کد خبر 965317
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
ضیاء الدین سعید بامخرمه

سفیر جمهوری جیبوتی در ریاض اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بندر جیبوتی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «ضیاء الدین سعید بامخرمه» سفیر جیبوتی در ریاض ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بندر جیبوتی، گفت که این خبر صحت ندارد و بی‌پایه و اساس است.

وی افزود که هیچ کشتی ایرانی در بندر جیبوتی پهلو نگرفته و حتی وارد آب‌های منطقه‌ای جیبوتی نشده و این موضوع را مسئولان رسمی بنادر جیبوتی تأیید می‌کنند.

بامخرمه در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط» همچنین گفت که «قطع رابطه دیپلماتیک جیبوتی با ایران به دلیل موضع اصولی جیبوتی در خصوص مخالفت با دخالت‌های ایران در امور داخلی و ملی کشورهای عربی بوده است».

سفیر جیبوتی در ریاض همچنین انتشار چنین اخباری را مغرضانه توصیف کرد و گفت که هدف از آن اساساً تضعیف ائتلاف عربی-اسلامی است که جیبوتی نیز یکی از مهم‌ترین ارکان آن در منطقه است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، یک پژوهش آمریکایی اخیراً مدعی شد که تعدادی از کشتی‌های ایرانی در بندر جیبوتی پهلو گرفته‌اند.

در این پژوهش با عنوان «ناوگان ایرانی به جیبوتی نفوذ کرده است»، آمده است که «پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بندر جیبوتی چالشی برای آمریکا و ایجاد شکافی در منزوی کردن ایران است».

جیبوتی از جمله کشورهای آفریقایی است که عربستان پس از ناکامی در ایجاد موج ضدایرانی میان کشورهای عربی غرب آسیا در سال ۱۳۹۴ به سراغ این کشور رفت و از آن خواسته تا روابط خود با ایران را قطع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس