کد خبر 967909
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
دو ضارب خرس سوادکوه روانه زندان شدند

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از زجرکش کردن این توله خرس، همچنان فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داده و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان اشد مجازات برای عاملان این رویداد تلخ و غیرانسانی هستند.

به گزارش مشرق، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر از دستگیری دو ضارب توله خرس سوادکوه داد.

حسین‌علی ابراهیمی کارنامی گفت: دو ضارب توله خرس سوادکوه شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده و به دلیل عدم توانایی وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی روانه زندان شدند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از زجرکش کردن این توله خرس، همچنان فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داده و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان اشد مجازات برای عاملان این رویداد تلخ و غیرانسانی هستند. توله خرسی که ابتدا توسط برخی از بومیان سنگباران شد، سپس با طنابی که به گردنش بسته شده بود مورد آزار قرار گرفت و پیش از آنکه برای استفاده از پوست و گوشتش از منطقه دور شود، توسط فعالان محیط زیست برای درمان راهی سمسکنده شد اما بر اثر شدت صدمات، حین انتقال جان سپرد.

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هم پیشتر خبر از تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان این توله خرس داده گفته بود: اگر ثابت شود چه کسی خرس را کشته باید جریمه ۸۰ میلیون تومانی شکار خرس را پرداخت کند و علاوه بر آن به دلیل جریحه‌دار کردن افکار عمومی با تشخیص قاضی برای پرونده مجازات شود.

به گزارش تسنیم، ظهر روز شنبه ۲۵ خرداد، یک توله خرس ماده که به همراه مادرش در حرکت بود پس از سقوط از یک تپه، با رفتار غیرانسانی برخی از بومیان مواجه شد. به گفته شاهدان، این افراد پس از آنکه خرس آسیب‌دیده را مورد ضرب و شتم قرار دادند تصمیم داشتند حیوان را به منظور استفاده از گوشت و پوستش با استفاده از وسیله نقلیه از منطقه دور کنند اما فیلمبرداری شاهدان و حضور فعالان محیط زیست مانع از این کار شد. توله خرس سواد کوه، در حالی که برای درمان به سمسکنده منتقل می‌شد طی مسیر جان سپرد. به گفته دامپزشکان، صدمات و استرس وارد شده به این خرس که حیوان آسیب دیده را به تقلا واداشت، شانس درمان و ادامه حیات را از این گونه ارزشمند جانوری گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 11
    رامبد جوان هم افکار عمومی ما را جریحه دار کرد، و دست به عوام فریبی بزرگی زد یعنی یک خرس ارزشش از میلیون ها انسان ایرانی بیشتر است
  • حمید FR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    17 0
    سلام اگر همان موقع که اون خرسهای را که درسمیرم کشتن انها را مجازات سنگین می کردن این اتفاق نمی افتاد
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    1 0
    امیدوارم اه اون خرس دامان خانوده اونها رو بگیره امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس