کد خبر 967488
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
image-20190617125037-3.png

تبلیغات اینترنتی شامل طیف گسترده ای از تبلیغات می‌شود. در این مقاله سعی می‌کنیم برترین و مطرح ترین روش های تبلیغات در فضای اینترنت را معرفی کنیم.

تبلیغات اینترنتی از زمانی که به وجود آمد و شکل گرفت به صورت یک متن ساده بود اما به مرور زمان این نوع تبلیغات شکل های متفاوت تری نسبت به خودش گرفت و به بنرهای متحرک و چشمک زن تغییر قیافه داد که توجه خیلی از مخاطبین را به خودش جلب می کرد اما این پایان کار نبود و کم کم سرعت رشد تبلیغات آنلاین در اینترنت افزایش پیدا کرد.

به طور حتم تبلیغاتی که در سرتاسر اینترنت پخش است برای خیلی ها نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی روش سنتی، جذاب تر است و از همه مهمتر مزایای خیلی بیشتری هم دارد. در اینجا قبل از اینکه مقاله را شروع کنیم به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.

مزیت های تبلیغات اینترنتی

مزیت های زیادی را می توان برای این نوع تبلیغات اینترنتی برشمرد اما به چند مورد مهم بسنده می کنیم:

ü تمام مردم دنیا دسترسی به اینترنت را دارند و این یعنی دسترسی گسترده

ü لحظه به لحظه می توانید آمار بازدید تبلیغات خودتان را شاهد باشید

ü مقرون به صرفه بودن این نوع تبلیغات از نظر هزینه نسبت به روش سنتی

ü تمام اشخاص حتی آنهایی که سواد زیادی ندارند می توانند از تبلیغات اینترنتی استفاده کنند

ü با تبلیغ کردن در دنیای وب به راحتی تمام کاربران در هر جایی از دنیا آن را مشاهده می کنند

ü هر نوع اطلاعاتی را بخواهید می توانید در اختیار کاربر قرار دهید

ü بهترین روش برای برند سازی کسب و کار است

ü بهترین روش برای برقراری ارتباطی طولانی مدت و مستقیم با مشتریان است

اما از همه اینها گذشته می رسیم به موضوع اصلی که این نوع تبلیغات را به صورت کامل تشریح کنیم:

انواع و اقسام روش های تبلیغات اینترنتی

روش اول: بنرهای چشمک زن

این نوع تبلیغات اینترنتی به تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی هم مشهور هستند و یکی از بهترین روش ها برای برند سازی کسب و کار به حساب می آید اما در یک صورت. در صورتی که در سایت های پربازدید این کار صورت بگیرد که این امر هم به طبع هزینه ی خیلی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر اغراق نباشد این روش تبلیغاتی به خاطر متحرک بودن و چشمک زن بودنش به یکی از پر استفاده ترین روش ها برای برند سازی در دنیای اینترنت مشهور است.

روش دوم: تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از روزمرگی های مردم شده است و جزئی از تبلیغات اینترنتی محسوب می شود و به جرأت می توان گفت کمتر کسی را می توان پیدا کرد که گوشی هوشمند داشته باشد اما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و خیلی از شبکه های دیگر عضو نباشد.

این بهترین فرصت برای اشخاصی است که می خواهند کسب و کارشان را به دیگران در دنیای وب از طریق شبکه های اجتماعی معرفی کنند. فقط کافیست یک اکانت کاربری ایجاد کنید و با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند کاربران، مخاطبین و بازار هدفتان را پیدا کنید و تبلیغات اینترنتی تان را برای این اشخاص به منظور تبدیل کردن آنها به مشتریان دائم، شروع کنید.

روش سوم: تبلیغ های کلیکی

به این نوع تبلیغ کردن، تبلیغات کلیکی یا پرداخت بر اساس کلیک یا PPC هم گفته می شود. این نوع روش در اصل یکی از روش هایی مناسب برای افزایش ترافیک هدفمند به حساب می آید. در واقع در تبلیغات کلیکی، شما به ازای هر کلیکی که مشتریان‌تان بر روی تبلیغات شما انجام می‌دهند، هزینه پرداخت می‌کنید.

در تبلیغات گوگل که خود نوعی تبلیغات کلیکی است، بسته به هزینه ای که پرداخت می کنید؛ لینک سایت تان در پایین و بالای نتایج ارگانیک صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و به ازای هر کلیکی که مشتریان بالقوه تان روی لینک سایت‌تان می‌کنند، هزینه از اعتبار اکانت گوگل ادزتان کم می‌شود.

اگر مایل به تبلیغات در گوگل هستید، می‌توانید با آژانس‌های تبلیغاتی فعال در این حوزه تماس بگیرید و با آنها همکاری کنید.

روش چهارم: تبلیغات اینترنتی به روش صفحه نمایش دیجیتالی

صفحه نمایش دیجیتالی به دیجیتال ساینیج هم معروف است که در اصل یک صفحه نمایش الکترونیکی است که از طریق آن اطلاعات، تبلیغات، برنامه های تلویزیونی، منوها و دیگر تبلیغات را می توان به نمایش درآورد. این صفحه نمایش به صورت LED، LCD، نمایشگرهای پلاسما یا ویدیو پروژکتور هستند و بیشتر در چهارراه های شلوغ، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها، شرکت های بورس و خیلی از مکان های خصوصی که خودروها و مردم خیلی زیادی عبور و مرور می کنند قرار داده می شود.

روش پنجم: تبلیغات اینترنتی در موبایل ها

کشاندن تبلیغات اینترنتی به سمت موبایلی کردن آن می تواند یکی از رموز موفقیت شما در جذب مشتری باشد به خاطر اینکه بیشتر مردم دنیا از موبایل استفاده می کنند و به راحتی می توانید تبلیغات اینترنتی یا دیجیتالی خودتان را روی صفحه موبایل کاربران ارسال کنید که به روش های متفاوتی می توان این مورد را انجام داد که هم شما سود کرده باشید و هم مدیر اپلیکیشنی که با آنها قرارداد همکاری بسته اید.

از جمله:

* پرداخت کلیکی

* پرداخت به ازای نمایش تبلیغات

* پرداخت به ازای نصب برنامه

* پرداخت به ازای تماشای ویدیو

* پرداخت به ازای انجام عملیات

روش ششم: تبلیغاتی که در ویدیوها انجام می گیرد

به این نوع تبلیغات اینترنتی، تبلیغاتی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ هم گفته می شود که یکی از جذاب ترین اما پر هزینه ترین روش ها برای جذب مشتری و مخاطب محسوب می شود و شاید تنها دلیل آن به کار گرفته شدن گوش و چشم در این تبلیغات است. وقتی گوش می شنود و چشم می بیند به طبع باورپذیری یک تبلیغ خیلی خیلی راحت تر خواهد بود و به پادشاه تبلیغات هم مشهور است و نمونه مشهود آن، تلویزیون است.

روش هفتم: پادشاه جذب مشتری، بازاریابی محتواست

تمامی سایت هایی که در دنیا وجود دارند و گوگل به آنها اعتماد کرده به صورت تولید محتوا توانسته اند به صدر جستجوهای گوگل برسند و این میسر نمی شود مگر با تولید محتوای ناب و کاربر پسند. اگر از تولید محتوا غافل شوید به طور حتم گوگل هم رتبه خوبی به سایت تان نخواهد داد و این یعنی تنزل رتبه در نتایج جستجو و شاید بهترین تعریف در این زمینه این باشد: تولید محتوای ناب خودش به نوعی تبلیغ کسب و کارتان است.

روش هشتم: تبلیغات اینترنتی به وسیله رپورتاژ کردن آگهی

رپورتاژ آگهی در اصل همان اخبار یا مقاله های تبلیغاتی هستند که در سایت های پربازدید به منظور معرفی خدمات، محصولات یا کسب و کار نوشته می شود. در واقع رپورتاژ کردن آگهی برای شما هزینه دارد اما ارزش این را دارد که از سایت های پربازدید با دامین اوتوریتی و پیج اوتوریتی بالا یک بک لینک با ارزش دریافت کنید. این بک لینک ها دائمی هستند و روی سئو و بهینه سازی سایت تان تأثیر خیلی زیادی دارند.

روش نهم: ارسال ایمیل هدفمند

ارسال ایمیل هدفمند که به ایمیل مارکتینگ هم معروف است یک روش کاملاً موثر برای به دست آوردن بازار هدف و جذب مشتری است و برای ترویج و معرفی محصولات و خدمات استفاده می شود. اما این مورد هم دارای شرایط خاصی است.

ü اول اینکه وقت و بی وقت برای کاربران نباید ایمیل ارسال کرد. این یعنی وارد شدن به حریم خصوصی دیگران و ممکن است ایمیل های شما را در پوشه اسپم قرار دهند

ü دوم اینکه ایمیل ها را به گونه ای جذاب ارسال کنید که کاربر برای وارد شدن به لینک های مربوطه تحریک شود نه اینکه ایمیل را نخوانده حذف کند

ایمیل های ارسالی می تواند حاوی محتواهای پیشنهادی، تبلیغاتی، ترویجی و یا غیره به منظور ایجاد کردن اعتماد یا وفادار کردن مشتری و یا آگاه کردن مردم از برند باشد.

روش دهم: از جادوی ریمارکتینگ استفاده کنید

ریمارکتینگ هم یکی از جادوهای گوگل به حساب می آید و در اصل راهی برای ارتباط برقرار کردن با کاربرانی است که یک یا چند بار با سایت یا اپلیکیشن موبایل شما کار کرده اند. در این نوع بازاریابی به وسیله یک برنامه هدفمند و کاملاً برنامه ریزی شده گوگل سعی می کند یک تبلیغ را چندین بار برای شما به نمایش بگذارد تا خیلی سریع تر به یک برند تبدیل شوید.

به طور مثال فرض کنید به دنبال پاوربانک می گردید و در گوگل عبارت"خرید پاوربانک ارزان قیمت" را جستجو می کنید. یکی از لینک ها را انتخاب و شروع به مطالعه اطلاعات فنی آن می کنید اما هزینه خرید خیلی زیاد است بنابراین سایت را می بندید و به سراغ یک سایت دیگر با موضوعات ورزشی می روید.

به طور مثال بعد از چند روز دوباره برای مشاهده نتایج زنده فوتبال به یکی از سایت ها مراجعه می کنید و در نوار کناری یک سایت که به ساید بار هم معروف است همان تبلیغ پاوربانک را مشاهده می کنید و این در اصل همان جادویی است که گوگل برای کاربرانش به نمایش در می آورد. این نوع تبلیغات را چندین بار و در سایت های مختلف مشاهده می کنید تا موقعی که پاوربانک مورد نظرتان را با همان قیمتی که مد نظرتان است مشاهده و خرید کنید.

به نظر شما کدام روش تبلیغات اینترنتی کارسازتر است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس