کد خبر 967376
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
واکنش انصارالله به اظهارات ولیعهد سعودی درباره یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اظهارات ولیعهد سعودی درباره بحران یمن، تأکید کرد که این اظهارات دلیلی آشکار بر مخالفت ائتلاف سعودی با برقراری صلح در یمن است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اظهارات اخیر «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی درخصوص بحران یمن، خاطرنشان کرد، این اظهارات دلیل واضحی بر این است که آنها (سعودی‌ها) مخالف صلح در یمن هستند و ائتلاف متجاوز نیز راه‌حل نظامی را انتخاب کرده و مخالف‌های راه‌حل‌های سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

الحوثی گفت: «ارتش و نهادهای نظامی و مدنی یمن با این تجاوزی، که محمد بن‌سلمان آن را راه انداخته و هدایتش می‌کند، مقابله می‌کنند.»

شاهزاده بن‌سلمان، که همچنین وزیر دفاع عربستان است و تئوریسین اصلی تجاوز رژیم سعودی به یمن محسوب می‌شود، روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» مدعی شد که کشورش از تمامی تلاش‌های برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن حمایت کرده است ولی انصارالله، به ابزاری در دست ایران تبدیل شده و ساز و کار ایران را بر منافع یمن و ملت یمن ترجیح می‌دهد.

این شاهزاده جنگ‌طلب سعودی در ادامه، هدف از تداوم جنگ خونین یمن را آزادسازی این کشور از حضور نیروهای جنبش انقلابی انصارالله و برقراری ثبات و آرامش در آن ادعا کرد!

رژیم سعودی از ۲۵ ماه مارس ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی نظامی متشکل از برخی رژیم‌های مرتجع عربی، جنگ خونین علیه یمن را آغاز کرد تا با ادعای بازگرداندن «مشروعیت» به این کشور، به اهداف سیاسی خود دست یابد. این جنگ تاکنون ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس