عکس/ حاشیه دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان

پیشکسوت باشگاه سپاهان گفت: هواداران پرسپولیس اگر از قلعه نویی ناراحتند باید روزی را به یاد بیاورند که در استادیوم او را مافیای فوتبال می‌نامیدند، این مسائل نمی‌توانند با هم ارتباط داشته باشند؟

سرویس ورزش مشرق – پیرو اتفاقات حاشیه‌ای دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و مصاحبه سرمربی تیم اصفهانی در این باره که نتیجه دیدار تیمش مهندسی شده بود با واکنش شدید مسئولان و هواداران باشگاه پرسپولیس مواجه شده و کار به شکایت از امیر قلعه نویی و باشگاه سپاهان به مراجع ذیصلاح کشیده است.

محمود یاوری پیشکسوت باشگاه سپاهان در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیس و حمله طرفداران تیم تهرانی به سرمربی باشگاه اصفهانی حرف زد.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی: به موقع می‌گویم چه کسانی نتایج را مهندسی کرده‌اند / از شکایت پرسپولیس استقبال می‌کنم

متن صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:

* حاشیه‌ها از تهران شروع شده بود!

حواشی هر بازی نسبت به ارزش و اعتبار و حساسیتی که دارد کم و زیاد می‌شود. این دیدار به خاطر بازی قبلی دو تیم در دور برگشت لیگ برتر که حاشیه خیلی زیادی داشت و سپاهانی‌ها در تهران مظلوم واقع شدند کم نبود. در این دیدار با توجه به تمهیداتی که مدیران هر دو تیم به ویژه سپاهان که میزبان بود اتخاذ کرده بودند قرار بود مشکل و مسأله ای پیش نیاید.

* همه چیز در ۱۰ دقیقه خراب شد!

گرچه نمی‌توان از مسئولان سپاهان ایراد گرفت که اتفاقات بیرون ورزشگاه را هم مدیریت می‌کردند که ظاهراً مسائل هم رخ داده است اما این بازی تا دقایق آخر هم خوب برگزار می‌شد. تا جایی که من می دانم حتی تا شب پیش از بازی هم تا پاسی از شب مسئولان استان و مدیرعامل، نیروی ویژه و شورای شهری‌ها نمایندگان شان در نقش جهان بودند و تمهیدات لازم را به کار بردند و فکر می‌کنم از نظر اجرایی هم بد نبودند. ولی طبیعی است که این قبیل سروصداها باشد. این مشکلات همیشه بوده و هست. اما آن اتفاقاتی که در ۱۰ دقیقه آخر رخ داد عقده و کورکی بود که ترکید و بازیکنان از کوره در رفتند و آن مسائل رخ داد.

* بازیکنان ورزشگاه را به هم ریختند!

ما نباید کاری کنیم که یک برد و باخت تا این اندازه روی جامعه ما تأثیرگذار باشد. شما ببینید لیگ اروپا چند شب پیش برگزار شد و هیچ اتفاقی رخ نداد. آنها اینقدر فرهنگ شان بالاست که نسبت به داور حتی نگاه چپ هم نمی‌کنند ولی ما می‌بینیم که در این برهه بازیکنان مان به شدت به داور حمله ور می‌شوند. این مسابقه هم می‌گذرد و ما نباید تا این حد پرخاشگر باشیم که به داور مسابقه تحت هر شرایط و اتفاقی اعتراض کنیم تا باعث تحریک تماشاگر بشود. اگر در این بازی بازیکنان به جان هم نمی‌افتادند تماشاگران هم به جان هم نمی‌افتادند. این انتقال هیجانات به سکوها بد بود.

* ادعای قلعه نویی را رد یا تأیید نمی‌کنم!

با اینکه این بازی ارزش حیاتی برای سپاهان داشت ولی حواشی اش کمی بیشتر از انتظار بود. ولی در رابطه با مسائل دیگری که درباره پیروزی پرسپولیس عنوان شده نه می‌توانم تأیید کنم و نه تکذیب کنم ولی با شناختی که از امیر قلعه نویی دارم می دانم که او مربی است که در همه جا مدیریت دارد و همه جا حواسش هست و کارش را خوب بلد است. حالا چه اتفاقات و مسائلی در میان است که ما که از استادیوم و دور و برش دور هستیم در عمل، اینها را نمی‌بینیم و اطلاعی نداریم، نمی دانم. من فقط می دانم که سپاهان برای این بازی خیلی آمادگی داشت ولی آن تیمی که پیروز میدان بود پرسپولیس بود.

*کار خوب برانکو یادمان نرود!

ما مدیریت خوب برانکو و روز خوب پرسپولیس را نباید از یاد ببریم. البته بازی در طول مسابقه به سود هر دو تیم پیش می‌رفت ولی با یک اشتباهی که برخی بازیکنان مرتکبش می‌شوند و با یک حرکت بد، حرف زشت و یا برخورد با داور تلاش‌های همه را از بین می‌برند.

* طلا در مشت سپاهان بود!

غلامرضا تختی در یکی از مسابقاتی که تا ثانیه‌های آخر از حریف ترکیه‌ای اش پیش بود ضربه و اوت شد. خودش بعد از مسابقه گفت که طلا در مشتش بود و افتاد. سپاهانی هم طلا در دستشان بود ولی در دقایق آخر خودشان کار را خراب کردند.

* عضلات کیانی تحت اختیارش نبود!

مهدی کیانی با این سن و سالش تأثیرگذارترین بازیکن لیگ بود ولی در این بازی بعد از ۱۲۰ دقیقه دویدن بی امان خسته بود و پنالتی را بیرون زد. ظاهراً خودش هم رفت پشت توپ و باید ببینید که او چه تعصبی داشته که می‌خواست این کار را بکند. او پنالتی زن تیم بود و در تمریناتی هم که داشتند با اطلاعاتی که ما داریم او بیشتر از همه تمرین می‌کرد ولی در آن شرایط که اسیدلاکتیک و آدرنالینی که در بدن ترشح شده و حرکت عضلات را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد این کار را کرد. با این همه این دلیل نمی‌شود که ارزشهای کیانی برای سپاهان از بین برود.

* کی روش استنلی مثل کرار است!

چند تن از بازیکنان از قبل برای هم شاخ و شانه می‌کشیدند. این کی روش استنلی بازیکن عصبی است و خداوند همه چیز را به هم نمی‌دهد. او کرار را به یاد ما می‌اندازد. او فوتبالیست خیلی خوبی است ولی خدا همه چیز را به یک نفر نمی‌دهد. در نیمه دوم تا پیش از اتفاقات ناگواری که افتاد خیلی فوتبال زیبایی را شاهد بودیم ولی نهایت فوتبال همین است و خاطراتش برای دو تیم می‌ماند. ای کاش خاطرات خوب و بهتری برای همه باقی می‌ماند.

* چرا قلعه نویی را مافیا صدا می‌زدند؟

هواداران پرسپولیس اگر از قلعه نویی ناراحتند باید یاد روزی بیافتند که در استادیوم داد می‌زنند و او را مافیای فوتبال می‌نامیدند، پس این مسائل نمی‌توانند با هم ارتباط داشته باشد؟ چطور آنها حق دارند به مربی یک تیم توهین و فحاشی بکنند. من از واقعیت دفاع می‌کنم نه فرد. از یک باور دفاع می‌کنم نه اشخاص. قلعه نویی امتحانش را در فوتبال ایران پس داده است. او با تراکتور، استقلال و سپاهان جام آورده است و مگر می‌توان یک نفر با این همه افتخار را نفی کرد؟ به نظرم یک عده‌ای دوست دارند بک گراند افراد را از بین ببرند ولی این ممکن نیست. تاریخ از یاد نمی‌برد. جامعه درباره خصوصیات امثال قلعه نویی، علی دایی و یحیی گل محمدی تصمیم می‌گیرد. فکر می‌کنید گل محمدی و دایی دشمن ندارند؟ کنار هر گلی یک خاری هم هست. ما به آنچه از دست می‌دهیم نگاه نمی‌کنیم بلکه به آنچه داریم نگاه می‌کنیم.

* چرا شیطنت مدافع پرسپولیس را نمی‌بینند؟

انشاالله اساسنامه مدون و قوی برای هواداران و ناهواداران تیم‌ها نوشته شود و فدراسیون باشگاه‌ها را موظف کند که برخورد کنند. یکی از مدافعان پرسپولیس هم هست ضمن اینکه بازیکن خوبی است ولی شیطنت‌های زیادی دارد و در طول بازی روی اعصاب حریف راه می‌رود و باعث اخراج ایرانپوریان و کی روش استنلی هم همین بازیکن بود. کسی اینها را نمی‌بینند و می آیند و به قلعه نویی حرف می‌زنند. قلعه نویی هم بازیکن خوبی در تیم ملی بوده هم در رده باشگاهی و هم مربی موفقی است. کسی که همه پله‌ها را یکی یکی طی کرده و امروز به اینجا رسیده است را نباید ناجوانمردانه بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    43 50
    اصلا تاکتیک اصلی پیروزی راه رفتن روی اعصاب تیم مقابل ، زمین خوردن الکی و استفاده از موقعیت های شانسی هست
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      50 18
      انگار شما 20 سالی هست که فوتبال ندیدی.اول اسم تیمو یاد بگیر بعد اظهار نظر کن
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      31 11
      آب یخ بدم خدمتتون
    • احمد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      29 33
      جناب 13:56، قهرمان شدن با مهندسی کردن نتایج که ارزشی ندارد که احتیاج به خوردن آب یخ از جانب رقبا شد، تیم های اصیل قطعاً به دنبال قهرمانی از طریق کثافتکاری نیستند.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      22 8
      جناب ۱۴۳۴ شما دیگه آب یخ هم مشکلتو حل نمیکنه، زنگ بزن آتش نشانی....
  • یه دوست IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    45 16
    باتمام احترام به موسفیدها این اقا احتمالا الزایمر دارد
    • سعید ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      21 19
      جناب یه دوست، آلزایمر را امثال شما دارید 0 احتمالاً مشکل بینایی هم دارید!!!) که فقط از اعمال و رفتار بازیکنان و هواداران سپاهان حرف می زنید، حالا که یک نفر رفتار زشت هواداران پرسپولیس و برخی بازیکنان آن را به یادتان آورده، بهش تهمت آلزایمر داشتن می زنید؟!!!!! جنابعالی رفتار زشت بیرانوند در بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه ازادی را ندیدی؟!!!! مصاحبه شجاع خلیل زاده علیه هواداران سپاهان و شیطنت های مداومش در زمین را ندیدی؟!!!!! در ضمن جناب یاوری، رفتار عصبی کیروش استنلی را نیز از یاد نبرده است.
    • امین ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      15 24
      جناب یه دوست ، آلزایمر را شما دارید که رفتار زشت بازیکنان لنگ را نمی بینید و فقط و فقط روی بازیکنان و هوادارن سپاهان متمرکز می شوید، درود به شرف جناب یاوری که هر دو جنبه قضیه را می بیند.
  • ارتش سرخ IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    27 9
    رئیس مافیا کیه؟
    • احسان ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      28 37
      خطاب به ارتش لنگ، رییس مافیا کیه؟!!!!! دلال کرواسیه.
    • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      22 3
      خودش ميگفت من من من من
    • US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      10 27
      برانكوي قشقاييه
  • حمید ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    14 18
    آقای یاوری درود به شرفت ( چه عجب مشرق نیوز در مورد این بازی، یادش افتاد با یک پیشکسوت سپاهان هم مصاحبه کنه!!!)، جالبه کسی از شیطنت شجاع خلیل زاده حرف نمی زند!!!!! کسی از رفتار زشت بیرانوند در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی حرف نمی زند!!! چون پرسپولیس تیم پایتخت است و تحت حمایت وزارت ورزش، دارای مصونیت است؟!!!!، منطق پرسپولیسیها اینست که خودشان حق دارند هر کاری دلشان خواست انجام دهند و هر توهین و فحاشی را نثار مربیان و هواداران تیم حریف کنند، ولی خدا نکند که کسی بخواهد جوابشان را بدهد ، آن وقت حرف از شکایت می زنند و وقیحانه ژست اخلاق مدارانه هم می گیرند !!!! و مثل روزنامه پیروزی حرف از چوب خدا می زنند!!!و مشتی قلم بدست لنگی مثل بهروش و امثال او شروع به بد وبیراه گفتن به قلعه نوعی می کنند ( مشرق نیوز هم کلی مصاحبع با پیشکسوتان پرسپولیس انجام می دهد تا حسابی علیه قلعه نوعی عقده گشایی کنند!!!)، در حالی که این آقای بهروش اگر ذره ای شرف و انسانیت داشت، از توهین هواداران پرسپولیس به قلعه نوعی و هوادارن سپاهان هم حرف می زد.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    23 7
    هوادارای سپاهان در تهران مظلوم واقع شدن؟!! اینم از اون حرفا بود... ضمنا نمیدونستم اگر هوادار یه حرفی زد مربی تیم مقابل این حق رو پیدا میکنه که همه رو متهم کنه ماستمالیزاسیون به روش اصفهانی!
  • مسعود IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    25 5
    چه زود همه چیز فراموش می شود.اقای یاوری عزیز : واژه علی قلعه نوعی یادتان نمی آید که به ایادیش دستور خاموش کردن منتقدش رامیداد .اگر این مافیا نیست پس چیست؟قلعه نوعی مربی خوبی است ولی با کدام تیم با بنیه مالی متوسط توانسته قهرمان شود.؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    22 4
    قلعه نویی به تعویض های اشتباهی خودش باخت فکر کنم رکورد برگرداندن تعویض و شکوند. فقط فیروز کریمی چنین کارهایی میکرد.
  • مهدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    23 8
    ما با مدرک میگیم این آقا خودش مافیای فوتباله،ایشونم با مدرک بگه نتایج پرسپولیس مهندسی شده اس، احتمالا جناب وزیر پرسپولیسی به بازیکن شما رشوه داده که پنالتی باد اورده را به آسمان هفتم بکوبه...برای مافیایی بودن این آقا به جامهای مهندسی شده در استقلال رجوع شود
  • حسین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    3 13
    من خودم به شخصه فقط از تیم ملی آن هم در جام جهانی حمایت میکنم،ولی کلا خاک بر سر لیگ ایران که در اون یکی با بی شرفی و پستی وحق خوری تمام،وفقط با زدوبند با داور و وزیرو...الکی میاد قهرمانی میسازه ویکی دیگه هواداراشا میندازه به جون هوادارا دیگری،اون یکی میاد هوادارا تیم مقابلو به از سکوهای بالا و پایین به سبک جنگجویان مغول و بربر بین طرفداران خودش محاصره و سنگ باران میکنه،یکی دیگه فقط میاد ورزشگاه برای فوحش و...زشته بخدا زششششششت!!!!!!!.....
  • نیک پی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    19 6
    آقای یاوری فقط پرسپولیسی ها نیستند که به قلعه نوعی مافیا میگویند، بلکه هوادارهای اکثر تیمها میگویند.
  • حاج حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    16 3
    چون خودمافیاس
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    12 4
    رييس مافيا كيه؟ داش فرهاد مجيديه
    • قاسم IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      3 3
      دلال کرواسیه
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      4 2
      بسوزید از مرد بزرگ کروات.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    8 4
    محمود یاوری لطفا ساکت شو
  • امید IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 1
    اگرانصاف دارید برید تاریخ را بخونید ببیند 14 سال است آقای قلعه نوعی وقتی کم می آورد صحبت از دستهای پشت پرده میکند ولی در این 14 سال یه بار مثل یه مرد نگفت این دستهای پشت پرده چه دستهاییست اگر دستهای پشت پرده ای بوده پس قهرمانیهای جنابعالی را هم همان دستهای پشت پرده رقم زده اند
  • رضا IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    1 8
    امیدوارم امشب داماش قهرمان شود ودل مردم گیلان شاد شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس