بهداد سلیمی

آیا این حق است در سخت‌ترین روزهای تحریم که جهان آن را ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ دانسته، ورزشکاران هم استخوان در گلو شده و عرصه را بر همگان تنگ کنند؟

سرویس ورزش مشرق - شرایط اقتصادی در کشور به شکلی تغییر پیدا کرده که بی تفاوت ترین افراد به مسائل سیاسی و تحولات منطقه نیز با تیز کردن گوش‌ها و تنگ کردن چشمها به دنبال ماجراهای تحریم سخت و بی رحمانه آمریکا علیه ایران هستند تا نتایج جدید و اثرات تازه آنها بر فروش نفت، دیگر حامل‌های انرژی، فلزات، دارو و مبادلات مالی با دیگر کشورهای جهان و غیره را رصد کنند.

این اتفاق حتی کم یا حتی بی‌سوادترین افراد اجتماع را هم به جرگه کارشناسان تحولات سیاسی وارد کرده و سبب شده حتی روی صندلی پارک‌ها و در خرابه‌های شهر نیز همواره گروهی درباره ورود و خروج بمب افکن‌های آمریکا یا استقرار ناوهای هواپیما بر این کشور در خلیج فارس و فرودگاه‌های کشورهای این حوزه حرف بزنند!

در چنین شرایطی که مردم کف خیابان با گوشت و پوستشان تلخی وضعیت موجود را لمس کرده اما برای اعتلای وطن سر فرود نمی‌آورند تا عزت مملکت زیر سوال نرود، جمعی از ورزشکاران در قامت مدعی، مقابل وزارت ورزش یا مجلس شورای اسلامی صف آرایی کرده طلب سکه‌های وعده شده شأن را می‌کنند. البته، دعوا نیز فقط بر سر این بوده که ما فقط سکه می‌خواهیم و کاری هم به این نداریم که روزی سکه در کشورمان ۲ میلیون بوده و امروز بیش از ۵ میلیون تومان! آنها که مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا هستند، هنوز یک سال از مسابقاتشان نگذشته که اینگونه قشون کشی کرده و فریاد سر بر می‌آورند.

ورزشکارانی که اغلب، خود از طبقه ضعیف اجتماع سربرآورده و مایه مباهات ایران و ایرانی شده اند تا صدای سرود عزیز کشورمان در اقصی نقاط جهان به صدا درآمده و باد بر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بوزد. ورزشکارانی که در همین شرایط ظالمانه، با همت بالای مسئولان کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و یاری دیگر نهادهای کشوری و لشکری سوار بر هواپیما به مسابقات اعزام شدند. همان‌ها که در بهترین شرایط ممکن با تدارکات مطلوب در میادین بین المللی به آرزوی دیرینه شأن رسیده و با قهرمانان دیگر ممالک به رقابت پرداخته و مدالی بر سینه زدند. مدالی که تا پایان عمر ثمره اش را در زندگی شخصی و اجتماعی خواهند دید که به طور قطع این کمترین پاداش برای آنهایی است که در بهترین روزهای نوجوانی و جوانی به جای گردش و تفریح صبحشان را با تمرینات سخت، سنگین و بعضاً دردناک به شب رساندند! اما آیا همین جوانان رشید تفاوتی با دیگر سربازان ایران اسلامی دارند؟

با آنهایی که از اوایل اردیبهشت امسال پیش از حرکت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن خواب را بر چشمانشان حرام کردند تا به حراست از مرزهای میهن عزیزمان پرداخته و کوچک‌ترین تحرکات دشمن را زیر نظر گرفتند تا هموطنانشان در خانه‌هایشان خندوانه ببینند و سریال برادرجان را پس از افطار دنبال کنند؟

آقا و خانم قهرمانی که امروز و در چنین وضعیتی فریاد "سکه‌هایم کجاست" سرداده ای! امیرالمؤمنین که بی گمان الگوی همه ورزشکاران ایران اسلامیست فرمود: "حق گرفتنی است" ولی آیا این حق است در سخت‌ترین روزهای تحریم که کل دنیا آن را ظالمانه ترین تحریم‌های تاریخ دانسته اند، شما هم استخوان در گلو شده بر دریافت پاداش‌هایتان عرصه را بر همگان تنگ کنید؟ اگر حق است، سربازان گمنامی که نه کسی آنها را در محله شأن می‌شناسد و نه کسی برایشان هورا و سوت کشیده است باید چه درخواستی داشته باشند؟

سربازانی که بامداد ۲۴ مهر ماه سال ۱۳۹۷ در پاسگاه مرزبانی میرجاوه توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شدند، باید چند سکه از مدیران مملکت طلب کنند؟ اصلاً طلبی هم داشته اند؟

لابد خانواده ۲۷ تن از مرزبانان سپاه که در جنایت تروریستی جاده خاش-زاهدان به شهادت رسیدند هم باید هر روز مقابل وزارت دفاع صف بکشند و از پاداش خود بگویند؟ یا آن ۱۳ مرزبانی که در همان حادثه تروریستی توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم مجروح شدند، باید مقابل مجلس صف ببندند؟

"حق گرفتنیست" اما حقی که "به حق" باشد. ورزشکاران هم سرباز این مملکتند و تفاوتی با دیگر جوانانی که در عرصه علم و هنر در تلاشند پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا ببرند ندارند، اما آیا می‌دانند اهدای پاداش و جوایز آنچنانی چندان هم در دنیا عرف نیست و هر کشور بسته به فراخور توانایی‌های مالی و بضاعتش در این زمینه خدماتی را به ورزشکارانش ارائه می‌دهد؟

چه بسا در بسیاری از کشورهای اروپایی مدیران ورزش، به همین که این عرصه برای بروز توانایی‌های ورزشکارانشان مهیا می‌شود، بسنده می‌کنند و حداکثر خدمتی که به آنها می‌شود بهره گیری از دانش و تجربیاتشان در عرصه مربیگری در تیم‌های رده‌های مختلف ملی است.

شاید این بدعت غلط از روزی گذاشته شد که برخی مدیران برای خودنمایی دم از اهدای صدها سکه به ورزشکاران زدند و چنین ذهنیتی را ایجاد کردند که باید مدال بگیری و در عوضش، چندین سکه. البته، پاداش مصوب ورزشکاران بایستی به آنها داده شود که در چهارچوب قانون، حقشان است؛ اما رفتارهای اخیر نشان می‌دهد که شاهد تغییر فرهنگ و ذائقه در اهالی ورزش هستیم. این ورزشکاران به جای آنکه خود را سرباز وطن بدانند، بیشتر سرازان سکه و پاداش هستند. این نشان می‌دهد که ورزش در حوزه فرهنگ، به بیراهه رفته است. باید نگران این بدعت و سقوط فرهنگی بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • محمد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    الان سکه هاشون را ببخشند شما راضی می شوی؟ چطور برای تیم های استقلال و پرسپولیس پول هست برای این بندگان خدا پول نیست؟
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      17 14
      سگ زرد برادر شغاله..
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      7 15
      لطف مکرر حق مسلم میشود
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      34 4
      یه گزارش بی ربط و بی سر و ته از مشرق؟ رنج گل بلبل کشید و حاصلش را باد برد/بیستون را عشق کَند و شهرتش فرهاد برد/ عده ای نالایق در دستگاههای اجرایی روی مدال آوری جوانان رقص قدرت کنند/اما وعده پوچ و فریبکارانه به جامعه ورزشی تحویل بدهند/مشابه آن،سازمان درپیت شفته و بتن که بر سرمایه های کشور مانور کنند و مصاحبه های زورکی و نمایشی پی در پی! اما در رفتاری کاملاً دزدانه،حق و حقوق افرادی را پرداخت نکنند/اُف بر هر دو شیوه ریاکارانه و منافقانه مدیریت های فشل و مفتخور و ریاست طلب/مشرق با ملعون های سازمانهای فوق محشور بشی اگر چاپ نکنی/ این جماعت مفتخور سیلی سختی میخورند.......
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      22 17
      مشکل اینا با سکه هانیست.مشکل اینه که چرا مثل تتلو از رئیسی و قالیباف حمایت نکرده
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      3 3
      دلم به حال اون سرباز هایی میسوزه نه سوار هواپیما شدن نه امکانات دولتی استفاده کردن فقط برای شما مردم زحمت کشیدن حالا شما نگران چهار تا دونه سکه کسایی هستید که ماشین خارجی سوار میشن
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    80 15
    چیه سهم خودت رو می خوای؟؟ چطور قلعه نوعی میلیاردها تومن میگیره چیزی نمی نویسی ولی رفتی پاچه سلیمی رو که یک صدم او هم نمی گیره گرفتی؟
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      27 12
      مشرق لنگیه عزیز
    • تأمل IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      11 3
      از ورزشکاران نباید توقعی داشته باشند،همه که عارف و زاهد و پهلوان نیستند. خود مسؤولین باید برای آینده لقمه ها رو اندازه دهانشون بگیرند که نخواهند منت کشی کنند
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      10 4
      نه که دلال کروات میلیاردی نگرفته.علی لابی میلیاردی نگرفته سایپا رو دهم کنه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    62 5
    اولا اون پاداش حقشونه که بابتش کلی زحمت کشیدن شما خودتون راضی میشد که به خاطر بحران اقتصادی یکسال بدون حقوق کار کنید که از بقیه چنین انتظاری دارید ثانیا اگه حتی سکه پنج میلیون تومان حساب کنیم یک قهرمان المپیک برای چهار سال تلاشش نهایتا یک میلیارد میگیره مگه ما چندتا قهرمان المپیک داریم تمام پاداش این ورزشکارها اندازه بودجه یکسال استقلال یا پرسپولیس نمیشه که در بیست و پنچ سال اخیر حتی یک قهرمانی آسیا هم کسب نکردند ولی همیشه طلبکارند
    • See IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      عرض ادب خدمت هم وطنان عزیز .راستش میخواستم اینو بگم که شمایی که می فرمایید نمی‌دونم این بچه ها یک سال کامل بدون حقوق انجام وظیفه و خدمت میکردند. چه طور ممکنه
  • حسین IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    57 7
    حرف مفت نزنید مملکت لنگ سکه های این مدال آورانه؟ کل این بد بخت ها روی هم 750 سکه ای که ظریف گرفته نمی گیرن
    • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      3 0
      افرین
  • علی FR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 28
    جانا سخن از زبان ملتی میگویی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    60 3
    چطور به فوتبالیست بی عرضه که حتی از گروه خودشون بالا نرفتن پاداش ملیونی میدن بعد به ورزشکاری که تنها شغلش ورزشه و واسه کشور مدال طلا آورده جایزه ای که حقش هست رو نمیدن . این مصداق واقعی ظلم و ستم هستش .
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 13
    زاویه دید جدید و جالبی بود
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    52 3
    چرت نگو گرفتن حق و انجام وظیفه منافاتی با هم ندارند
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    25 2
    خوب بشون قول داده بودن ديگه
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    37 3
    اگر سکه ارزان می شد هم از این حرفها می زدید . چیزی که وعده دادید و مصوب قانونی است بدهید و مغلطه نکنید .
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    48 2
    مگه ناحق گفتن که شما اسمشو گذاشتی سربازان سکه!!!! پاداش زحماتشون رو میخوان عرق ریختن مدال گرفتن پرچم کشور رو بردن بالا این کجاش اشکال داره...
    • SMAH1 IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      32 1
      اگر قرار باشد به این عزیزان بگویند «سربازان سکه» پس شاید به شما خبرنگار های عزیز هم بگویند «قلم بدستان نان به نرخ روز خور».به نظرتان انی تعابیر درست است.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 26
    آقا اصلا این مدال اینها نباشه به جایی برمی خوره؟ مدال می خوایم چکار
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    37 1
    چرا هدایای فوتبالیست ها و حقوق های نجومی خودشون دارند بدند ولی برای این ورزشکار ها پول ندارند بدند.
  • مجتبی/تبریز IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    29 1
    سلام. حقشونو میخوان...کار درستی انجام دادند...نیاز به عریضه نویسی شما بزرگواران هم ندارند.
  • مرتضی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    24 1
    چه ربطی داره.حقشون رو میخوان.یک سال قبل بهشون قول دادند الان زدن زیرش. اگه سکه گرون شده نصف سکه ها رو بدن. این ورزشکارا هر چهار سال یک بار میتونن اگه مدال بیارن کسب درآمد کنن بعد شما انگ وطن فروشی بهشون میزنید.(سربازان سکه)
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    20 1
    چرا قیاس مع الفارق می کنید؟ هر کسی در جایگاه خودش داره زحمت می کشه. آیا میشه به مرزبانان بگیم چرا اینقدر ضعیفید و نمی تونید مدال المپیک کسب کنید؟
  • حمید IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    17 2
    چرا حق نیست قول دادن باید به قولشون عمل کنن.شما هم همه چی رو با هم قاطی میکنی. تنها چیزی که برای مردم مونده همین قهرمانی ها و همین ورزشکارها هستن .در ضمن اگر کمتر ریخت و پاش کنن کمتر بیت المال رو حیف و میل کنن میتونن سکه اینا رو هم بدن...
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    22 1
    چرت نگو مشرق تو همین اوضاع اون بالا حقوق نجومی بگیرن اینها که فقط یکبار تو عمرشون این حق رو دارن و فردا هیچکس یادشون هم نمی کنه از حقشون بگذرند. شما اسلامتون مشکل داره
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    16 0
    خوب حقشون میخوان مرد نبودند قول نمی دادند چطور میشه هزاران ملیارد اختلاس می کنند حرفی نیست حالا به بقیه که می رسه حرفه .. برید سرمایه اقازاده ها و وزرا و مجلسی ها و مدیرانیکه مرگ نداشتند ببینید و بعد قضاوت کنید
  • جمشید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    20 1
    بله آقا حقشونه. اگر هم زیاده باید برید یقه اون کسی رو بگیرید که این وعده رو داده و مطمئنا ارزش سکه 5 میلیونی با قیمت های الان کمتر از 2 میلیون اون موقع هستش. پس آقایون یا وعده وعید الکی ندن یا اگه وعده دادن سریع عملی کنن که این طوری نشه.
  • حسن IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    22 0
    چطور در شرایط تحریم دارند میلیون دلاری به مربیان اجنبی فوتبال و چند صد میلیون تومانی و چند میلیارد تومانی به مربیان داخلی تیم های دولتی بدهند و به بازیکنان بی عرضه فوتبال دستمزد بدهند اما ندارند پاداش قهرمانان واقعی ملت یعنی کشتی گیران و وزنه برداران را بدهند؟
  • دیدگا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    22 0
    مشرق جان به جای انتشار اینگونه مقالات و شماتت این عزیزان که به دنبال گرفتن حقی که بهشون وعده داده شده هستن باید یقه اون مدیران نالایق رو بگیری که همه این مشکلات رو بوجود آوردن! اگه سکه دو میلیونی شده پنج میلیون در واقع ارزش طلا و سکه ثابت هست و ارزش ریال هست که پایین اومده! ربطی به این دوستانی که سکه طلب دارند نداره و باید بهشون سکه داده بشه! چطور برای واردات رانت برخی حضرات ارز دولتی به یک چهارم نرخ بازار ارز دلار و یورو اختصاص داده میشه و میلیاردها دلار از بیت المال به ناحق در جیب این اشخاص سرازیر میشه و چند هزار مدیر دولتی حقوق های نجومی و بالای بیست سی میلیون رو حق خودشون میدونن و باید سر موعد دریافت کنند علاوه بر مزایا و دیگر درآمدهایی که دارند! اما این ورزشکاران و قهرمانان که اینهمه زحمت کشیدند و همت کردند از جوایز خودشون بعد از گذشت یکسال محروم باشند؟!!!؟؟؟ مشرق جان کمی انصاف لطفا! دولت ایران فقیر نیست که پول سکه های این قهرمانان ورزشی رو نداشته باشه که بده! فقط کافیه مقداری از بودجه رو به مسیر واقعی خودش هدایت کنه!
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    15 0
    مقایسه نا به جایی بود بهشون گفتن پاداش میدن ولی ندادن از کجا می دونین درامدی داشته باشن به جز دلخوشی به همین سکه ها
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    سرباز برای وطن بجنگد یا کشوری دیگر؟ اگر شما این کار را زشت مس دانید که پاداش وعده شده را مطالبه کرده اند - می توانید بفرمائید چند گزارش از قهرمانانی که که در حال دستفروشی هستند را برای خوانندگان به تصویر کشیده اید؟ بی توجهی مدیران ، بدقولی در پرداخت به موقع این حرکت ورزشکاران را رقم زدهاست آیا خوراک یک ورزشکار برای کسب مدال طلا در سطح جهانی را می توان با یک وعده غذا معمولی یکی کرد - حداقل مزالبی که خودتان نشر می دهید را بخونید و بعد قضاوت کنید - چند ورزشکار بخاطر کم توجهی و بدست آوردن درآمد راهی کشورهای دیگر شدند ؟ چرا ؟ اگر یکی از همین قهرمانان که خواسته نا معقولی ندارند بخواهند برای درآمد زندگی پیراهن کشور دیگری را برتن کنند را حتما تیتر می زنید قاتلان وطن!!!!!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 1
    نگاهی به هزینه های انجام شده در باشگاه استقلال ، سپاهان ، پرسپولیس بندازید این سه باشگاه خصوصی نیستند . دلارهای زیادی که صرف خارج کردن مربی اخراجی و اوردن مربی دوباره در یک فصل می شود از کجا تامین می شود- تیم دولتی به سازمان ملل می رود افرادی از خانواده دولت که هیچ مسئولیت دولتی ندارن در این سفر دیده شدند پول برای خانواده هست اما برا قهرمان کشور نیست
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    مردم به حاکمانشان شبیه اند . تا وقتی برای مسئولین و نور چشمی ها سکه و حقوق نجومی هست و برای بقیه نیست وضع همین خواهد بود.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    15 0
    حقشون رو میخوان همین چرا زورشون فقط به اینا میرسه اون اختلاس گرا فقط یکیشون به اندازه کل عمر اینا خوردن کاری باهاشون ندارن
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 0
    خیلی از این قهرمانان توان خزید یک آپارتمان را هم ندارند. آنها حق خود زا می خواهند.
  • دکتر RO ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    13 0
    چه قیاس عجیبی.به ورزشکاران وعده سکه داده شده و بدقولی شده. ورزش شغل اونهاست و از این راه امرار معاش میکنند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    15 1
    خیلی بی انصافید . اگر نیست باید برای همه نباشه
  • بهرام عدیمی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 0
    اون سکه هایی که برای برجام به خودهاتون دادید پس بگیرید بدهید به این بنده خدا ها
  • US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    18 0
    انقدر بیربط و غیر مستدل بود که ژست وطن پرستی نویسنده اصلا باور کردنی نیست... خوب این بنده خدا ها شغلشون همین ورزشه. خرج دارن و اومدن طلب حقشون رو کردن. یه خورده از پول بیت المال که میریزین به جیب مربیان پیروزی و استقلال صرف حق و حقوق این بیچاره ها کنین.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      3 0
      مشرق جان زدى رو دسِ ميز على آقا رئيس وكيل دوله ها
  • محسن IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    17 0
    با این گزارش ارزش سایت تون رو پایین نیارین
  • فرید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 14
    باعرض سلام ارتش و سپاه هر دو برادر و بازوی نظام هستند اما در تاریخ24مهر بچه های هنگ مرزی جاوه که شامل برادران سپاهی و بسیجی و نیرو انتظامی هستند به گروگان اشرار جیش الظلم رفتند.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 0
    «شما هم استخوان در گلو شده بر دریافت پاداش‌هایتان عرصه را بر همگان تنگ کنید؟ اگر حق است...» چه بیانیه قرایی به نقل از مسئولین نوشته اید. چقدر تمام شد؟ «"حق گرفتنیست" اما حقی که "به حق" باشد.» شما مرجع تشخیص حق هستید؟ بعد چجوری تشخیص دادید که به حق نیست؟ « اهدای پاداش و جوایز آنچنانی چندان هم در دنیا عرف نیست» شما که رفتی دیدی، میشه بگی چی عرف هست همان را بدهند؟
  • . IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    42 0
    خودت خجالت نکشیدی از این چرندیاتی که نوشتی...؟؟؟؟ اگه تو تو همین رسانه یک ساعت بی مزد و اجر کار کردی توقع داشته باش که اینها هم که عمرشون رو واسه کشور و مردم گذاشتن مجانی کار کنند. بعدش هم این همه دزدی و اختلاس تو این مملکت توسط آقا زاده ها و نور چشمی ها میشه و بریز و بپاش سرمایه هست به لین چارتا ورزشکار که رسید شد قحطی؟؟؟!!! تو همین صفحه خبر زدید که کشور آذربایجان از خانم نعمتی خواسته تابعیتش رو قبول کنه و علاوه بر خانه و ماشین میلیاردها تومن حقوق سالانه و ماهانه تا پایان عمر بهش می دن و ایشون قبول نکرده(متاسفانه) تا امثال تو بیاین اینجا و بابت چارتا سکه اونم بعد چندین ماه و چندین سال تاخیر این خزعبلات رو تحویلشون بدید.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 1
    حرف مفت نزن عوضی ، چه می‌دونی یک قهرمان جهانی چه فشار وحشتناک روحی و جسمی و متحمل میشه ، هر چیز جای خودش
  • علي IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    14 0
    نويسنده اين مطلب يكبار به زندگي اينها سر زده؟ اصلا ميدونه چطور زندگيشون رو ميگذرونن؟ خيليهاشون حتي حقوق ماهيانه هم ندارن، خيليهاشون لوازمشون رو خودشون تهيه ميكنن، شرافت هم خوب چيزيه، توي مملكتي كه يه تيم فوتبال به گفته مديرعامل سابقش 400 ميليارد توي سه سال هزينه ميكنه، اين پاداشها به جايي بر ميخوره؟
  • رامین IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    همه پیامها به یه موضوع ختم میشه... بی کفایتی مسئولین! واقعا فوتبال دولتی چه به درد مردم میخوره! تو باشگاه ها که فقط تو چجیب یه عده خاص میره! تو سطح ملی هم مثلا برد مقابل سوریه و فلسطین و عراق(دیگه قدرتشم نداریم) ذوق داره واسه مردم؟؟ جمع کنید این بساط رو..همه رشته های ورزشی دولتی رو جمع کنید....به اقتصاد بچسبید.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    10 0
    باید انقدر بهتون فشار بیارن تا به راه راست هدایت بشید مردم از دست شما اقلیت ها به تنگنا اومدن پولی که خرج بچه ها نوه ها نتیجه ها در کشورهای دیگه میکنید در مملکت خودمون خرج کنید
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    اونموقع چرا برای بچه هایتان سهمیه کنکور کار و استخدام و کسر خدمت و وام جانبازی و غیره را در مرحله اول نمیبخشید خودتان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بنایون GB ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 10
    به نظر من سکه و پاداش دادن معنا نداره و رسم بدیه که مد شده. هر کی میخاد و ادعاشمیشه که میخاد پرچم ایران رو بالا ببره همینجوری بالا ببره. وگرنه معلوم میشه که حرف مفت زده.
  • بنایون GB ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    1 7
    به نظر من سکه و پاداش دادن معنا نداره و رسم بدیه که مد شده. هر کی میخاد و ادعاشمیشه که میخاد پرچم ایران رو بالا ببره همینجوری بالا ببره. وگرنه معلوم میشه که حرف مفت زده.
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 0
    خجالت بکش از این منطق و استدلالی که توی این نوشته به کار بردی..بد نبود کمی انصاف به خرج میدادی و درباره حق و حقوق جوان معلولی که همه سال تلاش و تمرین میکنه تا بتونه پرچم کشورش رو بالا ببره اظهار نظر نمیکردی و اینقدر خودت رو بی ارزش جلوه نمیدادی.. قلمی که با اون نوشتی خدا بهش قسم خورده ازش خجالت بکش اگه بخواهی حقی رو ناحق جلوه بدی این اخرین باریه که اخبار مربوط به سایت شما رو میخونم
  • اسماعیل IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    اینهایی که عزیزان ورزشکار مطالبه کردن حقشونه و زیاده خواهی نکردن همینا رو برای فوقتبالیستها هم بنویسید که سیری ندارن بد نیست برای خودتون آبرو و ارزش قایل باشید و اعتبارتون رو با این نوشته ها ارزون نفروشید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 1
    مدیریت روحانی و تکرار خاتمی و اصلاح طلبان و همراهی بعضی اصول گرایان امثال باهنر و لاریجانی چه بر سر مملکت آورد حیف که نمی گذارند جوانان حزب اللهی، باسواد و از طبقه متوسط و مردم نه از طبقات مرفه بی درد بر کشور مسلط بشن... حیف
  • نادر IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    1 1
    این آقایون سکه های ،دوران انتخابات را از الان پخش میکنند تا بعنوان ابزار تبلیغاتی از ایشون بهره ببرند سربازان وطن ،که به درد تبلیغات نمی خورن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    5 0
    چطور توالت زاده ها با پول مردم پورشه میخرند و هر روز دست یه هلو دستشونه و حال دنیا رو میکنن اما این افراد زحمت کش حق ندارند طلب حقشون رو بکنند؟
  • بنده خدا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    این طرز فکر مشرق باعث تاسفه که فرسنگ ها با ارمان های انقلاب فاصله داره ( کسی از حقش بگذره بنا بر مصلحت) این که چنتا جوان از پشنهادهای تیم های خارجی بگذرند و طلب حق مشروعشون بکنند و سربازان سکه بنامندشون و این باعث میشه که صدا سیمای ما حرف های بزرگانی مثل امام راحل و،شهید بهشتی ،شهید مطهری.... سانسور میکنه
  • بنده خدا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 0
    این طرز فکر مشرق باعث تاسفه که فرسنگ ها با ارمان های انقلاب فاصله داره ( کسی از حقش بگذره بنا بر مصلحت) این که چنتا جوان از پشنهادهای تیم های خارجی بگذرند و طلب حق مشروعشون بکنند و سربازان سکه بنامندشون و این باعث میشه که صدا سیمای ما حرف های بزرگانی مثل امام راحل و،شهید بهشتی ،شهید مطهری.... سانسور میکنه
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    چه مقاله چرت و بی منطقی! خوب وزارت ورزش اگر توان سکه دادن نداره چرا وعده پوچ داده؟ اگر همون موقع سکه هاشون رو میداد دیگه لازم نبود الان سکه ای 5 میلیون بخره بده بهشون. اینها هم طلبشون رو میخوان. خیلیهاشون منبع درآمدی ندارن خصوصا پاراالمپیکی ها
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 0
    با این استدلال اصلأ موافق نیستم ، چرا که توی کشوری که در سیستم اجرائی اون این همه مشکلات مالی و دست داری به بیت المال وجود داره ، چرا باید در حق کسانی که پرچم این مملکت رو بالا نگه داشتن اجحاف بشه ؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    اون بدبخت هم حقوق نداره که دلش خوشه به همین هدیه عمرش رو گذاشته برای این کار به اینا سکه بگیرن بهتره یا آقازاده های بیمصرف؟ چون اگه اینا نگیرن مطمئن باش میره تو جیب آقازاده ها
  • تراب IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    9 0
    سلام؛ مشخصه مشرق ... گیجا گرفتی؛ بنده خدا توی سرما وگرما تمرین میکنه خروجیش میشه افتخار کشور حقش هم هست باید بدن. یارو نشسته پشت میزه دهها میلیون حقوق وپاداش میگیره خروجیش میشه گوشت کیلویی١٠٠ هزار؛ پراید۵٠ میلیونی؛ مسکن خدا تومن؛ برجام نافرجام و... بنده به عنوان یک نظامی که سرباز وطنم هستم متنفرم از کج سلیقگی در قضاوت وتقدیر از قهرمانان عزیز
  • RO ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    7 0
    چه طوريه كه پول برانكو و شفر بايد پرداخت بشه ولي حق قهرمانان نه؟ ديوار كوتاه تر نبود؟
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 1
    چطور برای جاسوسان و خائنین به وطن که برجام را امضا کزدن سکه موحود است اما برای قهرمانان واقعی وطن موجود نیست
  • حسن عکاشه IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    دوست عزیز هرکاری در جای خودش ارزش دارد یه کم جلو دزد واختلاسگر ورانت خوار مفت خور ها را بگیرن وبه قول ها ووعده های دروغی خود عمل کنند مگر ورزشکاران چه درامدی دارند بعدم همه چی را قاطی نکنید ورزشکار حقش را می خواد تو کشور ما حقت را نمی دهند تا کار به مجلس و اعتراض وعیره برسه فوتبالیست استثنا است ورزشکارای دیگر فقیرند دلشون خوشه به همین چند سکه لطفا نگاهتان منطقی باشه نه ارمانی سهراب مرادی بهداروند قهرمان جهان والمپیک شد با هزینه شخصی خودش تمرین می کرد حالا هم دیسک کمر گرفته اکثرا مشکل بیمه دارن ما ها یاد گرفتیم کل را نبینیم جز، را ببینیم
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 2
    چطور برای ظریف (موفقیت چشم درآر برجام ....) سکه بود برای اینا نیست ؟
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    واقعا مقاله آبکی بود...
    • سعید RO ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      1 0
      مشرق این پیام را سانسور کرده است. خجالت بکش جناب تایید نظرات. نظرات امانته دست شما
  • مسلم IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام اقاجان یک طرفه به قاضی نرو ورزشکاراززندگی همچیش میزنه تاافتخارافرینی برای کشورش کنه شمااگرنمیدونی چیزی ننویس تمامکشورها به ورزشکارانشون پاداش میدن حتی خیلی بیشترازماچراواسه چندتاسکه دل دردگرفتید حقشونه زحمت کشیدن
  • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    2 1
    حقشونه بایدبدن چطوربرای اختلاص پول هست برای این قهرمانان نیست مشرق بااین جماعت دوزدهم پیاله نشو
  • US ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 1
    مزخرف بود...چراعلیه مسئولینی که به وعده خودعمل نمی کننداشاره ای نداشتی....
    • احمدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      3 0
      حالا چرا مشرق نیوز پیامهای منو تایید نمی کنه؟!!! نه حرف بدی زدیم ونه کسی را متهم نمودیم.......!!!
  • K IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    1 0
    ورزش را باید تعطیل کنیم واختلاسگران را به مرگ محکوم کنیم حداقل به سربازان برسیم تا بدون ادعا از پرچم کشور وخاک کشور دفاع کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس