کد خبر 963196
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
وحید هاشمیان

مربی جدید تیم ملی با ابراز خشنودی بسیار بابت بازگشتش به تیم ملی معتقد است که امکانات مناسبی راتیم ملی در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، بعد از ورود مارک ویلموتس روز چهارشنبه در مراسم معارفه او به‌طور رسمی اعلام گردید وحید هاشمیان مهاجم محجوب و دوست‌داشتنی فوتبال ایران به‌عنوان دستیار ایرانی این مربی بلژیکی تعیین‌شده است. او که بالاترین مدرک مربیگری در فوتبال اروپا را به دست آورده است (پرولایسنس) در روزهای آتی در کنار ویلموتس وظایف خطیری را بر عهده دارد.


وی که روز گذشته (پنج‌شنبه) به همراه ویلموتس برای دیدن امکانات فوتبال ایران و همچنین تمرین تیم ملی جوانان به مرکز آکادمی ملی فوتبال رفته بودند، توضیحاتی در خصوص انتخابش و وظایفش در برنامه فوتبال برتر ارائه داد.

بیشتر بخوانید:


انتخاب هوشمندانه وحید هاشمیان


مهاجم پیشین تیم فوتبال هامبورگ و بایرن‌مونیخ در ابتدا با اشاره به زمین تمرینی آکادمی فوتبال گفت: «این زمینی است که قبلاً ما همراه با تیم ملی ایران به اینجا می‌آمدیم و تمرین می‌کردیم و خاطرات خیلی خوبی ازاینجا دارم، برای صعود به جام جهانی و بازی‌های خوبی که همراه باتیم ملی در آن مقطع انجام دادیم تمریناتمان را همگی در همین محل برگزار می‌کردیم.»


هاشمیان درباره بازگشت دوباره‌اش به اردوی تیم ملی اظهار داشت: «خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها دوباره به تیم ملی برگشتم. اما این سری نه به‌عنوان بازیکن بلکه به‌عنوان مربی تیم ملی. امیدوارم که بتوانم در حد توانم به فوتبال کشورم ایران کمک کنم.»

او در خصوص ارتباطش با ویلموتس هم گفت: «هفته گذشته با آقای ویلموتس از طریق تلفن یکسری صحبت‌های کلی را انجام دادم. از امروز که به تهران رسیدم بعدازظهر با ایشان دیدار کردیم و صحبت‌های بسیار خوبی را داشتیم. الآن هم به‌اتفاق هم بر سر تمرینات تیم ملی جوانان آمدیم و ایشان با بازیکنان صحبت کردند.»


وی در ادامه در خصوص مربیان دیگر تیم ملی بیان کرد: «روز آینده باید با ویلموتس خیلی صحبت کنیم. ضمن اینکه مربیان تیم ملی هم امروز جمعه اضافه می‌شوند و انشا الله که بتوانیم یک استارت بسیار خوبی بزنیم و من همه بتوانم به همراه ویلموتس هر کمکی در حد توانم هست را برای تیم ملی انجام دهم.»

او درباره امکانات موجود تیم ملی خاطرنشان کرد: «طبیعتاً امکاناتی که در حال حاضر با توجه به این زمین و واحد پک موجود است نسبت به زمان ما پیشرفت داشته است، اما باید قبول کنیم کل فوتبال دنیا پیشرفت کرده است و ما هم باید خودمان را به آن استانداردها می‌رساندیم. فکر می‌کنم دریکی دو سال گذشته اتفاقات بهتری هم افتاده است، مثلاً این زمین تمرینی را که وجود دارد و جدید افتتاح شده است کیفیت خوبی دارد ضمن اینکه علاوه بر پک مراکزی هم برای فیزیوتراپی بازیکنان در نظر گرفته شده است.»


هاشمیان در پایان اشاره کرد: «طبیعتاً برای اینکه ما بتوانیم در آسیا حرف اول را بزنیم باید امکاناتمان را هم قوی کنیم. همانطور که قطر فوتبال ضعیفی داشت ولی با امکانات خوب و برنامه‌ریزی چندین ساله به اولین تیم آسیا تبدیل شد. ما هم نباید از این قافله عقب بمانیم و خودمان را باید روز به‌روز برای بهتر شدن پیش ببریم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس