از یادها رفته

تهیه کننده سریال «از یادها رفته» معتقد است که این اثر، سریال مستند تاریخی نیست!

به گزارش مشرق، «علی اکبر تحویلیان» تهیه کننده سریال «از یادها رفته» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره عدم تطابق تاریخی این سریال با تاریخی که در دهه 20 بوده است، گفت: نباید این را از یاد ببرید که ما سریال می‌سازیم نه مستند تاریخی! من مستند ساز و تاریخ ساز نیستم که بیایم و نعل به نعل واقعیت را درسریال خود بگنجانم. همچنین نویسنده‌های این سریال بر اساس تحقیق‌ها و منابعی که در اختیارشان قرار گرفته وقایع تاریخی را به نگارش درآورده‌اند که قطعاً در نشست خبری این سریال این منابع در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

وی در همین زمینه ادامه داد: عمده داستان سریال ما بر اساس تخیل نویسنده‌ها نوشته شده است که در بستر تاریخ اتفاق می‌افتد و فضای عمومی آن دوره از تاریخ به گونه‌ای است که حکومت رضا شاهی در آن حاکم است و خرید و فروش مطبوعات نیز از موضوع‌های آن زمان است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ سریال‌های جنجالی نمایش خانگی

طالبی: سریال جدیدم درباره مفاسد اقتصادی است

سریال‌هایی که بعدِ رمضان رنگِ آنتن را می‌بینند

این تهیه کننده درباره اینکه چرا به موضوعی مثل کشف حجاب آنقدر کوتاه و عبوری پرداختید، گفت: ما به همان اندازه که قصد داشتیم و در قصه‌مان بود، به این ماجرا پرداختیم و نمی‌خواستیم سریالی درباره کشف حجاب بسازیم که بیشتر از آنچه دیدید برای آن زمان بگذاریم. همچنین واقعا این را نمی‌دانم که قصه کشف حجاب در این سریال از کجا مطرح شد؟ چرا که ما درباره آزادی حجاب در زمان رضا شاه پهلوی صحبت کردیم و خودم نیز خاطره‌هایی از پدر بزرگ و مادربزرگ‌هایم از آن دوره در ذهن داشتم که کاملا بر اساس واقعیت بود.

وی با بیان گلایه از منتقدینی که تا به حال درباره این سریال نظرهای ضد و نقیضی دادند، نیز بیان داشت: تا جایی که من دیده و شنیده‌ام مخاطبین از تماشای این سریال لذت بردند. آنها هیچ انتظاری از ما در این بخش‌هایی که منتقدین می‌گویند و حرف خود را در دهان مخاطبان می‌گذارند، ندارند. دغدغه کشف حجاب، عدم تطابق تاریخی و ... در حرف‌های مخاطبانمان اصلا دیده نمی‌شود.

تهیه کننده سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» درباره اینکه در سال ۱۳۱۹ ایران دچار قحطی شده بود و این ماجرا در سریال از یادها رفته به تصویر کشیده نشده است، نیز گفت: ماجرای قحظی برای آن دوره از تاریخ ایران نبوده و برای چند سال قبل از آن بوده است. سال‌های بین ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ در ایران قحطی بوجود آمده است. همچنین ماه دو نوع قحطی داشتیم قحطی صغیر و قحطی کبیر.

تحویلیان با اشاره به سانسورهای صورت گرفته در پخش این سریال نیز بیان داشت: ما سانسور جدی در پخش سریال نداشتیم اما ممکن است برخی سکانس‌ها به دلیل اینکه فضای سریال را کند و طولانی می‌کرد حذف شده باشند.

این تهیه کننده درباره این که چه لزومی دارد در دو سریال ماه رمضان امسال ( از یادها رفته و برادرجان) خشونت به این اندازه به کار برده شود گفت: نقد شما را می‌پذیرم، اما این را هم قبول کنید که سریال ما از ابتدا برای ماه رمضان ساخته نشده بود که بخواهیم روی میزان خشونت آن تصمیم‌گیری کنیم. ضمن اینکه ما برای نشان دادن سکانس‌های خشن در این سریال نمایشگر +12 را در گوشه تصویر قرار دادیم تا مخاطبینی که تحمل تماشای سکانس‌های خشن را ندارند آنها را نبینند.

وی با بیان انتقادی از پخش این سریال در ماه مبارک رمضان نیز گفت: وقتی سریالی که قرار بود هفته‌ای یکبار در بهترین زمان آنتن از تلویزیون به نمایش درآید را در باکس ماه رمضان جای می‌دهند قطعاً در کیفیت کار ما نیز اثر می‌گذارد. ما برنامه‌های زیادی برای پخش سریال داشتیم و بنا بود هر هفته یک تراک از رضا یزدانی را روی سریال بشنویم، اما برنامه‌ریزی جدیدی که برای این سریال در نظر گرفته شد نگذاشت کارهایی که از پیش تعیین شده بود را به سرانجام برسانیم.

به گزارش فارس، داستان «از یادها رفته» به زندگی دختری جوان به نام «فروغ» و بازی «میترا حجار» می‌پردازد که در سال ۱۳۱۹ زندگی می‌کند. فروغ یک پزشک زن ایرانی است که در فرانسه درس خوانده و حضورش در سریال با اتفاقات عجیبی همراه است.

او به دلیل عدم شناخت از وضعیت کشور و آداب رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها  به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد...

سعیدراد، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، الهام حمیدی، کامران تفتی، حبیب دهقان نسب، سیما تیرانداز، علیرام نورایی، یوسف مرادیان، سیدمهرداد ضیایی، جهانبخش سلطانی، علی اوجی، سیامک اطلسی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، انوش معظمی، نیلوفر پارسا، امین ایمانی، مهرداد ضیایی، حسین ملکی، هادی ساعی، روزبه معینی، صحرا اسدالهی، آهو فرشچی، فرید نوروزی، ابوالفضل عرب، فرزانه طهماسبی و ... نیز از جمله بازیگران دیگری هستند که در این اثر تاریخی ایفاگر نقش‌های متفاوتی بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    3 1
    سریال خوبی نیست ..غربگرایان درحال کارند
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    2 1
    هنوز خودش نمیدونه داستان در مورد کی و چیه . ضمن اینکه خیلی فیلم مزخرفیه.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    2 1
    فیلمی بود چرند و پرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس