کد خبر 963443
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
شفر

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید که استقلال باوجود عدم فسخ قرارداد شفر، مشکلی برای عقد قرارداد با سرمربی جدیدش ندارد.

به گزارش مشرق، فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا استقلال با وجود قرارداد داشتن با شفر، می‌تواند با سرمربی جدید قرارداد امضا کند، اظهار کرد: در پاسخ به این سوال باید به چند مورد از قوانین نقل و انتقالاتی اشاره کنم. ابتدا اینکه طبق آئین‌نامه، پنجره نقل و انتقالات شامل کادر فنی نمی‌شود، یعنی زمان نقل و انتقالات بازیکنان در مورد مربیان صدق نمی‌کند و هر دو طرف در هر زمانی از فصل می‌توانند از هم جدا شوند.

او افزود: زمانی که یک مربی و یک باشگاه با هم قرارداد دارند ولی یکی از طرفین خلاف بندهای قرارداد عمل کند، طرف متضرر می‌تواند به محاکم حقوقی شکایت کند. نکته دیگر قابل ذکر این است که تا ۴ سال قبل، قوانین داخلی نقل و انتقالات به شکلی بود که اگر مربی با باشگاه یا باشگاه با مربی تمایل به همکاری نداشت، تا زمانی که قرارداد دو طرف با یکدیگر فسخ نمی‌شد، باشگاه اجازه عقد قرارداد با سرمربی جدید را نداشت اما در آئین‌نامه نقل انتقالات سال ۹۶ که در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شد و به تأیید فیفا رسید این قانون برداشته شده و همگام با آئین‌نامه نقل و انتقالاتی بین‌المللی و فیفا عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

گزینه پرتغالی برای سرمربیگری استقلال

 

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آئین‌نامه جدید نقل و انتقالاتی چه موضعی نسبت به موضوع شفر و استقلال دارد، توضیح داد: این آئین‌نامه به این شکل است که می‌گوید، به این دلیل که یک تیم نمی‌تواند بدون مربی بماند، اگر هر دو طرف به مشکل خوردند می‌توانند حتی با یک SMS به هم اعلام کنند که حاضر به ادامه همکاری نیستند و در ادامه باشگاه، سرمربی جدیدش را انتخاب کند.

محمودزاده ادامه داد: با این حال در این مورد، طرفی که طبق بندهای قرارداد متضرر شده می‌تواند به محاکم حقوقی فوتبال شکایت کند تا حق و حقوقش را بگیرد، به همین دلیل توصیه نمی‌شود که دو طرف با یکدیگر چنین کاری را بکنند اما امضای قرارداد با سرمربی جدید از سوی باشگاه بلامانع است. یکی از مشکلاتی که در قراردادهای باشگاه‌های ایرانی وجود دارد این است که بندهای قرارداد به طور دقیق نوشته نمی‌شود تا مشکلی پیش نیاید. برای مثال در باشگاه‌های اروپایی قراردادها به ۸۰ صفحه می‌رسند اما در ایران عموماً ۵ صفحه هستند.

او در پایان گفت: پس نتیجه می‌گیریم باشگاه استقلال می‌تواند سرمربی جدیدش را انتخاب کند و نیازی به فسخ قرارداد با شفر ندارد ولی باید جوابگوی محاکم حقوقی که در ایران کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال است، باشد.

مدیران استقلال سه‌شنبه هفته گذشته در حالی که قرار بود تکلیف سرمربی جدید استقلال را مشخص کنند اعلام کردند که نتیجه مذاکره با استراماچونی امروز (شنبه) مشخص می‌شود تا بار دیگر حرف خودشان را عوض کرده باشند.

از سوی دیگر، باشگاه استقلال هنوز تکلیف فسخ قرارداد شفر را مشخص نکرده و همچنان قرارداد این سرمربی آلمانی در حالت تعلیق قرار دارد. این موضوع باعث شده که شفر با وجود انتشار اخباری مبنی بر توافقش با بن‌یاس، نتواند با این باشگاه قرارداد امضا کند. به همین دلیل وینفرد شفر که در حال حاضر در ایران حضور دارد تلاش می‌کند با امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال جلسه‌ای بگذارد اما فتحی پاسخگوی تلفن سرمربی سابق آبی‌ها نیست تا شفر در بلاتکلیفی قرار بگیرد.

این اقدام مسئولان استقلال مانند شمشیر دو لبه است و هم می‌تواند باعث شود که شفر به خاطر فسخ هرچه زودتر قراردادش با استقلال، تخفیف خوبی به آبی‌پوشان بدهد و هم ممکن است که شفر را سر لج بیندازد و یک دلار هم به استقلال تخفیف ندهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس