کد خبر 966783
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
لیگ قهرمانان آسیا

مهدی تاج به تازگی در مصاحبه ای اعلام کرد یکی از تیم‌هایی که مجوز حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است در آستانه کنار گذاشتن از این بازی‌ها قرار دارد.

به گزارش مشرق، به همین بهانه با سهیل مهدی مسئول صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه‌ها تماس گرفتیم تا اصل ماجرا را از زبان او بشنویم. سهیل مهدی حرف‌هایش را این چنین آغاز کرد: ما به تازگی بررسی مدارک باشگاه‌ها را آغاز کرده ایم و جالب است بدانید همزمان با ما کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی مدارک را رصد می‌کند. این کار را به صورت آنلاین انجام می‌شود و باشگاه‌ها مدارک را در سامانه بارگذاری می‌کنند. اگر باشگاهی در بارگذاری مدارک مرتکب تخلف شود باشگاه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا توبیخ می‌شود و اگر ما هم اشتباه کنیم مورد مواخذه قرار می‌گیریم. به شخصه در مورد صحبت‌های آقای مهدی تاج نظری ندارم و دوست ندارم اشاره‌ای به اسم تیم داشته باشم چون در فضای رسانه‌ای باعث جوسازی می‌شود به خصوص در این برهه از زمان که تیم‌ها در حال فعالیت نقل و انتقالاتی هستند. اما هر چهار باشگاه ما که لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده اند دارای مشکلاتی هستند که امیدوارم این مشکلات تا زمان بررسی نهایی پرونده‌ها حل شود و در نهایت هر چهار باشگاه مجوز حضور در بازی‌ها را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید:

داوران VAR ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

 

سهیل مهدی ادامه داد: معمولاً سپاهان چون مشکل مالی ندارد به راحتی مشکلات خود را حل می‌کند. باید به این نکته اشاره کنم این تیم مشکل استادیوم دارد و اگر فصل گذشته به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کرد باید در استادیوم فولاد شهر به میدان می‌رفت چون از نظر ما استادیوم نقش جهان هنوز نهایی نشده است. با مدیر عامل باشگاه پدیده به صورت شفاهی صحبت کردم و ایشان گفته مشکل پرونده‌های مالی این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا حل شده است. در مورد این تیم هیچ سابقه‌ای وجود ندارد و زمانی می‌توان اظهار نظر صریحی داشت که بررسی پرونده تیم نهایی شود. به هر صورت ما کار بررسی مدارک را آغاز کرده ایم و سعی خواهیم کرد بر حسب وظیفه اخلاقی به باشگاه‌ها کمک کنیم تا با مشکلی مواجه نشوند. در نهایت شهریور ماه کمیته بدوی در خصوص صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرد. همان طور که اشاره کردم کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی مدارک از سوی ما را رصد می‌کند و تصمیم گیرنده نهایی است و اگر مجوز حرفه ای باشگاهی که به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده تایید نشود طبیعتاً تیم برای حضور در این بازی‌ها با چالش مواجه خواهد شد.

مسئول صدور مجوز حرفه ای در پاسخ به این سوال که اگر مجوز حرفه ای باشگاهی صادر نشود آن باشگاه برای حضور در لیگ برتر هم با مشکل مواجه خواهد شد یا نه؟ گفت: ما در سال‌های اخیر تلاش کرده ایم به باشگاه‌ها در زمینه صدور مجوز حرفه ای کمک کنیم تا باشگاه‌ها رفته رفته الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را پیاده کنند. اما اخیراً صحبت‌هایی با اعضای هیات رییسه به طور شفاهی داشته ایم که فرصت همراهی پایان یافته و باید جرایم سنگین‌تری را مدنظر قرار دهیم که اعضای هیات رییسه با آن موافق بوده اند و حالا باید درخواست خود را به صورت مکتوب به اعضای هیات رییسه ارایه دهیم. مثلاً در ژاپن اگر تیمی سه بار مجوز حرفه ای را کسب نکند از لیگ برتر کنار گذاشته می‌شود. جرایم ما تا با این جای کار بیشتر درج در پرونده، توبیخ و جریمه نقدی بوده است.

سهیل مهدی در پایان در خصوص الزام صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه‌ها گفت: ما پرونده هر ۱۶ تیم شرکت کننده در بازی‌های لیگ برتر را بررسی می‌کنیم. دست کم باید برای ۸ باشگاه مجوز حرفه ای صادر شود. این فصل چون قهرمان جام حذفی و لیگ برتر یکی است اگر از چهار باشگاهی که به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده اند تیمی نتواند مجوز حرفه ای کسب کنید اولویت به تیم پنجم و تیم ششم و… داده می‌شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس