کد خبر 965600
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کی روش استنلی

پاتوسی و کی‌روش بهترین خارجی‌های لیگ هجدهم بودند.

به گزارش مشرق، کی‌روش استنلی مهاجم برزیلیِ سپاهان بالاترین نمره را در سایت نود بین بازیکنان خارجی لیگ برتر کسب کرده است. بعد از او گولسیانی مدافع نساجی و سپس آنتونی استوکس ۱۱ گله حضور دارند. بشار رسن هافبک پرسپولیس، سوکیتا اولین ژاپنی حاضر در لیگ برتر و فرناندو دخسوس هم در جایگاه‌های بعدی حضور دارند. البته پاتوسی نمره‌ای بهتر از همه خارجی‌های لیگ کسب کرد؛ ولی چون در نیمی از مسابقات حضور نداشت وارد جدول نشده است.

تمام آمارهای زیر بر اساس داده‌های متریکا است

کی‌روش استنلی، سپاهان، نمره ۲.۷۵

غول ۱۹۵ سانتی‌متری سپاهان در این فصل هم غیرقابل مهار بود. کی‌روش علاوه بر ۱۶ گل زده و کسب عنوان آقای گلی مشترک، ۳ پاس‌گل هم داد. کی‌روش علاوه بر بیشترین گل زده، بیشترین نبردهوایی موفق و بیشترین ضربه با سر را هم بین بازیکنان این فصل داشت.

بیشتر بخوانید:

جورجی گولسیانی، نساجی، نمره ۲.۸۲
نساجی در ۸ مسابقه این فصل که گولسیانی را در ترکیب نداشت، فقط یک کلین‌شیت ثبت کرد؛ آن هم در مسابقه تشریفاتی هفته پایانی لیگ. نساجی‌چی‌ها بدون گولسیانی ۴ شکست تجربه کردند و ۹ گل خوردند. آماری که تاثیر حضور این بازیکن را نشان می‌دهد. گولسیانی بهترین گلزن نساجی بود، و هم‌زمان بیشترین عملکرد دفاعی را در تیمش ثبت کرد.

آنتونی استوکس، تراکتورسازی، نمره ۲.۸۴
مهاجم پرحاشیه تراکتورسازی با توانایی بالا در حمل توپ، موقعیت‌های زیادی برای خودش می‌ساخت. استوکس در هر مسابقه به طور متوسط ۳.۷ مرتبه با شوت دروازه حریفان تراکتور را تهدید می‌کرد که ۱.۶ شوت از این تعداد در چارچوب بود. استوکس ۱۱ گله، چهارمین بازیکن برتر تیمش از حیث ارسال پاس کلیدی هم بود.

بشار رسن، پرسپولیس، نمره ۲.۹۵
هافبک ۲۲ ساله و عراقی، بیشترین پاس کلیدی را در تیم این فصل پرسپولیس داد. بشار به طور متوسط در هر مسابقه ۱.۴ مرتبه گره دفاع حریف را با پاس‌های کلیدی‌اش باز می‌کرد. ضمن اینکه رسن یک گل زد و یک پاس گل هم داد.

یوکیا سوگیتا، تراکتورسازی، نمره ۳.۰۶
اولین ژاپنی حاضر در تاریخ لیگ برتر، فصل خوبی را پشت سر گذاشت. سوگیتا ۲ گل زد، ۱ پاس‌گل داد، به طور متوسط ۱.۵ دریبل موفق ثبت کرد و بیش از یک مرتبه در هر بازی دروازه حریفان تراکتور را با شوت تهدید کرد.
در صورتی که فاکتور حضور در نیمی از مسابقات را نادیده گرفته شود، ستاره نیم‌فصل دوم استقلال بالاتر از همه این بازیکن‌ها در صدر جدول قرار می‌گیرد.

آیاندا پاتوسی، استقلال، نمره ۲.۵۴
هافبک آفریقایی استقلال با وجود اینکه فقط یک نیم‌فصل در لیگ هجدهم بازی کرد، ولی با ۴ گل زده، دومین گلزن برتر تیمش شد و دو پاس‌گل هم داد. پاتوسی در همین یک نیم‌فصل بیشتر از همه بازیکنان استقلال شوت زد، بیشتر از همه با شوت در چارچوب دروازه حریفان را تهدید کرد و بهترین بازیکن تیمش از حیث پاس‌کلیدی و خلق موقعیت هم بود. پاتوسی در هر سه آیتم هم جزو پنج بازیکن برتر لیگ بود.

بهترین دروازه‌بان خارجی

بهترین دروازه‌بان خارجی لیگ فرناندو دخسوس با نمره ۳.۰۹ بود. دروازه‌بان برزیلی ماشین‌سازی فقط دو مسابقه این فصل را از دست داد و در ۲۸ حضورش، معدل گل خورده‌اش حتی به عدد یک هم نرسید. دخسوس به طور متوسط در هر مسابقه نزدیک به سه مهار داشت و فقط ۲۵ درصد شوت‌های در چارچوبش را گل خورد. آمار عجیب دخسوس، ارسال ۱ پاس‌گل، ۲ پاس‌کلیدی و گرفتن یک پنالتی در محوطه جریمه حریف است. دخسوس بهترین دروازه‌بان خارجی و سومین دروازه‌بان برتر بین همه دروازه‌بان‌های لیگ شده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس