کد خبر 968328
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
امانوئل ماکرون نمایه

یک منبع در کاخ الیزه اعلام کرده است که مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه برای رایزنی درباره تحولات اخیر منطقه و در تلاش برای کاهش تنش‌ها، راهی تهران شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه شب به نقل از کاخ الیزه گزارش داد که «امانوئل بن» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه در تلاش برای کاهش تنش، راهی تهران شده است.

به گفته یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، «این مشاور دیپلماتیک روز ۱۹ ژوئن (امروز) به ایران سفر کرده… تا گفت‌وگوهای سطح بالا با هدف کمک به کاهش تنش در آن منطقه، انجام دهد.»

بیشتر بخوانید:

خیز ایران برای خروج از برجام اروپا را به وحشت انداخت

ترامپ: ببینیم درباره ایران چه پیش می‌آید

بن زمانی در سفارت فرانسه در تهران فعالیت می‌کرده و از مشاوران دولت فرانسه در امور غرب آسیا است.

رویترز روز گذشته گزارش داده بود که دولت‌های اروپایی در حال انجام برنامه‌ریزی برای اقدامات جدید جهت مجاب کردن ایران به ماندن در توافق هسته‌ای (برجام) هستند.

این خبرگزاری نوشته بود که وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ممکن است برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای برجام به تهران سفر کنند.

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه امروز پس از نشست کابینه فرانسه گفته بود: «می‌خواهیم تلاش‌هایمان را یکی کنیم تا فرایند تنش زدایی در منطقه شروع شود. هنوز زمان وجود دارد و امیدواریم همه بازیگران آرام‌تر شوند. هنوز هم زمان وجود دارد، اما زمانی اندک.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    4 0
    ایران مراقب باشد فرانسه یکی از خبیث ترین کشورهای غربی بعد از آمربکا است و این کشور حکم برنامه ریز و هماهنگ کننده فشارها و تحریم های آمریکا در جام علیه ایران را دارد . فرانسه نباید احساس کند ایران نسبت به آنها موضع اعتماد و دوستانه دارد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 0
    فرانسه در اشغال آمریکا است در جنگ با هیتلر مغلوب شدند هیتلر هم فرانسه را تقدیم آمریکا کرد و به شوروی ها هم سهمی از فرانسه ندادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس