کد خبر 965874
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
یک بام و دوهوای روزنامه‌های اصلاح‌طلب در یک موضوع!

در حالی که یک موضوع مشترک و واحد موضوع اصلی امروز دو روزنامه اصلاح‌طلب شرق و اعتماد بوده است اما هر دو روزنامه با دیدگاهی متفاوت به آن نگاه کرده اند!

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح‌طلب شرق امروز در تیتر اول، صفحه یک خود به موضوع نشست مشترک ظریف با همتای آلمانی‌اش پرداخته و تیتر زده: «شروع کننده جنگ با ایران، پایان‌دهنده آن نخواهد بود» و عکسی معنادار هم از ظریف و همتای آلمانی‌اش گذاشته است که احساسات دوستانه وزیر امور خارجه کشورمان را نسبت به اروپایی‌ها به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

طراحی فاز جدید معارضه با نظام در ستاد میرحسین موسوی / مقاومت زنگنه و استعفای بطحایی در مقابل «ساختار بیرون از دولت»!

این در حالی است که روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد با نگاهی کاملاً متفاوت به همین موضوع پرداخته است. اعتماد با تیتر «دیپلماسی مقاومت» عکسی کاملاً متفاوت از روزنامه شرق را انتخاب کرده که نشان از تنفر و نفرت ظریف به وزیر امور خارجه آلمان دارد.

این دو روزنامه هم جناحی به یک موضوع مشترک و واحد نگاهی متفاوت داشته‌اند و از دیدگاه‌های مختلفی به آن پرداخته‌اند؛ روزنامه شرق با نگاهی دوستانه و مثبت و روزنامه اعتماد با نگاهی منفی و پر از تردید به این موضوع نگاه کرده و آن را ارزیابی نموده است. به نظر می‌رسد در شرایطی که روزنامه شرق هنوز بعد از چند سال دل به نتایج توافقات با اروپا و آمریکا خوش کرده است، روزنامه اعتماد متوجه مسیر اشتباهی که تاکنون طی شده، گردیده است!

این شکاف و انشقاق در بین رسانه‌های اصلاح طلب و حامی دولت آیا نشان از جدا کردن ریلشان از دولت تدبیر و امید روحانی ندارد؟
و اینها همه در حالی است که در ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۴ یعنی یک روز بعد از تصویب برجام این دو روزنامه با تیترهای خاص و معنادارشان به شادی پرداخته بودند!

تغییر رویکرد روزنامه‌های اصلاح‌طلب، در ماجرای تصویب اینستکس هم تاحدی دیده می‌شد. در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۷ اینستکس تصویب شد اما از آنجایی که به اذعان اغلب کارشناسان، برجام طی ۳ سال پس از تصویب، «تقریبا هیچ» نتیجه‌ای نداشت روزنامه‌های اصلاح طلب هم از کنار آن بی تفاوت گذر کردند!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس