کد خبر 971111
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
اردوغان

رئیس‌جمهوری ترکیه به تشریح دستاوردهای دیدارش با سران آمریکا و کشورهای اروپائی در نشست جی ۲۰ در ژاپن پرداخت.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه با انتشار چند مطلب در حساب کاربری خود در توئیتر جزئیات دیدارهای دو جانبه‌اش با همتایان وی در حاشیه اجلاس سران جی -۲۰ در شهری اوزاکای ژاپن را شرح داد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص نوشت: اجلاس سران جی -۲۰ برای کشورمان ثمربخش بود. میزبانی موفقیت‌آمیز ژاپن از اجلاس سران جی -۲۰ را به آبه شینزو نخست‌وزیر این کشور تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید:

توافق مسکو و ریاض برای کاهش تولید نفت

وی درباره دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز نوشت: با ترامپ دیدار دوجانبه بسیار ثمربخشی انجام دادم و بر اهمیت همکاری راهبردی دو کشور تاکید کردیم. معتقد هستم که این دیدار باعث گسترش بیشتر روابط سیاسی، نظامی و تجاری میان ترکیه و آمریکا خواهد شد.

اردوغان درباره دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز اظهار داشت: در خصوص ادامه تلاش برای به حداکثر رساندن روابط فیمابین ترکیه و روسیه که در حال گسترش است، به موافقت رسیدیم.

او در مطلب دیگری نیز اضافه کرد: با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه بسیاری از مسائل مربوط به روابط میان آنکارا و پاریس را مورد بررسی قرار داده و بر عزم خود برای حل مسائل مشترک و گسترش روابط دوجانبه تاکید کردیم.

اردوغان پیرامون دیدار خود با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نوشت: با مرکل در مورد چگونگی ارتقای سطح روابط ترکیه و آلمان بحث و تبادل نظر کردیم.

وی درباره دیدار دوجانبه خود با ترزا می نخست‌وزیر مستعفی انگلستان اضافه کرد: علاوه بر روابط تجاری و سیاسی، موضوعات منطقه‌ای و جهانی به ویژه مسئله مدیترانه شرقی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    9 14
    نوکر دست به سینه آمریکا و عربستان
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      8 0
      همه میدونند انکارا و ریاض دشمن خونی اند هم در جریان لیبی هم جریان قطر با هم درگیری نظامی دارند در مورد امریکا هم شاید شما از کجر اونور نرفنه باشی ولی بنده خوب میدونم مردم نرکیه کلا چه قدر بدشون میاد از امریکا در مورد دولنمردانشونم پس از کودنای نافرجام نظرشون همینه و در ظاهر باهم رابطه دارند در لیبی کلا با هم درگیرند در مورد اران اخنلاف نظر شدید دارند در مورد قطر ایضا
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      7 2
      مشخصه که شعور سیاسی نداری از روی عقده نظر میدی آخه بنده خدا تورکیه نوکر عربستان خخخخخ با آمریکا هم در راستایی منافع خودش اس
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 7
    شما که شعور سیاسی دارید خوب میدانید که اردوغان از کیسه عربستان تامین میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس