کد خبر 963323
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
معترضان هندوراس ورودی سفارتخانه آمریکا را به آتش کشیدند+عکس و فیلم

در پی کاهش روابط میان هندوراس و آمریکا، روز جمعه، معترضان این کشور آمریکای لاتین با حمله به سفارتخانه واشنگتن در پایتخت، ورودی آن را به آتش کشیدند.

به گزارش مشرق، معترضان «هندوراس» با حمله به سفارت آمریکا، ورودی سفارتخانه واشنگتن در «تگوسیگالپا» را به آتش کشیدند.

ببینید

عکس / آتش زدن سفارت آمریکا در هندوراس

فیلم / به آتش کشیدن شدن سفارت آمریکا در هندوراس

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، تصاویر گرفته شده از این رخداد، دود غلیظ سیاه‌رنگی را نشان می‌دهد که در محدوده اطراف سفارتخانه آمریکا پراکنده شده است.

طبق این گزارش، معترضان چندین لاستیک را مقابل سفارتخانه آمریکا آتش زدند و در حالیکه ورودی سفارتخانه در آتش می‌سوخت، شعار «زباله‌های آمریکایی، زباله‌های آمریکایی» سرمی‌دادند.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد که معترضان هندوراس علیه اصلاحات دولت برای خصوصی‌سازی بخش سلامت و آموزش تظاهرات برپا کرده بودند.

طبق گزارش راشاتودی، شعله‌های آتش به تخریب ورودی سفارتخانه آمریکا وارد آورد اما ظاهراً داخل سفارتخانه آسیبی ندیده است.

خبرگزاری فرانسه نیز درباره این رخداد گزارش کرد که هیچ‌کس در حادثه حمله به سفارتخانه آمریکا در پایتخت هندوراس آسیبی ندیده است.

آتش زدن سفارتخانه آمریکا درست بعد از آن به وقوع پیوست که اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه «خوآن اورلاندو هرناندز» رئیس‌جمهور هندوراس که یکی از همپیمانان دولت آمریکا به حساب می‌آید، قبل از رسیدن به قدرت، هدف تحقیقات اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا قرار گرفته است و این اداره در خصوص قاچاق گسترده مواد مخدر و فعالیت‌های پولشویی مرتبط با عملیات قاچاق کوکائین به آمریکا تحقیقات انجام داده است.

طبق این گزارش، گرچه هنوز مشخص نیست که به چه دلیل معترضان، تصمیم به حمله به سفارتخانه آمریکا گرفته‌اند، اما روابط دوجانبه میان آمریکا و هندوراس اخیراً روند نزولی داشته است.

بعد از آنکه در چهارماه از سال جاری میلادی، ۹۶ هزار نفر از پناهجویان هندوراس در مرز آمریکا-مکزیک گرفتار شدند، دولت آمریکا کمک به هندوراس، السالوادور و گواتمالا را به دلیل عدم توانایی این کشورها در جلوگیری از هجوم شهروندانشان به سمت مرز آمریکا، قطع کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    16 6
    دمشون گرم. دردشون به جون شیخ نشین های خلیج فارس
  • محمود IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    8 4
    سفارت خونه ای که روی دیوارش پرچم همجنسگرایی رو نصب کنه باید هم آتیش بگیره. مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس