کد خبر 967795
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
شهردار تهران عذرخواهی کرد

شهردار تهران صبح امروز در آئین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بر فرهنگ سازی بیشتر برای عدم استفاده از خودروی شخصی تاکید.

به گزارش مشرق، شهردار تهران در آیین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که صبح امروز در بوستان گفتگو برگزار شد، گفت: از همکارانم تشکر می‌کنم که به یکی از مهمترین مشکلات مردم شهر تهران پرداختند و امروز به خاطر این هدف اینجا جمع شده ایم. در نظر سنجی‌هایی که در آخر شهریور ۹۶ از مردم تهران صورت گرفت موضوع آلودگی و ترافیک اصلی‌ترین مشکل تهران از نظر مردم بود. امروز شاید مشکل اقتصادی به صدر جدول رسیده باشد، اما آلودگی و ترافیک از لیست مشکلات مردم تهران حذف نشده است. پس من به عنوان شهردار تهران و شما به عنوان متولیان این امر باید به این موضوع به شکل پیوسته با مبانی نظری روشن بپردازیم. برآیند همه تصمیمات ما باید منجر به افزایش سهم حمل و نقل عمومی در تردد در شهر تهران باشد و نتیجه فعالیت‌های ما کاهش تردد با استفاده از خودروی شخصی باشد. این سیاست عمومی همه کلانشهرهای دنیا است. متاسفانه به دلیل اینکه ما این مبانی نظری را پیوسته در سیاست هایمان تعقیب نکرده ایم به این هدف نرسیده ایم و سهم خودروهای شخصی در حمل و نقل عمومی شهر تهران بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه عنوان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی توسعه حمل و نقل عمومی کار ساده‌ای نیست. حالا در دوره جدید شورا و شهرداری، بهره برداری از دو خط مترو و ایستگاه‌های جدید تلاشی برای پر کردن خلاء‌های حمل و نقل است که مترو می‌تواند آن را پر کند، اما در برخی نقاط شهر و برخی معابر مسافرها کم هستند و نیازی به استفاده از اتوبوس نیست؛ در نتیجه مینی بوس‌ها در این معابر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حناچی با تاکید بر توسعه محورهای پیاده و دوچرخه سواری در پایتخت گفت: مطالعات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد آلودگی در تهران مربوط به خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند و ۴۰ درصد هم مربوط به خودروهای شخصی است.

شهردار تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده نکردن از خودروهای شخصی گفت: باید کاری کنیم که تردد خودروی تک سرنشین به ضد ارزش در شهر تبدیل شود و این نمی‌شود الا با همراهی مردم. باید تلاش کنیم این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم؛ کلان شهرهای دنیا این سیاست را دنبال کرده اند و ما هم باید این کار را بکنیم. ما جایی موفق می‌شویم مردم را در سیاست هایمان همراه کنیم که وجدان عمومی جامعه این موضوع را بپذیرد و برای این کار لازم است از همه ظرفیت اطلاع رسانی عمومی استفاده کنیم.

وی با انتقاد از برخی تبلیغات تلویزیونی گفت: من برخی از فیلم‌های تبلیغاتی تلویزیون را که می‌بینم تاسف می‌خورم که جای تبلیغ استفاده از حمل و نقل عمومی خالی است. در حالی که برخی تبلیغات متعلق به اقلامی است که استفاده کمی دارد و ممکن است خیلی مهم نباشد. اما جای امور مهمی مانند فرهنگسازی برای حل مشکلات ترافیکی در این تبلیغات خالی است. البته این نقطه ضعف ماست که باید با تلویزیون در این زمینه فعالانه‌تر برخورد کنیم.

وی با تاکید بر این سیاست که نباید با بزرگراه و پل سازی به افزایش تقاضای سفر در شهر دامن بزنیم گفت: توسعه مسیرهای سواره رو تمامی ندارد و هر چقدر این مسیرها زیاد شود تقاضای سفر هم بیشتر می‌شود. برخی زدن پل و راه انداختن اتوبان جدید را کار می‌بینند، اما باید در این نگاه تجدید نظر کنیم و خودمان را به مبانی علمی بیشتری متصل کنیم. می‌توانیم با اقدامات دیگری کیفیت زندگی در شهر تهران را افزایش دهیم.

حناچی با بیان اینکه ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست. در این زمینه به ما اعتراض می‌شود و این اعتراض هم وارد است و باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم. دولت هم در این زمینه با ما همراهی جدی دارد.

وی گفت: بازسازی ۵۰۰ اتوبوس شهری و استفاده از ۱۱۷ مینی بوس در شهر و نیز تعدادی اتوبوس دو کابین و عقد قرارداد برای ساخت ۵۰۰ مینی بوس اقدامات مهمی است که باید آن را توسعه دهیم.

حناچی با تقدیر از تلاش برای نصب و فعال سازی مانیتورهای اطلاع رسانی در ایستگاه‌های اتوبوس و استفاده از فیلتر دوده برای کاهش آلایندگی مینی بوس‌ها گفت: باید کاری کنیم که این فیلترها در داخل ساخته شود تا مشکل استفاده از آن به صورت گسترده هم حل شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید رضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    تو جیب ما رو نزن ، عذرخواهی طلبت !!
  • DE ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    شهرداری کل کشور باید یک کارخانه تولید اتوبوس و وسیله نقلیه عمومی داشته باشد تا نیاز به کالای اتوبوس در همه استان ها و شهرها و تهران برای همیشه حل شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس