شاهو ناصری

ناصری از وضعیت قایقرانی و تست‌های انتخابی گلایه کرد.

به گزارش مشرق، شاهو ناصری درباره وضعیت تمرینی تیم ملی کانوی ایران اظهار داشت: ما تمرینات زمستان را از دست دادیم. فدراسیون هم برنامه درستی نداشت. قرار بود اردوها در قشم پیگیری شود که لغو شد، اما وضعیت الان بد نیست، هر چند ما کاپ‌های جهانی را از دست دادیم و در هیچ مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنیم، با این شرایط همه انتظار دارند نتیجه بگیریم. در کاپ‌های جهانی، چین رکورد دنیا را جابجا کرد. این برای ما خوب است چون این کشور می‌تواند در مسابقات جهانی سهمیه المپیک بگیرد.

* چطور در مرحله استقامت تست انتخابی می‌گیرند؟

وی با گلایه از اینکه تست‌های انتخابی در زمان نامناسبی گرفته شده، خاطرنشان کرد: ما در مرحله استقامتی هستیم. به همین دلیل رکوردها خوب نیست. مسابقه قهرمانی جهان هم دو ماه دیگر برگزار می‌شود، بنابراین اوج کار ما مردادماه است. وقتی تمرینات ما در مسافت ۱۰ و ۱۵ کیلومتر برگزار می‌شود، چگونه می‌توانید در مسافت ۱۰۰۰ متر مسابقه بدهیم؟ تست که می‌گیرند روحیه ما خراب می‌شود، چون ما استقامتی کار کرده‌ایم، البته ورزشکاران دیگر هم بودند که از استان‌های مختلف در این تست شرکت داشتند. با توجه به اینکه هدف آنها قهرمانی جهان و المپیک نیست فقط در تست‌گیری شرکت داشتند.

* کانوی دو نفره نزدیکترین قایق برای کسب سهمیه است

ناصری در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه در بازی‌های آسیایی هم با یک ماه تمرین راهی مسابقات شد، تصریح کرد: با علی اجاقی ۳۰ روز تمرین کردیم و راهی بازی‌های آسیایی شدیم. من هیچ مسابقه‌ای نرفته بودم. سه سال دور بودم، اما یک ماه قبل از مسابقات تمرینات خوبی داشتیم. با این شرایط نتیجه‌ای هم که گرفتیم بد نبود، چهارم شدیم اما با یک ماه نمی‌شد کاری کرد. از اینکه مدال نگرفتم ناراحتم، اما رکورد خوبی زدیم. حالا هم چند کاپ جهانی را از دست داده‌ایم. ما کشورهایی را در آسیا گرفته بودیم که در کاپ‌های جهانی رکوردهای خوبی را به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: همه کشورها تخصصی کار می‌کنند، اما ما چون فدراسیون پول ندارد، به کاپ‌های جهانی نمی‌رویم یا تعداد نفرات کمتری را به مسابقات قهرمانی جهان می‌فرستیم. در حالی که نزدیک‌ترین قایق به کسب سهمیه، قایق دونفره است. چون رکورد خوبی داریم و فاصله‌مان با کشورهای دیگر کم است. این را با یک ماه تمرین در بازی‌های آسیایی نشان دادیم.

* پیاز بفروشین بیشتر سود می‌کنیم!

ملی‌پوش کانوی ایران درباره اینکه در مسابقات جهانی مجارستان که سهمیه المپیک توکیو توزیع می‌شود اعلام شده یک قایقران اعزام خواهد شد، عنوان کرد: ما در هر شرایطی که در اردبیل داشتیم، گفتیم اشکالی ندارد، تمرینات را برگزار کردیم. شرایط غذایی خوب بود اما خوابگاه خوب نداشتیم و روی زمین می‌خوابیدیم. وسط تمرینات استقامتی به ما گفتند تست می‌گیرند، به همین دلیل راهی تهران شدیم و همه با ماشین شخصی آمدیم. وسط راه من غذا خوردم که مسموم شدم. مربی هم گفته بود ورزشکار من در استقامت است و نمی‌تواند تست دهد، اما نمی‌دانم چرا در این شرایط تست انتخابی گرفتند. قایق‌هایمان همان قایق‌های ۱۲ سال قبل است که سر آن دعواست. پارویی که دارم شخصاً آن را خریدم که برای ۱۰ سال پیش است. ما با این شرایط تمرین می‌کنیم. از نظر مالی هم حقوق‌هایی که می‌گیریم خوب نیست. خودم را نمی‌گویم، ورزشکاری داریم که متاهل است ۵۰۰-۴۰۰ هزار تومان می‌گیرد. این ورزشکار اگر پیاز بفروشد بیشتر سود می‌کند.

* پرونده استخدام من مدت‌هاست جلو نمی‌رود

ناصری یادآور شد: من شغلی ندارم، کلی هم هزینه غذا، مکمل‌ها، پروتئین‌ها و ویتامین‌هاست. حقوقی که فدراسیون می‌دهد کفاف هزینه‌های ما را نمی‌دهد. من قرار بود به عنوان یک مدال‌آور استخدام شوم، اما مدت‌هاست پرونده من جلو نمی‌رود، با اینکه تحصیلات عالیه در رشته تربیت بدنی دارم و ۱۸ سال است که در قایقرانی کار می‌کنم، هنوز نتوانسته‌ام استخدام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    1 0
    برو بفروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس