برانکو

اینکه مدیریت باشگاه برای جذب گل محمدی پای میز مذاکره بنشیند و اعلام کند هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد قطعاً نه در شأن باشگاه قدیمی پرسپولیس با این همه افتخار است و نه هوادار چنین وضعیتی را می‌پذیرد.

سرویس ورزش مشرقپیشتر در گزارشی به رفتار غیرحرفه ای مدیران باشگاه پرسپولیس در قبال برانکو ایوانکوویچ و البته به شکل متقابل رفتار این مربی کروات در قبال پرسپولیس و خیل عظیم طرفدارانش پرداختیم. اینکه طبق بندهای مندرج در قرارداد باید پول درخواستی برانکو را در تاریخ مقرر به وی پرداخت می‌کردند که نکردند و البته اینکه اگر برانکو دوست داشت به هر دلیل حرفه‌ای یاغیر حرفه‌ای از این تیم جدا شود باید زودتر از اینها مسئولان باشگاه را در جریان می‌گذاشت تا به یکباره با چالش تیم بدون مربی در آستانه شروع فصل بدنسازی مواجه نشود!

* خوش‌بینی بیش از حد کار دست پرسپولیس داد!

در این ارتباط گرچه برانکو سهم قابل توجهی در لطمات بعدی به تیم پرسپولیس خواهد داشت ولی قطعاً سهم مدیریت باشگاه بیش از همه است. ایرج عرب بعد از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی همواره از ادامه کار با برانکو حرف زد و صراحتاً اعلام کرد که به هیچ گزینه‌ای به جر برانکو فکر نمی‌کنیم! مدیریتی که در روزهای متعهد شده برای پرداخت پول نتوانسته بود مبلغ دلاری را تهیه کند باید با پلن B در سایه حرکت می‌کرد تا اگر حتی یک درصد کار به میل باشگاه پیش نرفت یا حتی هر اتفاقی برای سرمربی اش رخ داد بتواند یک نفر را جایگزین برانکو کند که هرگز چنین نقشه راهی برای مدیریت باشگاه وجود نداشت!

بیشتر بخوانید:
 

* وقتی اراده‌ای برای تکذیب شایعات نیست!

نکته دیگر در این ارتباط اعلام هر روزه یا چند ساعت یک بار اسامی مربیان مدنظر باشگاه است که تحت عنوان کاندیداهای پذیرش هدایت پرسپولیس معرفی می‌شوند حال اینکه باشگاه باید دائم در حال تکذیب آنها باشد. باشگاهی که روابط عمومی و مدیر رسانه‌ای دارد قطعاً می‌تواند از همین طریق با بستن مسیر شایعه سازی برای تیم هم هواداران را از این حیث آسوده خاطر کند و هم اخبار صحیح در اختیار مخاطبان پرسپولیس قرار دهد. انفعال بخش رسانه‌ای این احتمال را به ذهن متبادر می‌کند که شاید خود باشگاه هم بدش نیاید موردپسندترین گزینه‌های مطرح شده را در میان هواداران که این روزها حسابی از مدیریت باشگاه شاکی هستند، افکارسنجی کرده و به سراغش برود!

* اگر پول برای مربی سرشناس خارجی هست چرا به برانکو ندادید؟!

بحث انتخاب مربی خارجی نیز موضوع دیگری ست که علامت‌های سوال وجود پیرامون باشگاه پرحاشیه پرسپولیس در روزهای اخیر را بیشتر می‌کند! اینکه در نبود دلار برای تسویه حساب با برانکو چرا باز هم مدیران پرسپولیس سراغ گزینه‌های خارجی رفته اند عجیب به نظر می‌رسد! اینکه استقلالی‌ها با ایتالیایی‌ها قرارداد بستند و حالا پرسپولیس هم سراغ اهالی همان کشور رفته نیز بر شبهات این موضوع می‌افزاید و ردپای دلال‌ها نزدیک به ایتالیا حس می‌شود! این در حالیست که در جمع مربیان داخلی هستند گزینه‌های شایسته ای که می‌توانند هدایت این تیم را در این مقطع در دست بگیرند و قطعاً هزینه‌ای به مراتب کمتر روی دست باشگاه خواهند داشت.

* رفتار دور از شأن مدیریت پرسپولیس!

اما شاید بدترین اتفاق میان همه بلبشوی این روزهای باشگاه پرسپولیس، پدیده جدیدی به نام گدایی کردن برای جذب مربی شاغل در یک تیم دیگر باشد. مدیران پرسپولیس که از مذاکره الاهلی عربستان با برانکو به خاطر قرارداد داشتن با پرسپولیس شاکی بوده و هنوز هم هستند، در یک اقدام غیرحرفه ای و غیرقانونی با یحیی گل محمدی سرمربی تیم پدیده شهر خودرو وارد مذاکره شده و موجب ناراحتی و اعتراض مالکان این تیم خوب مشهدی شدند.

گل محمدی که تا پای امضای قرارداد با تیم ملی امید هم پیش رفته بود به خاطر مردم مشهد و هواداران پدیده که سال آینده یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، قید همکاری با فدراسیون را زد و لیست خرید و برنامه فصل بعد را به مدیران و مالک باشگاه داد. هرچند خود یحیی هم بی میل به بازگشت به پرسپولیس نبوده و نیست و حتی گفته می‌شد بندی در قرارداد گل محمدی وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از پرسپولیس و تیم ملی می‌تواند فسخ کند اما این مربی خودش وجود این بند را تکذیب کرد.

اینکه مدیریت باشگاه برای جذب گل محمدی پای میز مذاکره بنشیند و اعلام کند هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد قطعاً نه در شأن باشگاه قدیمی پرسپولیس با این همه افتخار است و نه هوادار چنین وضعیتی را می‌پذیرد.

* پرسپولیس با این نفرات هنوز هم مدعی قهرمانی است

اتفاق خوبی دیگر که برای این پرسپولیس رخ داده حفظ اکثریت نفرات تیم است. موضوعی که دو فصل پیش با خروج چندین ستاره از این تیم به یکباره پرسپولیس را با پنجره بسته به چالشی مهم کشاند! قطعاً یک مربی داخلی هم می‌تواند با همین تیم یکدست فصل بعد مدافع عنوان قهرمانی باشد.

* آقایان مدیر! قبل از حیا کن رها کن خودتان بروید!

به هر جهت اگر مدیریت باشگاه می‌توانست مانع پیوستن برانکو با الاهلی شود تا امروز این اقدام را انجام داده بود در غیر این صورت و با روندی که در پیش گرفته شده مشخص است پرسپولیس با این عجله سخت بتواند مربی کارآمدی استخدام کند. قطعاً اگر مدیریت باشگاه پرسپولیس به هر دلیلی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد بهتر است همین امروز قید کار در این جایگاه را زده و استعفا کند وگرنه با استخدام عجولانه یک مربی ناکارآمد و در ادامه کسب نتایج ضعیف هم باید شعار حیاکن رها کن را بشنود و برود و هم هزینه‌ای گزاف و بیهوده روی دست باشگاه گذاشته و بیت المال را به هدر بدهد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    2 3
    سلام و خدا قوت
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    2 4
    خسته نباشید
  • من IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    0 2
    ای دست مریزاد .
  • علی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    3 0
    مشرق از هر طریقی که بتواند به پرسپولیس محبوب ضربه می زند بیدار وهوشیار باشید مراقب دشمنان و فتنه گران باشید پرسپولیسی های عزیز
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    4 0
    مشرق از هر طریقی که بتواند به پرسپولیس محبوب ضربه می زند بیدار وهوشیار باشید مراقب دشمنان و فتنه گران باشید پرسپولیسی های عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس