روحانی و اردوغان در دوشنبه دیدار کردند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تهران علاقه‌مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه‌هاست، گفت: باید به تلاش‌ها برای رساندن حجم مبادلات سالانه ۲ کشور به سطح مورد توافق افزوده شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) با تاکید بر اینکه تهران علاقه مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری است، گفت: برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه طی  سال های اخیر گام های ارزنده ای برداشته شده و این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید:

روحانی همچنین همکاری های منطقه ای ایران و ترکیه را با اهمیت دانست و اظهارداشت: همکاری های دو جانبه و سه جانبه با روسیه در حوزه مسایل منطقه ای و از جمله در فرایند آستانه و بازسازی سوریه را بسیار با اهمیت  و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و ترکیه روابطی رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه های دوجانبه و منطقه ای بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه ها توسعه دهد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار همچنین بر مخالفت خود با تحریم و زورگویی در منطقه تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس