والیبال ایران و ایتالیا

کارشناس والیبال کشورمان گفت: ایتالیا تحت هر شرایطی ایتالیاست و با این تیم یکدست و خوبی که داشتیم حتی اگر غایبان ایتالیا هم بودند باز هم حریف مان نمی‌شدند.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی والیبال مردان کشورمان در نخستین دیدار لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل ایتالیا به پیروزی ۱-۳ دست پیدا کرد تا برای اولین بار در همه این سال‌ها یک تورنمنت مهم بین المللی را با برد آغاز کرده باشد.

مصطفی کارخانه، کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار اول تیم ملی والیبال روبروی ایتالیا و مصاف دوم با چین، کشور میزبان این مرحله از مسابقات حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می‌آید؛

**پایان آغازهای ناامیدانه!

اینکه ما نسبت به سنوات گذشته شروع مسابقات مان را با برد استارت زدیم آن هم مقابل تیم ملی ایتالیایی که در رنکینگ سوم جهان است خوب بود. اینکه بازی اول را می بریم برخلاف سنوات گذشته که در تورنمنت‌های مهم شروع مان را با باخت آغاز می‌کردیم و ناامیدانه و بد استارت می‌زدیم این شروع خوبی بود و امیدوارم که تداوم داشته باشد.

**تعویض معنوی نژاد کلید پیروزی بود!

ما ست اول را واگذار کردیم. در آن ست خیلی پر اشتباه و پرخطا بازی کردیم و باختیم. اما در ست دوم با اینکه ۵ پوئن عقب بودیم و می‌توانستیم ست دوم را هم بدهیم یک تعویض کلیدی انجام شد. بازیکنی به نام پوریا فیاضی جایگزین معنوی نژاد شد. گرچه معنوی نژاد بازیکن بزرگ و ارزشمندی است ولی در این بازی تعویضش کارساز شد و پوریا فیاضی هم که دنبال فرصتی می‌گشت تا شایستگی‌هایش را نشان بدهد از این موقعیت نهایت استفاده را برد و در نهایت همه چیز به سود تیم مان تمام شد.

**مستحق این برد بودیم!

در مجموع با لیاقت و شایستگی بازی را بردیم و استحقاق برد مقابل ایتالیا را داشتیم. کم اشتباه بودیم و خوب بازی کردیم. به ویژه از اواسط ست دوم به بعد با تسلط بازی کردیم.

**همه نفرات تیم خوب بودند!

بازیکنان تأثیرگذار ما عملکرد بهتری داشتند. سعید معروف روز بسیار خوبی داشت. بازیکنی مانند موسوی یا علی شفیعی و دو دفاع وسط‌های ما، نفراتی مانند علی غفور و میلاد عبادی پور و هر کدامشان یک ستاره بودند. حتی جوانانی مانند پوریا یلی وقتی به میدان رفتند خوب بازی کردند. در واقع باید گفت یک تیم یکدست خیلی خوب، باتجربه و جوان را کنار هم دیدیم.

*زایتسف هم بود ایتالیا حریف نمی‌شدند!

نبود زایتسف و یکی دو بازیکن نامی ایتالیا در این پیروزی بی تأثیر نبود ولی به هر حال، ایتالیا ایتالیاست و ما هم روز خوبمان بود. شاید اگر از ست دوم به بعد همه بازیکنان شأن را هم داشتند ما باز هم ایتالیا را می‌بردیم. گرچه پیش از این نیز ایتالیا را با همه ستاره‌هایش برده بودیم.

**کولاکوویچ نشان داد ایران را شناخته است!

همین که آقای کولاکوویچ توانست شناسایی کند و پوریا فیاضی را جایگزین معنوی نژاد کرد همان حکایت از عملکرد خوب کادر فنی در این بازی داشت. دفاع خوب بود. همه چیز روی تایم بود. مشخص شد کولاکوویچ نسبت به گذشته شناخت بیشتری از والیبال ما پیدا کرده است. سرعت عملش در تایم گیری ها و در تعویض‌ها بهتر شده است. بردن یک بخشش بازیکن است و یک بخشش فدراسیون و بخشی هم از آن کادر فنی است. برای بردن همه باید شرح وظایفشان را بدانند. بازیکن باید عملکرد فنی اش خوب باشد و مربی باید از همه توان و تجربیاتی که دارد برای پیروزی استفاده کند. باید بازیکنانش را بشناسد، قابلیت‌های شأن را بداند و آنالیز دقیقی داشته باشد. به نظرم روز خوب ایران بود چه بازیکنان و چه کادر فنی.

*نگران بازی چین هستیم!

من برای بازی با چین کمی نگرانم. نگرانم که در باد برد ایتالیا خوابیده باشیم. اینکه چون ایتالیا را برده‌ایم چین را هم می بریم! نه! حریف دوم ایران تیم میزبان است و بالاخره همیشه باید از تیم‌های ضعیف‌تر ترسید. امیدوارم در این تورنمنت هر مسابقه را نسبت به دیدار بعدی جدی تر بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    4 6
    کاش همین طور بود ولی... همه تیم ها به دنبال پوست اندازی و جوان گرایی هستند برای المپیک 2020 ولی ما متاسفانه ذره ای آینده نگری نداریم
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    15 5
    سالهای قبل یادمه ارزو میکردیم سه بر یک به ژاپن و چین و کره ببازیم واقا والیبال ایران بسیار رشد کرد
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    0 0
    علی غفور !.. یادت رفت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس