يمن1.jpg

راهبرد نظامی ارتش و انصارالله یمن را به سُخره گرفتند اما زمانی که «قاصف k۲» از سامانه دفاعی پاتریوت عبور کرد در شوک فرو رفته اند.

سرویس جهان مشرق - محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور وارد پنجمین سال متوالی شده و ماهانه صدها تن از شهروندان به دلیل کافی نبودن مواد غذایی، کمبود دارو و تجهیزات درمانی جان خود را از دست می‌دهند یا در یک قدمی مرگ قرار می‌گیرند.

صحبت درباره مردم یمن است که از اوایل فروردین ماه سال ۹۴ زیر شدیدترین حملات هوایی، موشکی، توپخانه ای و زمینی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی هستند اما همچنان مقاومت می‌کنند و واژه تسلیم برای آنان معنایی ندارد.



 

شهروندان یمنی در ۵ سال گذشته با مقاومت کم نظیر موفق شده‌اند تحولات میدانی را تا حدودی زیادی تغییر دهند و راهبرد سرکرده‌های ائتلاف و مزدوران اجاره‌ای چند ملیتی آنان را که درصدد بودند در کمتر از چند روز این کشور را به اشغال دربیاورند ناکام بگذارند.

آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و رژیم‌های سعودی و اماراتی تصور می‌کردند در ماه‌های ابتدایی سال ۹۴ بتوانند کار نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله را یکسره کنند اما با شکست سنگینی مواجه شدند.

ائتلاف زمانی که دریافت نمی‌تواند به راهبردهای نظامی پیش بینی شده دست یابد، انهدام فرودگاه‌های یمن را به سرعت در دستور کار قرار داد و تلاش کرد با تشدید محاصره هوایی، فشار را بر روی مردم افزایش دهد و این روند غیر انسانی همچنان ادامه دارد.


 

مقامات سیاسی، فرماندهان ارتش و جبهه مقاومت انصارالله که پیشتر با قدرت نمایی میدانی طرح ائتلاف را برای اشغال یمن به بن بست رسانده بودند این بار تلاش کردند با مذاکرات سیاسی برای شکستن محاصره هوایی و فرودگاه‌ها پیش قدم شوند.

سران سیاسی یمن مانند گذشته با حُسن نیت در مذاکرات حاضر شدند و با ارسال پیام‌های روشن تلاش زیادی کردند محاصره فرودگاه‌های یمن به ویژه فرودگاه صنعاء با کمترین درگیری شکسته شود اما طرف مقابل با غرور به این مسئله توجه‌ای نکرد.

پس از بی نتیجه بودن مذاکرات سیاسی، مقامات یمنی به صورت صریح به ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی هشدار دادند که مرحله اول راهبرد نظامی را برای شکست محاصره فرودگاه‌ها در پیش خواهند گرفت و مسئولیت این موضوع بر عهده ائتلاف است.

ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی که از توان نیروهای یمنی بی خبر بود راهبرد نظامی اعلامی را برای شکست محاصره فرودگاه نادیده و به سخره گرفت و به این مسئله توجهی نکرد و با گستاخی تمام بازهم خط و نشان کشید.



 

به گزارش مشرق، ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن در نهایت ماه گذشته برنامه و راهبرد نخست را برای شکستن محاصره فرودگاه‌ها و مقابله با ائتلاف اعلام کردند و از شروع عملیات برای هدف قرار دادن و بستن فرودگاه‌های رژیم سعودی و اماراتی خبر دادند.

فرماندهان نظامی یمن عملیات نجات میلیون‌ها شهروند ستم دیده را با الهام از آیه ۴۵ سوره مائده قرآن کریم و با شعار «المطار بلمطار» (فرودگاه در مقابل فرودگاه) برای به تعطیلی کشاندن فرودگاه‌های رژیم‌های سعودی و اماراتی آغاز کردند و اعلام کردند تا زمانی که محاصره ادامه یابد به حملات ادامه می‌دهند.

ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن حملات به فرودگاه‌های رژیم سعودی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و یگان‌های پهپادی و موشکی را وارد میدان کردند تا ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به طور کامل غافلگیر شود.

یگان موشکی و پهپادی نیروهای یمنی در روزهای گذشته دو فرودگاه مهم را در جنوب عربستان چندین مرتبه هدف قرار داده‌اند تا به ائتلاف و سران رژیم سعودی اثبات کنند که عزم آنان برای بازکردن فرودگاه‌های یمن جدی است.



 

سران رژیم سعودی و ائتلاف هیچ گاه تصور نمی‌کردند که موشک‌ها و پهپادهای یمنی از سامانه‌های دفاعی آنان عبور کنند و همیشه بر قدرت پوشالی این سامانه‌ها مانور رسانه‌ای می‌دادند اما در حال حاضر در شوک فرو رفته‌اند.

«جیزان و ابها» دو فرودگاه مهم در استان‌های جیزان و عسیر (جنوب عربستان) به شمار می آیند که در روزهای گذشته هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته‌اند و به نماد موفقیت راهبرد نظامی نیروهای یمنی تبدیل شده‌اند.

به گزارش مشرق، در حملات نخست موشکی و پهپادی اتاق کنترل فرودگاه جیزان و ایستگاه سوخت گیری فرودگاه ابها هدف قرار گرفتند و خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های این دو فرودگاه وارد آمد که کم سابقه توصیف شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، پهپادهای «قاصف K۲» به خوبی از عهده مسئولیت‌های واگذار شده برآمدند تا جایی که فرودگاه ابها به دلیل ضربات متحمل شده مانند گذشته قادر به ارائه خدمات نیست و تا حدود زیادی از مدار خارج شده است.

فرودگاه بین المللی «ابها» در ۱۸ کیلومتری جنوب غرب شهر ابها در جنوب غرب استان عسیر عربستان واقع شده است و مساحتی در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع دارد؛ این فرودگاه پیشتر در هر هفته بیش از ۱۸۸پ رواز داخلی و ۳۴ پرواز خارجی داشت.

فرودگاه «ابها» با مرزهای مشترک یمن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و البته نباید فراموش کرد که نخستین بار در نهم شهریور ماه سال ۹۵ با موشک «قاهر ۱» یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله هدف قرار گرفت.

به گزارش مشرق، فرودگاه «ابها» از بازه زمانی نهم شهریورماه سال ۹۵ تا نیمه شهریور ماه سال گذشته ۶ مرتبه هدف قرار گرفت اما ۴ حمله موشکی و پهپادی گسترده از بیست دوم تا صبح روز بیست و هفتم خردادماه امسال این فرودگاه را به مرز تعطیلی کشانده است.

ارتش و جبهه مقاومت انصارالله تاکنون مرحله نخست عملیات را برای به تعطیلی کشاندن فرودگاه‌های جنوب عربستان به خوبی پیش برده‌اند و بدون شک اگر درخواست‌های آنان برای باز شدن فرودگاه‌های یمن محقق نشود باید منتظر خبرهای غافلگیرانه جدید بود.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، اگر محاصره فرودگاه و مردم یمن ادامه یابد، پهپادهای ارتش و انصارالله با عبور از سامانه‌های دفاعی ائتلاف به قلب فرودگاه‌های بین المللی «ملک عبد العزیز و ملک خالد» در شهرهای جده و ریاض خواهند رسید و البته سران رژیم امارات هم باید خود را برای عواقب حمله به فرودگاه‌های «دبی، الشارجه و الوظبی» آماده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • نابغه علوم سیاسی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    ای پهپادا میرن سقف فرودگاه رو در ابعاد 1 در 1 با ترقه میزنن و زمین زیرشو یه مقدار سیاه میکنن و آخر کار هم لاششون میفته تو بیابون و تمام ! اصل ماجرا همین بود !
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      یه وقت ندزدنت "نابغه علوم سیاسی"
    • هادی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      به نظر تو هرکی هر کاری علیه امریکا و دوستاش بکنه ترقه بازی و الکیه. تو فکرت رو فروختی.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      باشه همین بود ... این همه حارت و پورت و سر و صدای دویتان وهابیت هم برای دوتا ترقه هست
    • رسول IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      اگه یکی از این پهبادها که لاشه شون بعدا تو بیابون می افته فقط یه دونه از این ترقه ها که فقط یه متر در یک متری سقف و سوراخ و فقط زمین زیرشو سیاه می کنه یه از همون ترقه ها بزنه پشت بوم خونه ات ضمانت می دی مثل اون رنجرهای انگلیسی شلوارت رو خیس نکنی؟
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      نبوغت تو عالم سیاست هم مثل اظهار فضلت تو مسائل نظامیه؟؟
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      تو دیگر خیلی بدبختی ازعربستان حمایت میکنی
    • DE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      چشم میگم ساعت 4:30 هم براتون کارتون پخش کنن حوصلتون سر نره
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      اصل ماجرا سوزش شماست که حاصل شد....
    • RO ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      نابغه علوم نا امیدی
    • LB ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      همین برای سکته بنی صهیون کافیه. شما حرص نخور خشک میشه!
    • مهدی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      عزیز من اگر اینطوری که تو میگی باشه که نیاز به این همه جار و جنجال سعودی نداشت!!خودشون دارن میگن فرودگاه تعطیل شده، به شورای امنیت نامه می نویسن، صف میانجی های بین المللی رو راه می اندازن اونوقت اینجا یه عده تحلیلشون این شکلیه؟!! کمتر مالیخولی های زم رو نگاه کنید یه کم هم به اخبارواقعی سر بزنید!!!
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      المطار بالمطار
    • محمود IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      تو نگران خودت باش که یه موقع زیر تو سیاه نشه و لاشه ات بیافته یه گوشه ای ... مردک مزدور سعودی
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      برای مقابله با ترقه که پاتریوت لازم نیست.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      حالا تو چرا دلت برا سعودی ها سوخته
    • محسن IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      فرودگاه های عربستان سقف دارن؟! از بس پولشون زیاده برای فرودگاه شون سقف میسازن!!!
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      زر زیادی موقوف
    • بهمن IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      به ننه جونت بگو اسفند برات دود کنه خیلی خوش مزهای عوضی
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      پس چرا انقد عربستان سرو صدا میکنه؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      3 100
      پدافندای جهان کرکن اربابت چرا قبل ازترقه نمیتونه کاری بکنه .شماها که افسرای رینجرتون باصدای الله اکبر یه پاسدار خودشو خیس میکنه. پس حتما باصدای یاصدای بقول خودت ترقه. مردانتون بخصوص نابغهای سیاسیتون ازترس تغییر جنسیت میدین.
    • FR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      6 90
      مرگ بر منافق
    • d IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      5 170
      این هم هنر خوبیه که بشه با ترقه بازی یک فرودگاه را تعطیل کرد.عزیزم تعصب خوب نیست.اگه فرودگاهها تعطیل نشد و پروازهاشون ادامه پیدا کرد حق با تو.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾ مگر نديدى پروردگارت با پيلداران چه كرد (۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾ آيا نيرنگشان را بر باد نداد (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ ﴿۳﴾ و بر سر آنها دسته دسته پرندگان ابابيل فرستاد (۳) تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ﴿۴﴾ [كه] بر آنان سنگهايى از گل [سخت] مى‏ افكندند (۴) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾ و [سرانجام خدا] آنان را مانند كاه جويده‏ شده گردانيد (۵)
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      ربات های اسرائیلی عربستانی حتی به قران هم منفی میدن!!!
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    اگر حمله تداوم داشته باشه. فرودگاه ابها به تعطیلی کشیده میشه.. همین به قول تو ترقه ها دارند السعود. وسامانه پاتریوت. خار حقیر میکنند
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 54
    بجای اینکه به هواپیماهای مسافربری و جنگی چندین میلیاردی شون بزنند به در و دیوار و شیشه پنجره و برجک می زنند
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 94
      برج مراقبت یعنی در و پنجره ؟ اساسا کنترل فرودگاه کجا انجام می شود ؟ وقتی اون رو بزنی هواپیما چند کیلوه ؟
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      4 99
      همه که مثل کدخدا واربابان تو ،جلاد نیستند.تا وقتی که ممکنه نمیخواهند غیرنظامیها آسیب ببینند.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      4 101
      همه که مثل کدخدا واربابان تو ،جلاد نیستند.تا وقتی که ممکنه نمیخواهند غیرنظامیها آسیب ببینند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    نابغه حتما با همین ترقه ها فرودگاه جیزان تعطیل شد
  • گمنام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 36
    این دولت ما با این کارش فقط میتونه زجرکشی یمنی ها رو بیشتر کنه. حمایت از قدرت های ضعیف و سردرگمی مثل یمن یا غزه مثل اینه که اسب چلاقی رو که داره جون میده و اذیت میشه رو با هر زور و ضرب و هزینه ای زنده نگه دارید تا بجای راحت شدن از این عذاب زجر کش بشه.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 99
      گم خرد برای نام شما مناسب تر است . مثلا همین درگیری توی غزه چقدر طول کشید که صهیونیستها دست به دامان این و آن شدند برای آتش بس ؟
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 53
      اصلا دولت چکار برای یمنیها کرده ؟
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 173
      با این تحلیل بهتره بهشون تیر خلاص بزنیم. درسته؟!! راستی درباره مردم خرمشهر و آبادان در زمان جنگ هم همینطور فکر میکردید؟!!
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 108
      گاو شیرده شما سالی هشتادمیلیارد دلار هزینه میکنه که ملت یمن رو به تسلیم وادار کنه ،ولی این مردم بزرگ با دست خالی انان را عقب میزنند. همین است که طبق احادیث پرچمهای سفیدی که از یمن به یاری امام زمان عج اله تعالی فرجه الشریف میشتابند ،خالص ترین یاران ان حضرت هستند.درود خدا بر مجاهدان یمن.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      6 161
      اشغالگری مقاومت میخواد واین ربطی به ایران هم نداره چون انسان ذاتا وطنش رودوست داره وحاضرنیست زیردست همسایه باشه حالا سوریه وعراق که پیروزشدن چی ؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      هههه اسب چلاقه اسرائیل و سعودی هست که زوالشان را به چشم خود خواهی دید ... و از کاسه لیسی اونها پشیمون خواهی شد
    • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      4 100
      نیروی مقاومت به حمایت دولت لیبرال نیاز ندارد خدا حامی مظلومان است و همان اسب چلاق دنیا را متحول خواهد ساخت!
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      7 121
      اسب چلاق آل سعود و نتانیاهو هستند که کم کم باید منتظر باشی که جنازه متعفنشان یه گوشه دنیا بیفته و براشون دل بسوزونی
    • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      0 0
      نظر حضرت عالی این است که خون کودکان وزنان یمنی که با جنگ افزار کفار در دستان سربازان وهابی وبه فرمان وسیاسیت یهود به خاک خون کشیده میشوند به گردن ایران است ،چون ایران میگوید انها را نکشید . حالا ابله جان باید بدانی که سالهاست وضعیت یمن همین است و عربستان هر وقت دلش خواسته به انجا لشکرکشی کرده و خون مسلمانان را ریخته است بدون انکه حرفی از ایران درمیان باشد
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 87
    تو بویی از انسانیت نبردی .که چنین مهملات می بافی اگر یک .کم.وجدان داشتی با مردم ستم دیده احسان هم دردی میکردی نه اینکه بیای از متحاوزین. وجنایت کاران جنگی. دفاع کنی
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    46 4
    شماها هم کاسبان دشمنی با عربستان هستید .همانند کاسبان دشمنی با آمریکا.خدایی هسچکدام تعریفی جدی ودرستی ازمنافع ملی ندارید
  • FR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    107 4
    8:52 به قران منفی نمیدن به سو استفاده ای که از قران به نفع خودتون میکنین منفی میدن یه کم بفهم!!!!
  • مرصاد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 239
    درود بر الاغ های طرفدار آل سعود و آمریکا
  • ابراهیم مختاری IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    0 3
    عزیزم مسئله مهم این است که این پهپاد قابل دید رادارهای میلیاردی ال سعود نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس