کد خبر 967834
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
محمد‌جواد جمالی‌نوبندگانی

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی چند شکایت از «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: ما از هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک دعوت کردیم توضیحاتی را درباره شکایت‌هایی که از وی درباره موضوع پتروشیمی‌ها، جکت ها و وجود دستگاه پوز در دفتر وزیر نفت واصل شده است ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه این نماینده در جلسه امروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیحاتش را ارائه کرد ادامه داد: ما منتظر پاسخ کمیسیون انرژی در مورد جکت ها هستیم و درباره شکایت دیگری که از خادمی درباره وجود دستگاه پوز در دفتر وزیر نفت شده است، قرار بر این شد از زنگنه دعوت کنیم تا در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حضور یابد و سپس در این باره اعلام نظر کنیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به اینکه در جلسه امروز از محمود صادقی دعوت کردیم تا به شکایت‌هایی که از وی شده است پاسخ دهد، گفت: این نماینده صحبت‌هایی درباره شورای نگهبان داشته که قرار شد از کدخدایی هم دعوت به عمل آوریم که نظراتش را درباره مسائلی که صادقی حول و حوش شورای نگهبان ابراز کرده است بیان کند و سپس ما در این باره اعلام نظر کنیم.

جمالی ادامه داد: همچنین محمود صادقی اخیراً در جایی درباره پرونده بورسیه‌ها صحبت کرده که این اظهاراتش منجر به شکایت دیوان عدالت اداری شده است چرا که این نماینده اعلام کرده که بر اساس مصوبه‌ای، دیوان نمی‌تواند به مسائل آموزشی از این قبیل ورود کند که شکایت دیوان عدالت مبنی بر این است که صحبت‌های این نماینده مخدوش کردن حیثیت دیوان است و دیوان از آنجایی که خود را درباره این موضوع محق می‌داند، شکایتی را علیه این نماینده تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: قرار شد نامه‌ای به دیوان عدالت اداری بدهیم و سوال هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از دیوان این باشد که مبنای رسیدگی دیوان به موضوع بورسیه‌ها چیست.

جمالی بیان کرد: همچنین محمود صادقی مطالبی درباره حساب‌های قوه قضاییه مطرح کرده بود که شبهه دار است و ممکن است صرف حقوق قضات شود که این مطالب باعث شکایت قوه قضاییه از این نماینده شد که ما قبلاً هم در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع رسیدگی کرده بودیم و اعلام کردیم صادقی بیان کرده که اگر به قضات توهین شده، عذرخواهی می‌کنم.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ما مجدداً به قوه قضاییه اعلام کردیم صادقی به علت بیان این مطالب از قضات عذرخواهی کرده و به دنبال این هستیم ماجرا را همین جا فیصله دهیم.

جمالی تصریح کرد: محمود صادقی در صفحه اینستاگرام خود مسائلی درباره ۱۶ آذر و روز دانشجو مطرح کرده بود که یکی از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر از وی شکایت کرد که امروز محمود صادقی توضیحاتش را ارائه داد و قرار شد از شاکیان بخواهیم عکس و مطالب عیناً برای ما ارسال کنند تا سپس در این باره نظر خود را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه شکایت مونسان از یکی از نمایندگان هم مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: این بار از طرف معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم شکایتی در این باره به هیات نظارت واصل شد چرا که آنان بر این باورند که این نماینده مستقیماً مطالبی درباره رئیس‌جمهور مطرح کرده است.

جمالی خاطرنشان کرد: این نماینده در جلسه امروز توضیحات خود را ارائه کرد و قرار شد ما درباره این موضوع استعلام‌های دیگری هم داشته باشیم و عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن قرار شد گزارشی درباره اینکه واگذاری خودروسازی‌ها چگونه اتفاق افتاده است، به ما ارائه کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    سرعت العمل را حالا باید دید. مثل برق و باد.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    این شما و سرعت رسیدگی در این پرونده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس