سومین نشست تاریخ شفاهی ترور - بنیاد هابیلیان

نشست تاریخ شفاهی ترور با موضوع شورش مسلحانه منافقین در ۳۰ خرداد ۶۰ برگزار شد.

به گزارش مشرق، سومین نشست تاریخ شفاهی ترور عصر امروز و با موضوع شورش مسلحانه منافقین در سی خرداد شصت در دبیرخانه بازخوانی دهه شصت برگزار شد.

«هاشمی نژاد»، دبیر بنیاد هابیلیان، که در رابطه با خانواده های شهدای ترور کشور فعالیت دارد در ابتدای این نشست به تشریح وضعیت انقلاب اسلامی در دهه شصت و اقدامات گروهک ها و به خصوص سازمان مجاهدین خلق پرداخت.

وی تعداد افرادی که توسط منافقین در کشور به شهادت رسیدند، ۱۲ هزار نفر و تعداد شهدای ترور را هم ۱۷ هزار نفر اعلام کرد.

فرزند روحانی شهید هاشمی نژاد با اشاره به اقدامات سازمان مجاهدین خلق از گذشته تا به امروز گفت: اکنون سعودی ها در کنار این گروهک قرار دارند و دروغ هایی را منتشر می کنند که مورد استناد آمریکایی ها قرار می گیرد.

وی با رد ادعای مرگ مسعود رجوی بیان کرد: مسعود رجوی را مخفی کرده اند و مریم رجوی را به عنوان نفر اول سازمان معرفی کرده اند تا کارنامه سیاه خود را بتوانند پنهان کنند و در جامعه بین المللی چهره خود را موجه نشان بدهند.

دبیر بنیاد هابیلیان هدف از تشکیل دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ را حرکتی در مقابل پنهان کردن کارنامه سیاه سازمان دانست و گفت: تلاش می کنیم، چهره حقیقی سازمان را به مردم ایران و جهان نشان بدهیم.

در ادامه جواد منصوری اولین فرمانده کل سپاه که خاطرات وی در کتاب های سال های بی قرار و خاطرات یک دیپلمات منتشر شده است، گفت: مجاهدین خلق قبل از انقلاب و در زندان، خود را تنها آلترناتیو رژیم می دانستند. محمدرضا سعادتی از اعضای مرکزی سازمان پیش از پیروزی انقلاب به روحانیون گفت که به امام بگویید دولت تشکیل ندهد و ما با آن مخالفت خواهیم کرد. دولت باید برای ما باشد.

وی افزود: من از وقتی که بنی صدر، قطب زاده و… در کنار امام قرار گرفتند، گفتم که اینان عامل سیا هستند. در دی ماه ۵۷ نیز درباره خوی وحشی گری سازمان و مبانی فکری آنان با شهید بهشتی صحبت کردم. به ایشان گفتم اگر در آینده شیرخوارگاهی به آتش کشیدند تعجب نکنید.

منصوری در خصوص شورای انقلاب گفت: من نسبت به ترکیب شورای انقلاب مخالف بود.

وی با اشاره به ماجرای پسر آیت الله طالقانی و سفر آیت الله طالقانی به شمال گفت: اولین ضربه آنان به نظام، همین ماجرا بود که البته به طور کامل موفق نشدند.

منصوری به ماجرای دستگیری سعادتی به جرم جاسوسی برای شوروی هم اشاره کرد و گفت: من اخیر اسناد سعادتی را دیدم. خیلی عجیب بود. دستگاه ها باید اسناد سال های دهه شصت را منتشر کنند. یکی از نامه های سعادتی به شوروی این بود که شما راه نفود به آیت الله خمینی را به ما آموزش بدهید.

اولین فرمانده سپاه بیان کرد: متاسفانه مسئولان درجه اول کشور نسبت به منافقین بی تفاوت بودند و هر کاری هم می خواستند انجام می دادند. دولت موقت هم کاری به آنان نداشت. با ریاست جمهوری بنی صدر، گروه های مبارز به ابتکار مجاهدین خلق حول بنی صدر گرد آمدند.

منصوری گفت: باورم نمی شود این همه فتنه و ماجراها را مدیریت کردیم به ویژه اینکه در ۵ جبهه تجزیه طلبی در حال جنگ بودیم. بعد از انتخاب بنی صدر برنامه رسماً شروع شد و بنی صدر ماهیت واقعی خود را در بهار ۵۹ نشان داد.

وی ادامه داد: بنی صدر با سخنرانی ۱۷ شهریور خود به صدام چراغ سبز نشان داد که با واکنش تند فرماندهان سپاه مواجه شد. بنی صدر در ماجرای طبس و کودتای نقاب نقش داشت و در برابر هر اقدامی برای مقابله با جنگ کوتاهی کرد. سازمان با آغاز جنگ به جبهه ها رفتند، اسلحه و خبر جمع کردند که خبرها را از طریق سفارت های کویت و انگلستان به عراق دادند. پس از دوم اینان از جبهه به بیرون رانده شدند.

منصوری به سخنرانی بنی صدر در عاشورای ۵۹ اشاره کرد و گفت: بنی صدر در جلسه خصوصی گفت که یکی دو سال صبر می کنیم و امام فوت می کند. ۱۴ اسفند ۵۹ در سالمرگ دکتر مصدق که هیچ رابطه ای با انقلاب ندارد، بنی صدر صحبت کرد و آن درگیری ها را به وجود آورد. او به شخصیت های ارزشی حمله کرد.

اولین فرمانده سپاه گفت: من مرداد سال ۵۹ پیش بینی کردم که بنی صدر سال آینده فرار می کند، به پاریس می رود و دولت در تبعید تشکیل می دهد. به دیوان عالی قضایی هم هشدار دادم که مسئولان ممنوع الخروج شوند، اما توجهی نشد.

منصوری آغاز براندازی نظام را پس از سفر رجوی به فرانسه و بازگشت به ایران دانست و گفت: بنی صدر جلسه ای از قصد خود برای کودتا گفت که با مطلع شدن امام، وی از فرماندهی کل قوا برکنار شد.

وی انفجار حزب و دفتر نخست وزیری را با خط دهی سیا دانست و کشمیری را هم عامل سیا دانست.

یوسف فروتن اولین سخنگوی سپاه که در دوران دانشجویی در آلمان با سازمان مجاهدین خلق و اعضای آن آشنایی پیدا کرده بود، در مورد تاریخچه آشنایی و هویت منافقین گفت: چرا به آنها منافق گفته می شود و به اولین سوره قرآن و آیاتی در این ارتباط اشاره کرد.

وی افزود: استراتژی منافقین دروغ است و تاکتیک آنها نفوذ است و روش دیگر آنها حیله است. منافقین از زمان پیامبر تا کنون وجود دارد. اساساً خط اصلی منافقین با دروغ است. آنها هم با حق, هم با کفر و هم با خود دروغ می گویند. مریم رجوی با خودش هم دروغ می گوید. روش آنها نفوذ است.

وی درباره آشنایی خود با سازمان مجاهدین خلق در دوران دانشجویی در آلمان بیان داشت: من از علاقه مندان اعضا و سازمان بودم، اما از وقتی که اسلام را کنار گذاشتند، دیگر به آنان علاقه ای نداشتم.

وی خاطرنشان کرد: ترورهای سازمان براساس طرح سیای آمریکا بود. سازمان اسلحه و پول خود را با غارت ارتش و اموال به جامانده پهلوی به دست آورد. نمونه ای از آن را در بنیاد پهلوی خودم حضور داشتم. در سازمان جغرافیایی نیز از ۱۱ گاوصندوق میکروفیلم های عکس هوایی دزدیدند که سعادتی به شوروی داد.

منصوری هم در این رابطه گفت: آقای لاهوتی از سپاه به ارتش نامه می نوشت که به دو فرزندش که عضو سازمان بودند، اسلحه بدهند.

فروتن گفت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در برابر سازمان مجاهدین خلق شکل گرفت.

اولین سخنگوی سپاه عنوان کرد: من با بنی صدر پیش از انقلاب اختلاف داشتم. حرف های بنی صدر با عملش متفاوت بود. بنی صدر سه بار حکم اخراج بنده، محسن رضایی و محمدزاده را از سپاه داد. بنی صدر از اول مشکل داشت و خود را آهسته آهسته نشان داد. بنی صدر در سه کودتا نقش داشت.

فروتن در خصوص لاجوردی گفت: بهترین منافق شناس، لاجوردی بود.

*برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • جنگ نرها IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    30 18
    یک پیرمرد جنایتکار مثل بقیه پیرمردها که جهان رو به گند کشیده
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    22 22
    منافقین فقط سازمان مجاهدین خلق نبودن . الان هم داخل کشور در تمام جناح ها منافق داریم
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      16 5
      برای اینکه از تعداد قابل توجهی از لژهای فراماسونری که در کشور بود فقط چندتا کاملاً متلاشی شد و اعضایش شناسایی و دستگیر شدند
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      9 4
      فتنه کلید از همه بدتر بود
  • حسین IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 7
    برای افشای چهره واقعی منافقین از بچه های اطلاعات سپاه که دهه 60 حضور داشتند استفاده کنید مثل محسن رضایی و... چون اصل مطلب را آنها اشراف دارند .بقیه دوستان چون بعد از انقلاب به صورت مستقیم با منافقین درگیر نبودند در نتیجه اطلاعات کافی ندارند.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 3
    توجهنم.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 5
    تو قبرستون تشریف دارن
  • AE ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 4
    گجاست...!!؟ زیر گل درک....
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 3
    تو قبرستونه
  • محسن CA ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 7
    مسعود رجوی کجاست؟ در متن، جوابی به این سوال داده نشده است. فقط گفته شده که او را مخفی کرده اند.
  • Aa IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    19 6
    جوانها بدانند در زمان جنگ آنقدر ما ضربه از این بی شعور ها خوردیم که نگو آفتاب مهتاب چلچراغ خدا نابود کند تمام آنها را یک به یک
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 5
    ضربه ای که اختلاسگران مخلص، به ایران زدند، رجوی و باندش نزدند. تعجبم که طرف چند میلیارد دلار هاپولی کرده، تازه وزیر را هم تهدید میکنه. معلومه منافقان همچنان نفوذی دارند که این آدم محبوس جرات میکنه به وزیر میگه به زودی جای من و تو عوض میشه.
  • رویا IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    5 3
    منفور رجوی شوهر سوسک الملوکه خخخخخ تف ب هر دوتاشون وطن فروشای بی شرف
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    1 1
    چرندیاتی یکطرفه از توی وامانده آخر چه کسی باصدام افلقی که قصدی جز تصرف خوزستان را نداشت طرح کودتا می ریزد مردک بعدا چطور می شود اورا بیرون کرد
  • حسن IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 5
    رجوی درقید حیات نیس
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    4 3
    توی خیانت آباد هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس