اخبار ویژه روزنامه ها

رئیس جمهور آمریکا جامعه ایران و جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد که وعده عدم براندازی را به‌عنوان پیشنهاد برای مذاکره مطرح می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*************

کیهان

قاطعیت هوشمندانه رهبر انقلاب پروژه ترامپ را به شکست کشاند

پاسخ ایران به سفر نخست‌وزیر ژاپن، قاطع و هوشمندانه بود و آمریکا را در بهره‌برداری سیاسی از این موضوع ناکام گذاشت.

سیدداود صالحی سفیر سابق ایران در اسپانیا و کوبا، در گفت‌وگو با «دیپلماسی ایرانی» اظهار داشت: باید چند نکته بسیار مهم را یادآور شد؛ اول نحوه پاسخ دیپلماتیک هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران با محوریت دیدار مقام معظم رهبری با نخست‌وزیر ژاپن بود.

چراکه سخنان رهبری از یک سو هم صریح، قاطع و دربردارنده عزت جمهوری اسلامی ایران بود و هم از آن سو، پاسخ تهران به‌گونه‌ای ارائه شد که اجازه هیچ‌گونه بهره‌برداری، سوء‌برداشت و سوء‌تعبیری را نداد.

اما نکته مهمتر در این‌خصوص این بود که تهران علی‌رغم اینکه پاسخ «نه» قاطعی را به مذاکرات پیشنهادی آمریکا و شخص دونالد ترامپ داد، درهای دیپلماسی را نبست و این نشان می‌دهد که اکنون تهران در یک هوشمندی از یک سو، تلاش‌ها و برنامه‌های آمریکا به‌منظور پای میز مذاکره کشاندن ایران، آن هم از موضع ضعف را به شکست کشانده است و از طرف دیگر به‌نحوی شرایط را مدیریت کرده که تهران متهم به‌عنوان بازیگر مخرب در حوزه مذاکره و دیپلماسی در سطح جهانی و رسانه‌ای مطرح نشود. یعنی پاسخ تهران به‌گونه‌ای بود که اجازه هیچ‌گونه شانتاژ و جوسازی رسانه‌ای را به آمریکایی‌ها نداد.

شما در این مدت شاهد هستید که رسانه‌های خارجی نتوانستند از متن این سفر خوراک رسانه‌ای مدنظر خود را تهیه کنند.

وی می‌افزاید: آمریکا و شخص دونالد ترامپ نتوانست از دل نشست و دیدار شینزو آبه با مقامات ایران نتایج و بهره‌برداری خود را داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران از اتهام‌زنی، ایران‌هراسی، میانجی‌گری، به صفر رساندن فروش نفت، تحریم، فشار و حتی ادعای تنش نظامی دریغ نمی‌کند. به‌خصوص که اکنون شمارش معکوس انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هم شروع شده است و دونالد ترامپ برای کسب پیروزی مجدد در این انتخابات به یک دستاورد ملموس و قابل دفاع در پرونده جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

این دیپلمات پیشین همچنین گفت: شرایط کنونی در تنش آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای پیش می‌رود که آمریکا به این یقین رسیده که در زمینه دیپلماسی و مذاکره هیچ‌گونه نتیجه‌ای را نمی‌تواند برای خود حاصل کند.

چاره نگرانی از تحرکات دشمن شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات است

وزیر ارتباطات می‌گوید دشمنان ممکن است اقداماتی علیه فضای مجازی ما انجام دهند و اختلال‌هایی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، آذری جهرمی درباره اقدام‌های ایران مقابل تهدیدهای دشمن در فضای مجازی گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مقابل فشارهای احتمالی دشمن در عرصه اقتصاد فضای مجازی، اتخاذ شده است.

وی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در جمع خبرنگاران افزود: البته دشمن خیلی وقت است فعالیت‌های خود را شروع کرده و در این فضا فشارهایی را وارد می‌کند؛ بیش از یک و نیم سال است که «سرویس‌های ابری» دنیا خدمات دادن به شرکت‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سکوهای ارائه نرم‌افزار شرکت‌های ایرانی را محدود کرده‌اند، هر چیزی برای اعمال محدودیت از دستشان برمی‌آمده در فضای مجازی علیه ما فروگذار نکرده‌اند. اما با این وجود، نه ما و نه شرکت‌های استارت آپی ایران پشت در محدودیت‌های آنها نمانده‌ایم.

این اظهارات پیش از هر چیز، ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات و پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجوگر داخلی و از این قبیل را یادآور می‌شود و این در حالی است که متأسفانه برخی دست‌ها در دولت، بر اتکا به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی اصرار دارند.

پیک آمریکا دست خالی برگشت چون دست خالی آمده بود

رئیس جمهور آمریکا جامعه ایران و جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد که وعده عدم براندازی را به‌عنوان پیشنهاد برای مذاکره مطرح می‌کند.

روزنامه آرمان در یادداشتی نوشت: بنابر اخبار علنی نخست‌وزیر ژاپن با دستانی خالی تهران را ترک کرد، علتش هم روشن است؛ او با دستانی خالی آمده بود! ظاهراً وی تصور کرده بود که پیام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه قصد تغییر رژیم ایران را ندارد سخن مهم و صادقانه‌ای است و ایران از آن استقبال خواهد کرد.

اگر واقع ماجرا این باشد باید از آقای شینزو آبه و مشاورانش تعجب کرد. تمایل قاطعانه ایران در هر مذاکره‌ای لغو تحریم‌ها یا بی‌اثر کردن آنهاست. در موارد دیگر نه می‌شود روی سخنان و حتی قرارهای ترامپ تکیه کرد و نه جمهوری اسلامی در وضعیتی قرار دارد که عدم قصد براندازی او مسئولان ایرانی را متقاعد به مذاکره کند. به نظر می‌رسد نه تنها ترامپ بلکه امثال آقای آبه هم شناخت و دریافت درست و همه‌جانبه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی و حتی جامعه ایرانی ندارند.

وقتی رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند هر هفته در ایران شورش است و مردم برای خرید یک قرص نان مشکل دارند و تحریم‌های آمریکا در عقب‌نشینی از عملکرد تهران در منطقه موثر بوده طبیعی است که عدم تمایل برای براندازی را امتیاز مهمی بداند و حتی برای ابلاغ آن به سفر متحد خود به ایران رضایت دهد. باید دید این مقدار از ناآگاهی از شرایط کشور ما چگونه به وجود آمده است؟

البته بخشی از اظهارات مقامات آمریکایی جنگ روانی است ولی نمی‌توان از لابی‌های قدرتمند اسرائیل و عربستان صرف‌نظر کرد و افزون بر آن نباید از القائات مکرر و برنامه‌ریزی‌شده گروه‌هایی مثل گروه رجوی و تمام کسانی که نانشان در گرو خصومت آمریکا با ایران است، غفلت نمود.

اخیراً در خبرها آمده بود که وزارت خارجه آمریکا پس از آگاهی از خلاف‌نمایی عاملان یک پروژه به نام مقابله با تبلیغات سیاسی جمهوری اسلامی بودجه خود به آنان را قطع کرده است. این خبرها در کنار روئیدن قارچ‌گونه شبکه‌ها، سایت‌ها و کانال‌های ضد ایرانی برانداز نشان می‌دهد که تمرکز آمریکا روی فشار حداکثری به ایران، فرصت‌طلبان بسیاری را بسیج کرده و قطعاً آنان مایل نیستند سفره پهن شده برچیده شود.

استریت تایمز: چرا سفر شینزو آبه محکوم به شکست بود؟!

یک نشریه سنگاپوری می‌گوید علت گرفتاری نخست‌وزیر ژاپن در مخمصه در سفر به ایران این بود که معادله باید در واشنگتن حل شود، نه در تهران.

روزنامه استریت تایمز مقارن سفر شینزو آبه به تهران نوشت: نخست‌وزیر ژاپن در مخمصه سختی گرفتار آمده، چون در میان دو دشمن قرار گرفت.

ژاپنی‌ها دنبال تأمین انرژی و امنیت آن هستند که ایران در تأمین هر دو؛ نقش مؤثری دارد. علت مؤثر نیفتادن سفر نخست‌وزیر ژاپن، به ریشه اصلی تنش موجود میان ایران و آمریکا برمی‌گردد. ریشه اصلی ماجرا تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خروج از برجام و وضع تحریم‌های شدید علیه ایران است. در واقع حتی اقدامات اخیر ایران نیز در چارچوب برجام صورت گرفت و نه یک عمل ضد برجامی.

بنابراین اگر ژاپن باید مذاکره‌ای انجام می‌داد، نه در تهران بلکه باید در واشنگتن انجام می‌شد؛ چرا که این آمریکاست که تعهدات خود در توافق جهانی (برجام) را زیرپا گذاشته است.

یاسویوکی ماتسوناگا، استاد مطالعات خارجی دانشگاه توکیو در گفت‌وگو با استریت تایمز گفت: بعید است با توجه به ریشه عمیق اختلافات تهران و واشنگتن، ژاپن بتواند نقشی اساسی در رفع این تنش بازی کند، چون از یک طرف ژاپن از امضاء‌کنندگان برجام نیست بنابراین مسئولیت یا تعهدی در قبال آن ندارد و از طرف دیگر دایره عملکرد ژاپن در این زمینه بسیار محدود است.

کویچیرو تاناکا، استاد دانشگاه «کیو» در ژاپن نیز معتقد است: با توجه به کلیه این شرایط باید گفت نخست‌وزیر ژاپن با تعهدی که به رئیس جمهوری آمریکا برای میانجی‌گری داده است، به نوعی خود را در یک مخمصه سختی قرار داده است، چون اگر ژاپن بخواهد به‌عنوان یک شریک سیاسی و اقتصادی ایران صادقانه برای حفظ برجام بکوشد، بی‌تردید باید تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا برای خرید نفت ایران را نادیده بگیرد، در این صورت خشم آمریکا علیه خود را برمی‌انگیزد و چنانچه بخواهد علیه ایران موضع بگیرد، باید نقش بی‌طرفی خود را تضعیف کرده و حقیقت (ایران) را نادیده بگیرد.

آصفی: اروپا از آنچه فکر می‌کردیم ناتوان‌تر است

سخنگوی وزارت خارجه در دولت اصلاحات تصریح کرد اروپا از آنچه فکر می‌کردیم ناتوان‌تر است. و غرب، برجام را صرفاً برای ترمز ایران می‌خواهد.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو و درباره اظهارات وزیر خارجه آلمان در دیدار ظریف مبنی بر اینکه ایران نباید انتظار معجزه از اتحادیه اروپا داشته باشد گفت: جمهوری اسلامی انتظار معجزه ندارد و اصولاً معجزه فقط از عهده پیامبران برمی آید.

روشن است که آنچه ایران مطالبه می‌کند جبران کم کاری‌های اروپاست و اگر اروپا فکر می‌کند انجام تعهدات او یک معجزه محسوب می‌شود باید تنها تاسف به حال اروپایی‌ها خورد.

آصفی با تاکید براینکه ایران در انتظار آن است که اروپا به وظایف عمل نکرده خود جامه عمل بپوشاند گفت: اروپایی‌ها به ما گفتند شما در برجام بمانید و ما نقص‌هایی که به خاطر رفتار غلط آمریکا به وجود آمده را جبران خواهیم کرد.

اما نه تنها آن نقص‌ها را جبران نکردند بلکه خودشان هم با آمریکایی‌ها همراه شدند و عملاً همه روابط ما با اروپا قفل شد.

سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه اظهارات هایکو ماس نشان داد اروپا حتی ناتوان‌تر از آن است که ما فکر می‌کردیم گفت: وزیر خارجه آلمان از ایران خواست که کماکان در برجام باقی بماند. این سخن نیز دیگر یک درخواست نامعقول است جمهوری اسلامی وظایف خود را ذیل بند ۳۶ برجام تعریف و تدوین می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این سطح از فعالیت‌های ایران در چارچوب برجام هم اروپایی‌ها را برآشفته می‌کند نشان می‌دهد که اروپا صرفاً برجامی را می‌خواهد که عامل ترمز و بازدارندگی ایران باشد.

آصفی افزود: فعالیت‌های ایران تاکنون براساس بند ۳۶ برجام بوده و البته بعد از اتمام مهلت ۶۰ روزه که به سرعت رو به پایان است اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد.

سفیر سابق ایران در فرانسه یادآور شد: اتحادیه اروپا از ابتدای کار یعنی حتی قبل از خروج امریکا از برجام روابط بانکی خود با ایران را عادی نکرد. در حالی که آن‌ها قول داده بودند تحریم‌ها یکباره فرو خواهد ریخت، اما این اتفاق هیچ گاه عملیاتی نشد و براساس این روند این بدعهدی اروپا فقط به زمان خروج امریکا از برجام برنمی‌گردد و قبل از آن هم اروپایی‌ها هیچ اقدام جدی در این خصوص انجام نداده بودند.

۱۵۰ هزار فروند موشک حزب‌الله زبان دراز نتانیاهو را کوتاه کرده است

یک تحلیلگر ارشد منطقه‌ای می‌گوید: وضعیت منطقه به شکل دردناکی خلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای‌الیوم در تحلیلی نوشت: چرا نتانیاهو این روزها سکوت کرده و زبانش را قورت داده، در حالی که او پرچمدار تهدید و نابودی ایران بود؟ آیا از ترس موشک‌هایی است که از شمال، جنوب و شرق به جانبش سرازیر می‌شود؟ سرنوشت گنبدهای آهنین چه شد؟ اسطوره پاتریوت چگونه به دلیل موشک‌های کروز یمنی که از کوه‌های صعده شلیک شد، در هم شکست؟

سکوت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نشانه وضعیت دشواری است که این رژیم در آن به سر می‌برد و اهمیت و نقش منطقه‌ای آن را به‌عنوان حامی برخی کشورهای عربی کاهش داده است؛ همان‌طور که رعب و وحشت این رژیم را منعکس می‌کند، چون می‌داند یکی از اهداف اصلی مورد انتظار در هر گونه پاسخ تلافی‌جویانه نظامی ایران یا متحدانش نظیر حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی است.

عطوان با اشاره به اینکه نتانیاهو خوب می‌داند که حمله موشکی یمن به عمق خاک سعودی و اصابت آن به (برج مراقبت) فرودگاه بین‌المللی أبها پیامی بسیار مهم داشت، افزود: این پیام می‌گوید فرودگاه تل‌آویو در جنگ آتی هدف قرار خواهد گرفت چه با موشک‌های حزب‌الله از شمال سرزمین اشغالی، چه با موشک‌های فلسطین از جنوب سرزمین‌های اشغالی، موضوعی که شوک روانی را ایجاد خواهد کرد که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در هفتاد سال پیش در نوع خود بی‌سابقه است.

نتانیاهو که در حال حاضر سرپرستی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را هم عهده‌دار است این روزها جرات ندارد دهانش را باز کرده و شروع به تهدیدهایی کند که در آن مهارت داشت، چون پاسخ‌های تلافی‌جویانه‌ای را که در انتظارش است، می‌شناسد.

یکصد و پنجاه هزار موشک در عمق ارتفاعات سر به فلک کشیده لبنان به سمت اسرائیل نشانه رفته است. علاوه بر اینکه اسرائیل می‌داند گنبدهای آهنینی که آمریکا بیش از ده میلیارد دلار برای ارتقای آن هزینه کرده است هرگز از آن و شهرک‌نشینانش حفاظت نمی‌کند. آن هم در برابر خطر موشکی‌هایی که در برخورد به اهدافشان دقیق‌تر شده و حامل کلاهک‌های انفجاری هستند که وزن برخی از آنها به پانصد کیلوگرم می‌رسد. یعنی قدرت ویرانگری بسیار بالایی دارد و یکی از آن‌ها کافی است تا تل‌آویو را در تاریکی محض فرو ببرد.

این روزنامه افزود: از زمان جنگ ۲۰۰۶ که شکست ارتش اسرائیل از لبنان در تاریخ ثبت شد و تانک مرکاوا افتخار صنایع نظامی رژیم صهیونیستی تحقیر شد، نتانیاهو یک گلوله هم به سمت جنوب لبنان شلیک نکرده چون می‌داند چه خطراتی در انتظارش است.

حمایت یک شورای صهیونیستی از مذاکرات برای تقویت برجام

شورای صهیونیستی «استرالیا- اسرائیل» خواستار بازگرداندن ایران به میز مذاکرات هسته‌ای به واسطه سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران شده بود.

در حالی که همواره به دروغ ادعا شده صهیونیست‌ها مخالف مذاکره ایران و آمریکا هستند، «شورای امور استرالیا، اسرائیل و یهود» در آستانه سفر شینزو آبه به تهران بیانیه منتشر کرده و نوشت باید به ایران سرسخت، یک پیام در مورد برجام فرستاد و برای بازگرداندن این کشور به گفت‌وگوهای هسته‌ای فشار آورد.

«کالین رابنستاین» مدیر اجرایی شورای امور استرالیا، اسرائیل و یهود موسوم به «آیجاک با انتشار گزارشی در تارنمای این شورا افزود: اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا پس از آنکه در انتخابات قدرت را حفظ کرده با چالش‌های مختلف داخلی و خارجی روبه‌روست که یکی از مهم‌ترین مسائل ایران است.

وی در گزارش خود نوشت: دونالد ترامپ پس از پیروزی اسکات موریسون (نخست‌وزیر) در انتخابات استرالیا در اولین تماس تلفنی با وی در مورد ایران و برجام گفت‌وگو کرد که این تماس پس از اعلام روز ۸ ماه مه ایران در مورد خروج تدریجی از قرارداد برجام بود.

مدیر اجرایی آیجاک در این گزارش افزود: «دولت استرالیا سال گذشته به زعامت اسکات موریسون اعلام کرد قرار است در مورد موضع استرالیا در قبال برجام تصمیم‌گیری کند. استرالیا به‌رغم خروج آمریکا از برجام تصمیم دارد از این قرارداد هسته‌ای حمایت کند، ضمن اینکه درصدد است با رفتارهای سخت ایران در دیگر جبهه‌ها مقابله کند.»

«موریسون در این اظهارات خود مقابله در سایر بخش‌ها با ایران را شامل رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه و دیگر مناطق و همچنین پرونده موشک‌های بالستیک و تکنولوژی، … رفتارهای تهدیدکننده امنیت اسرائیل و حمایت‌گرانه از گروه‌های تروریست دانست.» مدیر اجرایی آیجاک افزود: جای تعجبی ندارد، ماریس پین وزیر امور خارجه استرالیا به‌تازگی از اعلام موضع جدید ایران در قبال خروج تدریجی از برجام «به شدت ابراز نگرانی» کرد. «کالین رابنستاین» مدیر اجرایی آیجاک می‌نویسد: به عنوان بخشی از یک توافق جدید و با توجه به اینکه قرارداد هسته‌ای ایران نیاز به تقویت دارد، استرالیا باید نقش خود را برای حفظ فشار علیه ایران به منظور بازگشت به گفت‌وگوها ایفا کند.

ایران

تجمع مقابل سفارت ایران در لندن

خبر اول اینکه، سفیر کشورمان در انگلیس از تجمع عده‌ای معدود مقابل سفارت ایران در لندن خبر داد.به گزارش «ایران» حمید بعیدی‌نژاد، با اعلام خبر تجمع تعدادی مقابل سفارت ایران که راه ورودی به سفارت را بسته بودند، نوشت: «حریم سفارت باید مصون از هرگونه مانع باشد. حضور معترضین و دوربین‌های رسانه در جلوی تنها درب ورودی سفارت با فقط چند متر عرض، امنیت رفت و آمد پیاده دیپلمات‌ها بهنگام ورود به ساختمان را به خطر می‌اندازد. اعتراض مدنی حق شهروندی است ولی باید در خارج از حریم سفارت تحت نظارت پلیس انجام گیرد.» او اشاره‌ای به گرایش سیاسی یا خواسته‌های معترضین نکرده است.

ادعاهای بن سلمان علیه ایران

خبر دیگر اینکه، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: عربستان در برخورد با هرگونه تهدید علیه ملت، حاکمیت و منافع حیاتی خود، تردید نخواهد کرد. به نوشته ایرنا، ولیعهد عربستان در ادامه ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران کشورمان را علیرغم تمامی مدارک و قرائن موجود که دال بر عدم دخالت ایران در اتفاقات روی داده در دریای عمان است، به دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و تلاش برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه متهم کرد. وی ادعا کرد: با وجود این، دست عربستان برای صلح با ایران و دور نگه داشتن منطقه و ملت‌های آن از جنگ خانمانسوز و نیز ویرانگری، همواره گشوده بوده است. حتی عربستان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد، زیرا عربستان در طول تاریخ از هیچ کوششی برای حل و فصل هیچ بحرانی از طریق دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز دریع نکرده است. ما همواره امیدوار بودیم که نظام ایران از این ابتکار برای تغییر رفتارهای خود در قبال کشورهای منطقه استفاده کند و گامی به سوی بازگشت ایران به جامعه جهانی به عنوان یک کشور عادی بردارد.

ادعای حمله ایران به پهپاد امریکایی در دریای عمان

دست آخر اینکه، ستاد فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به سنتکام مدعی شد که ایران تلاش کرده تا پس ازحادثه روز پنجشنبه در دریای عمان، یک پهپاد امریکایی را با موشک هدف قرار دهد.به گزارش ایسنا سخنگوی سنتکام به ای‌بی‌سی نیوز گفت: براساس ارزیابی‌های ما، روز ۱۳ ژوئن یک موشک زمین به هوای ایرانی از مدل SA-۷ در ساعت شش و ۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی (دریای عمان) تلاش داشت تا پهپاد امریکایی SQ-۹ را بر فراز دریای عمان هدف قرار دهد تا در عملیات نظارت بر حمله به نفتکش کوکوکا کاریجیس اخلال ایجاد کند.سنتکام همچنین مدعی شد که پیش از حمله به پهپاد SQ-۹ این هواپیما شاهد سوختن نفتکش فرانت آلتایر بوده است. این سخنگو در ادامه گفت که حمله موشک ایرانی موفقیت‌آمیز نبوده و به هدف نخورده است.این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مرجع بین‌المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را تأیید نکرده است.

خراسان

حل مشکل واردات هایلوکس اهدایی به ایران

در حالی که سازمان بهداشت جهانی مدتی قبل، یک دستگاه وانت تویوتا هایلوکس را برای استفاده در مناطق سیل زده به کشورمان اهدا کرده بود، بالاخره با پیشنهاد ۲۴ اردیبهشت وزارت بهداشت و موافقت هیئت وزیران در روزهای اخیر، این خودرو بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو و ثبت سفارش، با در نظر گرفتن سود بازرگانی صفر درصد و معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، مجوز ترخیص و پلاک گذاری را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    18 26
    خداوکیلی جواب اقا خیلی منطقی و به موقع و به صلاح کشور بود خدا حفظشون کنه
  • US ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    12 14
    معادله باید در واشنگتن حل شود، نه در تهران.
  • US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    12 20
    هیچ مرجع بین‌المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را تأیید نکرده است
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      19 1
      خسته نمیشی انقدر کامنت میذاری؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    18 2
    بگویید آبه شینزو نگویید شینزوآبه !!!!! خوشت می آید بگوییم روحانی حسن !!!؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    11 14
    احتمالاً حمله به نفتکش ها کار همون SQ-9 آمریکا بوده مرگ بر آمریکا
  • قربان IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    25 0
    به اسرائیل که زورمون نمیرسه، بگید یمن چند تا موشک برای عربستان آماده کرده یکم دلمون خوش بشه.
  • یعقوب رنجبر حافظ AE ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آل صعود مرگ بر اسراییل مرگ بر روباه پیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس