کد خبر 963946
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
جزئیات رزمایش اخیر رژیم صهیونیستی در قبرس برای جنگ با لبنان

چند روز پیش رژیم صهیونیستی و قبرس رزمایش نظامی مشترکی برگزار کردند که هدف آن تقویت یگان های ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ با لبنان بود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الاخبار، آیا جمهوری قبرس قصد تغییر موضع دربرابر لبنان و تبدیل شدن به دوست دشمن دارد؟ این سوال پس از اینکه این کشور قلمرو و نیروهای مسلح خود را برای کمک به ارتش رژیم صهیونیستی در برابر لبنان آماده کرد، مطرح شد.

دو روز پیش سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مانور مشترک میان یگان های ویژه نیروی زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با ارتش قبرس پایان یافته است که این مانور نشان دهنده سناریوها و درگیری های جنگی است.اجرای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان از جمله این سناریوها است.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر، این چهارمین مانوری است که در خلال ماه های گذشته میان دو ارتش برگزارشده و یکی از ۱۲ برنامه آموزشی در سال های گذشته بوده است. همه این برنامه ها مربوط به آموزش نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در مناطق کوهستانی و مرتفع است. علاوه براین تقویت قدرت مبارزه در مناطق مسکونی روستاهای دورافتاده قبرس نیز از جمله اهداف این برنامه هاست.

اشتراک آموزش ها میان رژیم صهیونیستی و قبرس در دوسال گذشته افزایش قابل توجهی داشته تا جایی که نزدیک است زمین های قبرس تبدیل به زمین های رژیم صهیونیستی به منظور آموزش و برگزاری مانورها شود، به ویژه که این برنامه ها عملیات های ویژه در داخل لبنان را برای یگان های رژیم صهیونیستی شبیه سازی می کنند.

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی در یکی از آموزش های مشترک در قبرس اعلام کرد که جهان مبارزه در حال حاضر دنیای مبارزه شهرها و موضع گیری های زیرزمینی است. وی اضافه کرد که اگر بخواهیم برای جنگ با حزب الله یا حماس و یا حتی داعش آماده شویم، باید اشکال مختلف جنگ را یاد بگیریم و خود را متناسب با آنها آماده کنیم.

رژیم صهیونیستی آخرین آموزش های خود در قبرس را چند روز پیش به پایان برد و تمرکز خود را برای تقویت توانایی های یگان های ویژه ارتش خود صرف می کند که یگان ایگوز از جمله آن هاست که همراه با نیروی هوایی و یگان های نجات به منظور مقابله با حزب الله تشکیل شده است. منابع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که در این آموزش ها حضورداشتند اعلام کردند که جنگ در مناطق شهری و کوهستانی که شباهت به توپوگرافی جنوب لبنان دارد، جنگ با حزب الله در مساحت لبنان را شبیه سازی می کند. پیش از این اور هیلر خبرنگار امور نظامی در شبکه ۱۳ عبری زبان تاکید کرده بود که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مانورهای خود را طی چند هفته در قبرس کامل کردند.

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان نوعی خودزنی است

گال بیرل فینکن هماهنگ کننده برنامه های امور نظامی و استراتژی رژیم صهیونیستی در آکادمی مطالعات امنیت ملی در تل آویو و سرهنگ گابی سیبونی یکی از مهم ترین طراحان برنامه های نظامی سابق فرماندهی منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی، در قدردانی از نقش قبرس و همکاری آن در تقویت قدرت جنگی رژیم صهیونیستی در منطقه لبنان یک مقاله مشترک نوشتند. در این مقاله به نقش قبرس و اهمیت آن برای ارتش رژیم صهیونیستی در تقویت قدرت نظامی یگان های ویژه پرداخته شده است.

نیکوزیا در بیانیه منتشر شده از وزارت دفاع قبرس تاکید کرد که این آموزش ها به معنای همکاری پایدار میان قبرس و رژیم صهیونیستی در زمینه مانورهای نظامی مشترک است.

رژیم صهیونیستی برای آماده سازی و تقویت ارتش خود به منظور حمله به لبنان، به امکانات طبیعی و مادی قبرس تکیه کرده که این نوعی خودزنی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    12 0
    هیچ غلطی نمیتونن بکنن جوهود های ترسو
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    2 0
    معلومه که خیلی ترسیده. در جنگ احتمالی آینده، الجلیل رو از دستان کثیف صهیونیستها بیرون می آره. هنوز موشک توی تل آویو فرود نیومده. وقتی اومد تازه می فهمید جنگ واقعی با مانور قبرسی چقدر تفاوت داره.
  • DE ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 0
    قبرس خرهای بسیار معروفی داره .خر قبرس خودش به تنهایی یک براند محسوب میشه.حالا ترکیب خر قبرسی با یتنیابو چی میشه خدا میدونه.یا نتیجه اش میشه خر صهیونی یا یابوی قبرسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس