کد خبر 963754
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
ترامپ و رئیس جمهور سوییس

وزیر خارجه سوئیس در دیدار با همتای آمریکایی خود درخواست کرده شرایط ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران تسهیل شود.

به گزارش مشرق، سوئیس از آمریکا درخواست کرده تا در اقدامی جهت کاهش تنش با ایران، امکان ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران میسر شود.

 به نوشته شماره یکشنبه وبگاه "سوئیس اینفو" «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس از آمریکا خواسته تا شرایط  برای ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران تسهیل شود.

بیشتر بخوانید:

پمپئو: بدون پیش‌شرط آماده گفت‌وگو با ایران هستیم/ فشارها ادامه می‌یابند

11 ماه بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی به کجا رسید؟

کاسیس پس از مذاکرات رسمی خود با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در روز یکشنبه ابراز امیدواری کرده که علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران از سال گذشته تاکنون، واشنگتن امکان خرید برخی اقلام ضروری و دارو را از طریق معاملات مالی به ایران میسر کند.

وزیر خارجه سوئیس اظهار داشته است: «می‌خواهیم اطمینان حاصل شود که نیازهای اساسی افراد غیر نظامی که از ساز و کار تحریم‌های جدید رنج می‌برند، تامین می‌شود.»

سوئیس حدود 40 سال است که حافظ منافع آمریکا در ایران است.

دولت آمریکا هدف از تمدید نکردن معافیت‌ از تحریم‌های نفتی را ادامه سیاست موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» و به صفر رساندن  صادرات نفت ایران اعلام کرده و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کرده‌اند آمریکا موفق نخواهد شد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

واشنگتن می‌گوید هدف از این سیاست حصول توافق جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف دو کشور پرداخته می‌شود. جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تأکید بر بی‌نتیجه بودن گفت‌وگو با آمریکا، اعلام کرده تصمیم به مذاکره با آمریکا ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 2
    یعنی خانواده و فرزندان بتن ریزان هسته ای و برجامیون و فتنه گران از همه مواهب مانند تحصیل در کشور های متخاصم بهره مند هستند اما نظامیان بد بخت چی؟؟!
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 2
      یعنی چی ؟! یعنی چون نظامیان نمیتوانند در کشورهای متخاصم تحصیل بفرمایند بدبخت هستند؟! چه آرزوهایی شما دارید باز!!! انگار روی دیگر سکه اید.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 1
    سوییس اشتباه کرده. سوییس اگر عدالتخواه است به ترامپ اعتراض کند چرا با نامردی قراردادهای بین المللی را نقض کرده است.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 0
      چون سوییس خودش صادر کننده دارو به ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس