کد خبر 968734
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۴۵ روز از وعده وزیر راه گذشت؛ کارت مصالح ساختمانی عملیاتی نشد

در حالی اوایل سال‌جاری وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اواسط بهار (نیمه اردیبهشت) خبر داده بود که ۴۵ روز از این موعد گذشته و هنوز خبری از اجرایی شدن این طرح وزارت راه و شهرسازی نیست.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در روزهای ابتدایی فروردین امسال با اشاره به تحرک تولید مسکن و ساخت و ساز  در زمستان 97 گفته بود: کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

شرط پرداخت تسهیلات ارزان ساخت مسکن

جزئیات احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی

وی با یادآوری این‌که تحرک در تولید مسکن و ساخت و ساز یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال جدید است و سال گذشته برنامه های خوبی در این زمینه پایه گذاری و از سوی رئیس جمهور نیز رونمایی شد، افزود:  کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای تولید کنندگان و سازندگان مسکن شهری در نظر گرفته شده است.

وی وعده داد: طرح مذکور حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد به نحوی که در خرید و سفارش انبوه مصالح تخفیف قابل ملاحظه ای در نظر گرفته شود تا بتواند دو نقش بسیار مهم نخست تدارکات و لجستیک ساخت و ساز را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی به کارخانه تولیدی در حالت توقف و رکود جانی دوباره می‌بخشد و در نهایت قیمت تمام شده تولید مسکن راا با همان میزان درصد تخفیف مصالح کاهش خواهد داد.

45 روز از زمان اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد اما هنوز خبری از اجرایی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیست. برنامه‌ای که به گفته کارشناس مسکن در حد یک گفتار درمانی است و در صورت اجرایی شدن حداکثر 3 درصد قیمت ‌ها تعدیل خواهد کرد.

اواخر ماه گذشته دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان درباره وضعیت بازرا مصالح ساختمانی به تسنیم گفته بود:‌در بحث تامین مصالح ساختمانی در حال حاضر با کمبودی در بازار مواجه نیستیم، مشکل این بخش آن است که در بحث توزیع نظارتی وجود ندارد.

پورحاجت با بیان این‌که عدم کنترل قیمت‌ها مشکل دیگر بازار مصالح ساختمانی است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ کنترلی بر قیمت مصالح ساختمانی وجود ندارد و نرخ‌ها را کارخانه‌ها اعلام می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که مطالح ساختمانی به وفور در کشور وجود دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اکثر کارخانه‌ها زیر ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند که اگر تولید را افزایش دهند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس