاري از فيلم:

- جمشيد حيدري سازنده فيلم هايي چون كيش و مات اين فيلم را نوشته و تهيه كرده

- حدود 20 درصد فيلمبرداري دوباره با هم در شهر تهران و بقيه در شهرهاي جنوبي کشور فيلمبرداري مي‌شود. اين اولين فيلم روزبه حيدري در ايران است.

- این فیلم سینمایی که از مضمونی ملودرام و اجتماعی برخوردار است.

- كساني كه فيلم را ديده اند بازي سحر قريشي در آن را قابل توجه ارزيابي كرده اند



درگیری لفظی عوامل «دوباره باهم» در نشست جشنواره


**بازیگران و تهیه کننده فیلم «دوباره با هم» به دلیل کیفیت پایین فیلم در طول برگزاری نشست خبری درگیر شدند.

**سحر قریشی و مانی کسرائیان برای بازی در فیلم دوباره باهم از مخاطبان خود عذرخواهی کردند.

**یکی از مسائلی که بازیگران به آن ایراد گرفتند، عدم حضور کارگردان در طول صحنه فیلمبرداری و همچنین در نشست خبری این فیلم بود که باعث اعتراض تهیه کننده فیلم قرار داشت.

**سحر قریشی گفت: فیلمنامه خیلی بهتر از آن چیزی بود که ما در فیلم دیدیم و اگر فیلم تبدیل به کتاب داستان می‌شد و مخاطب بیشتر تحت تاثیر قرار می گرفت و حداقل به آن نمی‌خندید.

**قریشی ادامه داد: تهیه‌کننده فیلم خوشحال از این بود که سالن پر از جمعیت است، در حالی که این پر بودن زشت تر از سالن خالی است زیرا حاضران تنها به سوتی‌های فیلم می‌خندند.وقتی پنج صبح سر کار می رویم و ساعت پنج بعدازظهر هنوز فیلمبرداری شروع نشده است و همه چیز بهم ریخته، نتیجه کار مشخص است که رضایت بخش نمی شود.

گزارش کامل نشست را از اینجا می توانید بخوانید.


************

بی خداحافظی

کارگردان: احمد امینی

بازيگران: رضا صادقی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی، همایون ارشادی، هومن برق نورد، پرویز سیرتی، مریم بوبانی، ترلان پروانه، مجید جعفری، احمد پورعظمتی، ضیاء شجاعی‌مهر

خلاصه داستان فيلم:

بی خداحافظی داستان سه جوان را روایت می کند که هر کدام برای رسیدن به هدفی از بندر عباس عازم تهران می شوند و ...

حاشیه نگاری از فیلم:

- چند گزينه براي كارگرداني بي خداحافظي با موضوع زندگي رضا صادقي مطرح بودند اما نهايتا احمد اميني ساخت اين فيلم را به عهده گرفت.

- احمد اميني كه كارش را از نقد شروع كرده سازنده فيلم هايي چون اين زن حرف نمي زند و چتري براي دو نفر است

- ظاهرا اين فيلم به طور كامل داستان زندگي صادقي نيست و بخش هايي متناسب با فيلمنامه زياد و كم شده

- رضا صادقي در آخرين كنسرتش در برج ميلاد كه محمد رضا فروتن و پيام دهكردي(همبازي هايش در فيلم) در آن حضور داشتند درباره اين فيلم گفت: از من براي بازي در فيلمي دعوت شد و ما هم بازي كرديم و اميدورام بعدا خنده تان نگيرد اگر بازي من را ديديد! اما ابر و باد و مه خورشيد و فلك در كار بودند كه اتفاقي پيش بيايد و كسي را در كنار من قرار بدهند كه حداقل بتوانم دو كلمه جلوي دوربين راحت حرف بزنم. يك دوست خيلي عزيز را معرفي كردند و هماهنگ شد كه اين دوست بسيار بزرگوار كه به جرات –اين حرف من نيست حرف يكي از اساتيد خيلي خاص اين مملكت هست – كه در صحنه تئاتر اين مملكت اگر پنج تا ستاره داشته باشيم اين آدم قطعا اوليش هست. آمد و و همان روز اول من بهش گفتم : ببين ما كه اينكاره نيستيم فقط بالا غيرتا يك كاري كن آبروي خودمون را نبريم. تنها كاري كرد به من هيچي از بازيگري نگفت. هيچي از بازي و صحنه و توليد و اين حرف ها نزد. فقط با من رفاقت كرد. آن رفاقت براي من اينقدر عزيز بود كه توانستم بفهمم آن لحظه اي كه درش زندگي مي كنم را راحت باشم و خودم باشم و آن دوست عزيزم كسي نبود جز پيام دهكردي. توي همين ماجراهاي بودن و نبودن و بازي كردن و بازي نكردن و و و يك دوست خيلي عزيز تقريبا قديمي داشتم كه كه به حكم تمام روياهاي قشنگي كه از بازيش از كارهايش از فكرش از حضورش و از شخصيت هنريش داشتم تماس گرفتم باهاش كه من مي خواهم توي فيلم بازي كنم بايد چيكار كنم؟ راهنمايي كن. حقيقتا فكر كردم بهم مي گويد كه نكن اين كار را بيشتر از اين آبروي خودت را نبر! اما ديدم اين قدر با محبت و با يك انرژي خوب جمله قشنگي گفت كه اين يك يادگاري ويك تجربه است ديگر. و احساس كردم چقدر مثبت هست اين نگاه همين اتفاق بدون اينكه هيچ نوع پيش زمينه و پس زمينه اي باشد باعث شد همين آدم در آن فيلم كنار من باشد به عنوان يك بزرگ تر كه من بتوانم خبط و خطاهيم را پشت آن قايم كنم. با حسش ، با وجودش و با حضورش و چچقدر به من كمك كرد كه بتوانم آني باشم كه خودمم.





نمایش فیلمی با 4 کنسرت

**نکته قابل توجه این است که عکاسان در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، بازیگران و کارگردان این فیلم را رها کرده بودند و فقط از رضا صادقی عکس می انداختند، به حدی که محمود گبرلو مجری برنامه، گفت پس از جلسه نیز می توان از این خواننده عکس گرفت.

**پس از نمایش فیلم سینمایی «بی خداحافظی» با بازی رضا صادقی برخی از افراد حاضر در سالن برج میلاد از سانس چهارم سینمای رسانه تاکنون مشغول مصاحبه، گرفتن عکس و تصویر از این خواننده پاپ بودند.

**نمایش فیلمی با 4 کنسرت، انبوه شدن سالن از تماشاچی، بازی یکدست رضا صادقی علی رغم اینکه برای نخستین بار جلوی دوربین قرار می گیرد، از نکات دیگر حضور این خواننده پاپ در سینماست.

**خواننده پاپ کشورمان در حالی در برج میلاد حضور داشت که بج و نشان خانه سینما بر روی سینه دارد، این سوال را به ذهن متبادر می کند، که این خواننده از چه رو این نشان را بر سینه زده است.

**رضا صادقی در گفتگو با فارس گفت: ساخت فیلم سینمایی درباره «ناصر عبداللهی» از آرزوهای دیرینه من است و امیدوارم فعالان سینمایی کشور بتوانند به این موضوع هم بپردازند.


*********
ضد گلوله

نويسنده و کارگردان: مصطفي کيايي


بازيگران: مهدي هاشمي، مسعود کرامتي، ژاله صامتي، سعيد آقاخاني، محسن کيايي، علي کوچکي، امير عزيزي، بهشاد شريفيان، پوريا رحيمي، زهره بختياري، ملودي آرام‌نيا، مسعود انتظاري، کاظم نجارزاده، شهرام جمشيدي، محمد حاج حسيني، علي گل‌زاده، علي زماني، عليرضا رشيدي، يوسف قليچ، رضا تهي‌دست و مهدي فقيه

خلاصه داستان فيلم:

اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ مردي حدود 50 ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهاي لس آنجلسي و فيلم‌هاي ويدئويي است. او در اثر يک اتفاق در مي‌يابد که توموري در سر دارد و تا دو ماه ديگر بيشتر زنده نخواهد ماند...

حاشیه نگاری از فیلم:

- اين دومين فيلم مصطفي كيايي بعد از كمدي بعد از ظهر سگي سگي است

- فيلم مضموني اجتماعي با رگه‌هاي طنز دارد.

- شنيده ها از شباهت فيلم با ليلي با من است و همچنين بازي قابل توجه مهدي هاشمي حكايت دارد





**نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «ضد گلوله» با حضور رضا رخشان(تهیه کننده)، مصطفی کیایی(کارگردان)، مهدی هاشمی و ژاله صامتی(بازیگران)، علی علایی(منتقد) و محمود گبرلو(مجری و کارشناس) در سالن برج میلاد برگزار شد.

**کیایی با انتقاد به نحوه برخورد انجمن دفاع مقدس گفت: متاسفانه انجمن دفاع مقدس به من فیلمساز بدترین توهین ها را کرد و زمانی که فیلمنامه را به این انجمن بردم با نظر بد آن ها مواجه شدم و حتی اعلام کردند که نمی گذارند این فیلم ساخته شود در حالی که این فیلم با پروانه ساخت ساخته و به نمایش درآمد.

**مهدی هاشمی در نشست اظهار داشت: «ضدگلوله» فیلمی بود که بازیگر را در بهترین میزانسن قرار می‌داد و حساسیت کارگردان آن روی نکات ریزی که اکثر فیلمسازان رعایت نمی‌کنند برای من جالب بود ضمن آن که این فیلم، با روحیه خوب، خوش خلقی و انبساط خاطر ساخته شد.

 **«مصطفی کیایی» شباهت «ضد گلوله» به «لیلی با من است» و سه گانه «اخراجی‌ها» را رد کرد.

**«علی علایی» از «ضدگلوله» به عنوان فیلمی نام برد که منتقدان سینمایی می‌توانند وارد فهرست‌های خود کنند و گفت: حال کارگردانی وارد سینمای ایران می‌شود که می‌تواند وارد فهرست شود و این برای منتقدان سینمایی مهم است که در این فهرست یک جوان تازه نفس پیدا شود و فیلم قبلی «مصطفی کیایی» هم این ویژگی را داشت.

**تهیه‌کننده فیلم با اشاره به این که ساخته شدن این فیلم از همکاری وی با «سعید سهیلی» در یک فیلم سینمایی و ایدهای که از آنجا در ذهن وی شکل گرفت، شروع شد، ربط این ایده به فیلم سینمایی «لیلی با من است» ساخته کمال تبریزی را رد کرد.



***************

**آمار روز دوم انتخاب‌های مردمی جشنواره سی‌ام در سینماها اعلام شد و بر این اساس، دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «پل چوبی» در بخش داخلی و «عقاب» در بخش بین‌المللی صدرنشین جدول تا روز دوم لقب گرفتند.


بخش مسابقه بین‌الملل

1- عقاب با 24/0 امتیاز 2- سلطان جزیره شیطان با 20/0 امتیاز 3- عمر قاتل من است با میانگین 19/0 امتیاز

بخش مسابقه سینمای ایران

1- بوسیدن روی ماه با 90/1 صدم امتیاز 2- پل چوبی با 82/1 امتیاز 3- پذیرایی ساده با 44/1 امتیاز 4- بی خود و بی جهت با 29/1 امتیاز 5- گشت ارشاد  با 13/1امتیاز 6- یکی می‌خواد باهات حرف بزنه با 09/1 امتیاز 7- تلفن همراه رئیس جمهور با 09/1 امتیاز 8- چک با 84/0 امتیاز 9- پله آخر با 83/0 امتیاز 10- شور شیرین با 72/0 امتیاز

روابط عمومی جشنواره سی‌ام فیلم فجر


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس