عطوان

یک تحلیلگر ارشد منطقه‌ای می‌گوید: وضعیت منطقه به شکل دردناکی خلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای‌الیوم در تحلیلی نوشت: چرا نتانیاهو این روزها سکوت کرده و زبانش را قورت داده، در حالی که او پرچمدار تهدید و نابودی ایران بود؟ آیا از ترس موشک‌هایی است که از شمال، جنوب و شرق به جانبش سرازیر می‌شود؟ سرنوشت گنبدهای آهنین چه شد؟ اسطوره پاتریوت چگونه به دلیل موشک‌های کروز یمنی که از کوه‌های صعده شلیک شد، در هم شکست؟

بیشتر بخوانید:

فیلم / انبوه پهپادهای انتحاری آماده حمله به فرودگاه‌های عربستان و امارات

چراغ سبز مرکل به فروش تجهیزات نظامی به عربستان

انصارالله یمن چگونه موازنه وحشت را ایجاد کرد؟


سکوت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نشانه وضعیت دشواری است که این رژیم در آن به سر می‌برد و اهمیت و نقش منطقه‌ای آن را به‌عنوان حامی برخی کشورهای عربی کاهش داده است؛ همان‌طور که رعب و وحشت این رژیم را منعکس می‌کند، چون می‌داند یکی از اهداف اصلی مورد انتظار در هر گونه پاسخ تلافی‌جویانه نظامی ایران یا متحدانش نظیر حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی است.


عطوان با اشاره به اینکه نتانیاهو خوب می‌داند که حمله موشکی یمن به عمق خاک سعودی و اصابت آن به (برج مراقبت) فرودگاه بین‌المللی أبها پیامی بسیار مهم داشت، افزود: این پیام می‌گوید فرودگاه تل‌آویو در جنگ آتی هدف قرار خواهد گرفت چه با موشک‌های حزب‌الله از شمال سرزمین اشغالی، چه با موشک‌های فلسطین از جنوب سرزمین‌های اشغالی، موضوعی که شوک روانی را ایجاد خواهد کرد که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در هفتاد سال پیش در نوع خود بی‌سابقه است.


نتانیاهو که در حال حاضر سرپرستی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را هم عهده‌دار است این روزها جرات ندارد دهانش را باز کرده و شروع به تهدیدهایی کند که در آن مهارت داشت، چون پاسخ‌های تلافی‌جویانه‌ای را که در انتظارش است، می‌شناسد.


یکصد و پنجاه هزار موشک در عمق ارتفاعات سر به فلک کشیده لبنان به سمت اسرائیل نشانه رفته است. علاوه بر اینکه اسرائیل می‌داند گنبدهای آهنینی که آمریکا بیش از ده میلیارد دلار برای ارتقای آن هزینه کرده است هرگز از آن و شهرک‌نشینانش حفاظت نمی‌کند.

آن هم در برابر خطر موشکی‌هایی که در برخورد به اهدافشان دقیق‌تر شده و حامل کلاهک‌های انفجاری هستند که وزن برخی از آنها به پانصد کیلوگرم می‌رسد. یعنی قدرت ویرانگری بسیار بالایی دارد و یکی از آن‌ها کافی است تا تل‌آویو را در تاریکی محض فرو ببرد.


این روزنامه افزود: از زمان جنگ ۲۰۰۶ که شکست ارتش اسرائیل از لبنان در تاریخ ثبت شد و تانک مرکاوا افتخار صنایع نظامی رژیم صهیونیستی تحقیر شد، نتانیاهو یک گلوله هم به سمت جنوب لبنان شلیک نکرده چون می‌داند چه خطراتی در انتظارش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    27 15
    خراب کردن چه آسان، ساختن چه مشکل.
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      7 0
      تخصص یه سری فقط تو خراب کردنه. ولی در ساختن و اباد کردن زاییدن
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    19 11
    بنازمتان صداشان در اومد ‌خفش کنید...نتانیاهو یک سگ هار است.اینقدر صنایع دفاعی رو قوی کنید که هر شب از ترس خوابش نبرد..کمک هم خواستید ما لرها عاشق جنگیم میایم کمکتان...ترسو مرده بکش تا زنده بمانی ...اسرایل باید محو بشود...
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    15 14
    درود بریمانیها شمابه لطف خداپیروزید
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    15 10
    الحمدالله ، ان الله يدافع عن الذين امنو...
  • CA ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    12 15
    ارتفاعات لبنان خيلي سر به فلك كشيده است مانند اراجيفي كه مشرق نيوز به عنوان خبر و تحليل به خورد يك مشت اراذل متوهم ميدهد.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      2 1
      خخخخخخخ...... خوشحالیم که میسوزییییید...... بنابراین آبو بریز اونجا که موسوزهههههه......
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    13 10
    خطاب به 10:19 ادب هم خوب چیزیست!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    8 11
    این روزها که اسراییل خفه خون گرفته خیلی جالبه
  • ناشناس IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    7 0
    چقدر خوب میشد اگر پاسخ بسیار قاطعی به دست درازیهای 2 سال اخیر صهیونیستها در حمله به مواضع ما در سوریه میدادیم
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      4 1
      اندکی صبر که سحر نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس