کد خبر 963739
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: کنترل به موقع فشارخون از عوارض خطرناک ناشی از این بیماری پیشگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، دکتر راضیه سادات میرمعینی اظهار داشت: فشار خون به عنوان مهم ترین بیماری مزمن و غیر واگیر عصر کنونی در تمام  کشورهای دنیا مطرح است. این بیماری با یک عامل حاد و یک شبه ایجاد نمی‌شود بلکه بیشتر حاصل شیوه زندگی،  نوع تغذیه و عوامل خطر غیر قابل مداخله است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مدل پخت غذا برای فشارخونی ها

وی با تاکید بر اینکه خطر ابتلا به فشارخون با افزایش سن بیشتر می‌شود، ابراز کرد: افرادی که در خانواده آن‌ها سابقه ابتلا به فشارخون، دیابت، چربی خون و بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد بیش از دیگران در معرض ابتلا به فشار خون هستند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری‌های غیر واگیر  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه برخی از عوامل ابتلا به این بیماری غیر قابل مداخله است، تصریح کرد: اما سبک زندگی، تغذیه، فعالیت بدنی و کاهش مصرف نمک از عواملی است که با  رعایت آن میتوان از ابتلا به فشار خون  پیشگیری کرد.

مصرف نامنظم داروهای فشار خون خطرناک است

میرمعینی گفت: وقتی برچسب فشار خون بر یک بیمار خورده می‌شود باید مداخلات پزشکی در او شکل بگیرد. در صورتیکه پزشک معالج اقدام به تجویز دارو کند باید حتما به شکل منظم مصرف شود. مصرف نامنظم داروهای فشارخون بسیار خطرناک است و حتما باید به موقع مصرف شود.

وی افزود: فشار خون بالا  و درمان نشده منجر به بروز  بیماری‌های کلیوی، قلبی عروقی، بیماری‌های چشم و انواع سکته می‌شود. اگر بیمار مبتلا به فشار خون داروهایش را به موقع مصرف کند بدون شک عوارض مخرب این بیماری کاهش و کیفیت زندگی اش نیز افزایش می‌یابد.

بسیج اطلاع رسانی و کنترل فشار خون  برای افراد بالای 30 سال

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه بیماری‌های غیر واگیر  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از اجرای طرح  بسیج اطلاع رسانی و کنترل فشار خون در استان همدان خبر داد و گفت: این طرح از 17 خرداد تا 15 تیر ماه همزمان با سراسر کشور در استان اجرایی می‌شود.

میر معینی افزود: در این طرح تمام جمعیت بالای 30 سال در استان و مادران باردار و بیماران کلیوی مورد ارزیابی و غربالگری فشار خون قرار می‌گیرند. در صورتیکه فشار خون بالای افراد  توسط مراقبین سلامت و پزشکان مربوطه تایید شود مشاوره‌های لازم برای درمان و کنترل بیماری در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: علاوه بر مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی، 100 ایستگاه کنترل فشار خون نیز در استان راه اندازی می‌شود. همچنین نیروهای بهداشتی به ادارات، کارخانه جات، محل برگزاری نماز جمعه و غیره نیز مراجعه می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس